ik heb 512 mb DDR pc2700 geheugen gekocht. Nu heb ik alleen gehoord dat windows 98 niet zoveel geheugen ondersteund. Is hier misschien iets aan te doen. Ik heb ook geprobeerd om win xp te installeren, maar die ondersteund mijn netwerkkaart niet, en daar zijn nog geen nieuwe drivers voor. Ik heb ze tenminste niet kunnen vinden (voor de Compaq WL 200).
Verwijderd
Je zou ook Windows 2000 kunnen installeren ... Ik weet bijna 100% zeker dat daarvoor alle drivers beschikbaar zijn ... Alleen wil jij zeker spelletjes kunnen spelen ...???
edit:
is het een wireless kaartje ...??
is het een wireless kaartje ...??
Neem dan XP, die is geschikter voor spelletjes en gaat nog beter met grotere geheugens om.
Het kan wel met Windows 98, alleen je moet een paar dingen aanpassen. Zie ook:
[search=512 MB windows 98]
[search=512 MB windows 98]
They made me do it.
Verwijderd
Hij zegt dat XP zn netwerkkaart niet ondersteund ... Misschien is contact opnemen met compaq? Ik denk dat er wel drivers voor moeten bestaan!! (of eraan zitten te komen)Op vrijdag 10 mei 2002 09:43 schreef rstegers het volgende:
Neem dan XP, die is geschikter voor spelletjes en gaat nog beter met grotere geheugens om.
Win 98 ondersteunt niet meer dan 128 mb. Wat houdt dat concreet in; niet dat alles boven de 128 niet gebruik wordt maar dan het minder efficient gebruikt wordt. Een win 98 systeem met 512 is heus wel sneller dan met 128.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Win 98 kan er gewoon neit mee omgaan , is errug zonde eiglijk. Maar de programmas die je dan draait in 98 maken er echt wel gebruik van hoor!
En ik kan me trouwens niet voorstellen dat XP geen drivers heeft voor je Nic
druk er es een andere in en Update je Windows es. Wat is er eiglijk zo bijzonder aan deze NiC
Anders koop je toch een andere
een 3com 10/100 kan ik je echt wel aanraden
gebruik ik al heel lang en ben er zeer tevreden over. Goeie drivers en je systeem word neit zo fokkingsloom als er 2 mensen tegelijk gaan leechen
En ik kan me trouwens niet voorstellen dat XP geen drivers heeft voor je Nic
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Als je 512MB PC2700 kunt kopen zou ik gewoon voor bijna nix een willekeurig 10/100 kaartje kopen. Ben je ook meteen van het gezeik af.
Het is een wireless netwerkkaart. Hij heeft het altijd goed gedaan, totdat ik xp installeerde. Toen kapte hij ermee. Toen ik hem in wilde schakelen, starte xp niet meer normaal op.
Op win2000 kun je prima gamen hoor
Ben zelf echt een hardcore gamer (ik 'GOT' of ik game
) en draai ook win2k
win98 en win2000 draaien hier perfect met 512MB.
zodra je er meer in zet dan gaat het pas problemen geven. Maar 512MB moet 98 in principe aankunnen.
zodra je er meer in zet dan gaat het pas problemen geven. Maar 512MB moet 98 in principe aankunnen.
Zet dit in je system.ini bestand onder [386Enh]
Hierdoor gebruikt Win9x eerst al je RAM voordat ie swapt. Dus je RAM wordt hierdoor volledig benut.
code:
1
2
| ConservativeSwapfileUsage=1 LocalLoadHigh=1 |
Hierdoor gebruikt Win9x eerst al je RAM voordat ie swapt. Dus je RAM wordt hierdoor volledig benut.
dikzak
ik vind win2k pro sp2 echt wel fijner dan winxp..
maargoed dit terzijde..
over je drivers, heb je geen andere netwerkaart (NIC) in de buurt, want je kunt
XP installen
windows update doen (dus ff inetten met een tijdelijke nic van iemand.
en als je geluk hebt staat er bij windows update drivers voor je nic, kep dit ook gehad met een pc van een vriend van me, was een HP systeem...
maargoed dit terzijde..
over je drivers, heb je geen andere netwerkaart (NIC) in de buurt, want je kunt
XP installen
windows update doen (dus ff inetten met een tijdelijke nic van iemand.
en als je geluk hebt staat er bij windows update drivers voor je nic, kep dit ook gehad met een pc van een vriend van me, was een HP systeem...
Verwijderd
Win98 kan wel degleijk werken met die hoeveelheden. Alleen _kan_ het problemen opleveren.
Zelf draai in Win98 met 1 GB RAM en dat zonder gezeik.
Zelf draai in Win98 met 1 GB RAM en dat zonder gezeik.
helpdesk!
kep je wel es in me icq gehad,
waarom draai je met JOUW systeem geen win2k..
(of xp als je dit graag wilt)
zelf vind ik 2k echt fijn, echt veeeeeeel fijner dan win98(Se)
Heeft ie ook (dualboot)Op zaterdag 11 mei 2002 00:17 schreef knights16 het volgende:
helpdesk!
Maar dat draadloze netwerk kitje, is zeker zo'n sitecom geval? (of een kloon oid daarvan misschien?) Ze weigeren gewoon XP drivers te maken..
Compaq gebruikt iig meestal gewoon standaard chipsets, dus maybe kun je er achter komen wat voor wireless LAN het is.. dan kun je bij de originele fabrikant drivers downen (en die werken dan in 9 van de 10 gevallen)
suc6!
#
Verwijderd
Check m'n specs, onderste regelOp zaterdag 11 mei 2002 00:17 schreef knights16 het volgende:
helpdesk!
Search... Dit is een stokoude vraag die in het verre verleden al vaak is gesteld.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()