beste upgrade mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:32
Hoi,

Ik heb nu anderhalf jaar een abit KT7 met een duron 750@850, en 3x 256 Mb SDRAM.
Aangezien m'n KT7 nogal wat problemen geeft (linux gaat niet goed met harde schijf, windows loopt vaker vast, sblive troubles, soms melding "Can't write to drive C", terwijl HD altijd prima in andere compu's heeft gewerkt) en ik ook een AMD XP erin kan stoppen, wil ik een vervangend mobo'tje halen.

Ik wil dus iets waar een AMD/XP inpast, 3xSDRAM inzit en iets van 4/5 pci sloten.

Liefst geen abit dit keer, welk mobo zou ik 't beste kunnen nemen? Ik heb zelf een MSI K7T gezien, maar is er ook iets van asus b.v. die hieraan voldoet?

Verwijderd

ASUS A7V333 voldoet aan jouw wensen :)

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:07

Snow_King

Konijn is stoer!

EpoX rules.. ik heb hier de KT266A versie nog maar die is echt zeer stabiel!

nooit vastlopers e.d.! een grote aanrader

EDIT: EpoX valt af, geen SDRAM

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Voor SDRAM kan je het beste een K7S5A van ECS kopen. Dan heb je later de mogelijkheid om er DDR in te prikken :)

En je bent van die brakke VIA chipsets af :)

webOS all the way!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 10:25 schreef Hermanvh het volgende:
Voor SDRAM kan je het beste een K7S5A van ECS kopen. Dan heb je later de mogelijkheid om er DDR in te prikken :)

hij vraagt toch duidelijk naar een bordje met 3* sdram?

Verwijderd

Als je toch de mogelijkheid hebt om pc2100 geheugen te kopen ga dan voor, de Epox 8KHA+.
Zeer stabiel, snel veel opties op moederbord en perfect ondersteunt door epox Nederland.
Zoek maar eens naar epox perfect op tweakersnet.

• Theswitch
Op vrijdag 10 mei 2002 10:25 schreef Hermanvh het volgende:

Ja da's ook wel leuk, upgrade voor DDR. Alleen maar 2x SDRAM, moet ik 't maar met 512 Mb doen :)

• Theswitch
Op vrijdag 10 mei 2002 10:31 schreef johnbjohn het volgende:
Als je toch de mogelijkheid hebt om pc2100 geheugen te kopen ga dan voor, de Epox 8KHA+.
Zeer stabiel, snel veel opties op moederbord en perfect ondersteunt door epox Nederland.
Zoek maar eens naar epox perfect op tweakersnet.
Ik heb wel de mogelijkheid, maar wil niet direct xxx aan geld besteden, alleen nieuw mobo'tje. Als ik snellere/betere PC wil, kan ik dat beter over paar jaar weer doen, ik ben momenteel tevreden met m'n duron 750@850 snelheid, divx kijken gaat goed :)

Dus die epox niet..

Wat zijn de ervaringen met die MSI K7T? iemand?

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:07

Snow_King

Konijn is stoer!

Op vrijdag 10 mei 2002 10:35 schreef Theswitch het volgende:

[..]

Ik heb wel de mogelijkheid, maar wil niet direct xxx aan geld besteden, alleen nieuw mobo'tje. Als ik snellere/betere PC wil, kan ik dat beter over paar jaar weer doen, ik ben momenteel tevreden met m'n duron 750@850 snelheid, divx kijken gaat goed :)

Dus die epox niet..

Wat zijn de ervaringen met
Ik heb een MSI in mijn server, ok het is wel een oude maar een goed bordje.
Als ik het hier zo op GoT allemaal hoor is MSI een goed merk.

Verwijderd

hoi ligt eraan wat je er voor wilt uitgeven!
Ik zou persoonlijk niet de a7a van Asus pakken met zijn Ali chipset zijn toch wat problemen mee gebleken in de praktijk.
en wil je dat goedkoop pak dan een MSI k&t turbo of een board van gigabyte de GA-7ZX-E en over laatste ben ik goed te spreken en is behoorlijk cheap en nog cheaper dan de turbo als je kijkt bij Computerland :9

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07

-ET-

Phone Home

Ik heb een MSI board (zie specs) en dit is gewoon een heerlijk bord bijna geen gezeik mee gehad (alleen dat voltage regelaar voor het AGP slot het begaf, zonder problemen een nieuw bord) lekker stabiel en dat met via.

• Theswitch
de MSI K7T zal ''t dan wel gaan worden denk ik zo.
GA ik m'n vanmiddag eens kopen, kijken of ik
van de abit elende afben.
Iemand nog een abit kt7 kopen? :)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

wat kan er max op qua proc?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Op vrijdag 10 mei 2002 12:28 schreef Snijboon het volgende:
wat kan er max op qua proc?
Ga dat ff lekker zelf uitzoeken :Y):
http://www.msi.com.tw/support/cpusupport/cpu_support.php?model=MS-6330%2BV3.0

Product overview: http://www.msi-computer.nl/products/moederborden/K7T%20Turbo/main.html

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Voor al dit soort vragen, zie [topic=386224/1/50] Zit je met een specifieke vraag over een mobo, gebruik de search. Als dat geen soelaas biedt open je voor mijn part maar een nieuw topic. Have fun :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.