dvd+versterker=HEET

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 23:43
Hey, ik heb een dvd speler en versterker
(samsung dvd-m405 en een sony str de475)
allebei zilver, heel mooi. Vanwege ruimtegebrek (en omdat het mooi is) staan ze nu op elkaar. In het boekje wordt dit ernstig afgeraden. Als het nu lange tijd (4uur) aanstaat dan wordt het heet. Niet echt dat je je handen brand, maar dus wel warm.
Hoe kan ik dit makkelijk, goedkoop, en mooi oplossen
Ik heb al aan een sorrt kastje zitten denken, maar dat is denk ik niet zo mooi

(ik gebruik het niet voor dvds, maar voor muziek, dus er zit geen tv in de buurt)

Verwijderd

Kleine fan inbouwen??

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja, op elkaar is niet zo handig. Het beste is om de versterker altijd bovenaan te hebben maar doordat bij de meeste dvd spelers het mechanisme erg dicht onder het bovenvlak zit is dit af te raden. Dus je zult misschien iets van een extra ruimte tussen de twee apparaten moeten creeeren door er een paar latjes tussen te schuiven oid.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Achter de apparaten wat meer ruimte laten. De versterker produceert de meeste warmte, dus daaromheen meer ruimte laten. (vooral bovenzijde)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Sony amps vooral geven ontzettend veel warmte, zelfs als ze niet zo hard hoeven te werken. Ik heb mijn spul in een zelf gebouwde kast zitten, en achterin een 12cm fan die de warme lucht eruit zuigt. Werkt subliem. Maar zolang het niet echt super heet wordt kan het weinig kwaad hoor.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• mad_dog
nouja, super heet, ik zou zeggen gaat goed zo, maar als het echt zomer is, dan kan het niet meer

1. latjes, of kurk heb ik aan gedacht, maar dat ziet er denk ik neit zo mooi uit.

2. ik heb nu dvd bovenop staan, want ik denk dat zon versterker van 8a9 kilo er op niet zon goed idee is. Maar die speler wordt trouwens ook erg warm (zou natuurlijk kunnen dat dat door warmte-afgifte van de versterker komt)

3.fan inbouwen is wel een idee, maar dan wel zo'n die je aan en uit kunt zetten. Ik heb geen idee hoe dat moet, maar daar kan ik wel achter komen. Is dat trouwens niet link, dat je het hele zooitje sloopt, zou ik nl. niet blij mee zijn.

4.ik heb idd weinig ruimte om het spul heen, maar dat heb je op zon grote kamer he :'(

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 10 mei 2002 10:39 schreef mad_dog het volgende:
nouja, super heet, ik zou zeggen gaat goed zo, maar als het echt zomer is, dan kan het niet meer

1. latjes, of kurk heb ik aan gedacht, maar dat ziet er denk ik neit zo mooi uit.

2. ik heb nu dvd bovenop staan, want ik denk dat zon versterker van 8a9 kilo er op niet zon goed idee is. Maar die speler wordt trouwens ook erg warm (zou natuurlijk kunnen dat dat door warmte-afgifte van de versterker komt)

3.fan inbouwen is wel een idee, maar dan wel zo'n die je aan en uit kunt zetten. Ik heb geen idee hoe dat moet, maar daar kan ik wel achter komen. Is dat trouwens niet link, dat je het hele zooitje sloopt, zou ik nl. niet blij mee zijn.

4.ik heb idd weinig ruimte om het spul heen, maar dat heb je op zon grote kamer he :'(
Ik zou me er niet druk om maken. Ik heb wel een fan in mijn kast gebouwd, maar dat is puur omdat de amp anders te weinig ventilatie rondom krijgt.

Als je besluit om te gaan klooien met fans, zorg er dan voor dat je de fan de warme lucht naar buiten laat blazen. En dus geen coole lucht op je versterker. Heb het 2de een poos geleden al gedaan.. En na een maand zat alles onder dikke vlokken stof.

Mijn amp heeft trouwens een mee-geschakelde 220 uitgang. Daar zit dus een adapter op voor de fan, zodat als ik de versterker uitzet de fan ook uit gaat.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• pyravex
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

mijne word ook erg heet
maar dat schijnt juist wel goed te zijn
ik heb een harman kardon versterker
me dvd speler staat r ook op en dat moet k ook eens veranderen
die word ook gloeiend heet

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 14:29
[quote]Op vrijdag 10 mei 2002 10:39 schreef mad_dog het volgende:

Ik heb ook een Samsung DVD-M405 en bij mij wordt ie niet heet hoor. Kdenk toch dat al die warmte afkomstig is van je versterker...

