[OC] overgeklokte TB wel In ME en niet in XP?

Pagina: 1
Acties:

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:50

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Ik kan mijn TB1333c niet verder overklokken dan 1466MHz. Klok ik hem verder over dan geeft XP bij het opstarten een een blauw schermpje. Windows ME heeft nergens last van. De tewmperatuur van de CPU is 41 graden idle en 44 graden stressed. Systeem temperatuur is 24 graden.

het gaat gaat om een TB met een AYHJA (zou dus de 1660 moeten kunnen halen)

De koeling van de CPU en de tower is goed.

Heeft iemand enig idee waaraan het kan liggen?

www.triathlete.nl

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Je zou eens een memory-checker moeten laten lopen. In ieder geval is het zo dat XP je CPU ffies wat minder zachtzinnig aanpakt in vergelijking met ME.

Waarom een memory-check uitvoeren? Het is namelijk goed mogelijk dat op die snelheid je geheugen problemen gaat geven. ME heeft hier (bij booten) niet zo heel veel last van en is hooguit wat onstabiel, echter XP vreet meteen bijna al het geheugen op en heeft (naar geruchten) een CRC (oid) check op het geen er geladen is...

Anywayz .. anders kan het je bord en je CPU ook nog zijn...
Kreeg op mijn XP1800+ met XP ook geen overklok(onder XP, ME geen probs).. en 3 dagen later (na wat minder aggresieve mem-timings in te stellen) klokte hij als een zonnetje ... en ook onder XP

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:50

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Ik zal het proberen maar ik klok gewoon over met de multiplier, De FSB lijft gewoon op 133 MHz

www.triathlete.nl