Toon posts:

schijven worden niet herkend!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb sinds gisteren een MSI KT3 Ultra ARU moederbord met 2 80GB schijven van Western Digital. Mijn probleem:

Als ik de PC opstart ziet 'ie de schijven soms wel en soms weer niet. Hetzelfde geldt overigens voor de floppy drive; soms wordt er een bootable floppy gevonden maar soms ook niet. Tevens krijg ik de melding dat er geen 80pin connector is aangesloten, terwijl ik wel degelijk ultra ATA kabels gebruik om m'n schijven aan te sturen.
Samengevat wordt ik hier goed gestoord van, want een hele dag klooien heeft nog 0,0 opgeleverd. De logica ontgaat mij hier volledig en dat is nogal frusterend!
Als ik bovendien daarna, als het booten in DOS gelukt is, fdisk start krijg ik slechts een slordige 10GB te zien i.p.v. 80GB.

Heeft iemand hier een zinnige suggestie hoe nu verder?

Alvast bedankt!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je probleem nu opgelost is adv dit topic:

[topic=490901/1/100]

:? :)

[/quote]

Gebruik je de IDE kabels wel goed?
De platte datakabels hebben aan 1 zijde een markering. Dit kan een rode kleur zijn of een andere afwijkende kleur. Dit geeft pin 1 aan. De harddisk sluit je aan mbv een 80 polige flatcable. Deze heeft een blauwe connector en een grijze/zwarte. Voor deze kabel geldt dat de blauwe connector op het moederbord wordt aangesloten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bios al geupdate?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rare dubbelpost :( (van mijn kant :D ) Maar idd, dit topic is ook dubbel.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja,

Een rare dubbelpost; inderdaad Tele. Ik kon het Topic niet meer wijzigen dus vandaar dit nieuwe Topic!

Anyway: kabels zijn goed aangesloten (precies zoals aangegeven op de kabels).

BIOS is nog niet geflashed.