Verwijderd

Voor mijn nieuwe receiver en dvd speler bouw ik ook een kast incl fan.. heb in mn kamer super weinig ruimte dus ik al het allemaal bovenelkaar kwijt moeten...

Trouwens Thijs.. wat voor fan gebruik je.. .gewoon zo'n ding die je bij de bouwmarkten koopt.. zo'n wit ding ?

• mad_dog
jaja, maar ik heb nu op een metaalachtig buro een zilveren versterken+cd staan, wat voor kleur kast krijg je dan...en vooral, wat voor materiaal (=goedkoop :D )
iemand iedeetjes?

Hey Bashy, weet jij hoe je mp3s op shuffle kan afspelen met die dvd m405?

Verwijderd

Nou dat ligt aan jezelf... je kan toch wel zelf voor een kastje gaan kijken bij de audio zaak of ikea of bouwmarkt...

bouw anders iets zelf... wit mistaat bijna nooit toch bij zilverkleurig/metaal

• mad_dog
ja, ik zou het niet vragen als ik wist dat ze zoiets bij de ikea verkochten, maar igg, ik vraag het gewoon omdat jullie maybe ervaring hebben ofzow, zou best makkelijk zijn.
moet gewoon goedkoop en mgelijkheden tot ventillatie hebben, en er goed uit zien.
ik heb dus echt geen flauw idee waar je zoiets koopt }:O

Verwijderd

Ik ook NOG niet.. maar tis weekend straks.. dus morgen ff kijken overal...

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik zou die "witte" fans zeer afraden, daar komen veel te veel storingen vandaan (zoemen).

pak een leuke papst 8 of 12cm en boor een mooi gat waar het ventilatiegat zit van de versterker.
en post je bevindingen (en pics!) op tweakers.
wie weet krijg je nog wat lof ook... :) als je het mooi doet met een fingerguard of zo. (hint)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als je een fan in wilt bouwen in je versterker: gewoon zo'n computer fan gebruiken (zo een die in je voeding zit), kun je bij de electronica zaak of computer zaak voor een eurotje of 5 zeker wel halen. Nog even een 12V= adapter erbij, op je meegeschakelde uitgang aansluiten (Sony str de475 heeft die) en hij gaat aan als je versterker aangaat.

Maar ik zou het anders doen: Versterker gewoon bovenop de dvd speler zetten, die versterker weegt 7,4kg maar leunt toch op de zijkanten (daar zitten de pootjes nou eenmaal) dus die dvd speler zal daar wel geen last van hebben.
Als ie dat wel heeft merk je dat meteen. :)
Het is in ieder geval een stuk beter voor je versterker en je hebt geen irritant lawaai makende fan nodig.
En voor je DVD speler maakt het geen klap uit.

Als je de boel in een kast in gaat bouwen:
2 fans (dezelfde als boven) aan de achterkant van de kast inbouwen, 1 onderin, 1 bovenin.
Diegene onderin naar binnen laten blazen, en die bovenin naar buiten.
Voor de mooiigheid de onderste fan niet tegen een apparaat aan laten blazen maar de lucht erlangs of onderdoor of tussendoor leiden.

Alles kan stuk.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Mijn Pioneer heeft gewoon een ingebouwde ventilator! :)

Hij heeft het bij mijn weten nog nooit gedaan! (Ik hou rekening met de buren! *D)

WWW.RC5.NL

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op vrijdag 10 mei 2002 15:45 schreef Prang het volgende:
Mijn Pioneer heeft gewoon een ingebouwde ventilator! :)

Hij heeft het bij mijn weten nog nooit gedaan! (Ik hou rekening met de buren! *D)
Die fan gaat alleen aan als je je versterker harder dan -x dB zet (voor x een waarde die ik ff niet weet, -15 ofzo).
ff testen: zet de input op CD of DVD, druk de CD of DVD niet op play (ja, dan blijft het dus stil) en zet je versterker harder tot je de fan aan hoort gaan.

Nu moet je bukken tot je onder de hoogte van je speakers bent en druk dan op play... hahaha!.... flaperde flap, kun je je conussen van de muur krabben met een aardappelmesje. :*

Kweenie of die fan bij "oververhitting" ook aangaat. Nooit getest. (was ik niet van plan ook) ;)

Alles kan stuk.

Pagina: 1