[kylix]wat is er fout??

Pagina: 1
Acties:

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dit stukje code heeft het eerst altijd gedaan, het zet de bestanden in een bepaalde map (Die in edit 1 aangegeven word) in een listbox, maar nu cracht me programma er steeds op..

als edit 1 bv: "/root/"bevat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var bestanden:tsearchrec;
begin
      findfirst(edit1.text,faanyfile,bestanden);
      listbox1.items.add(bestanden.name);
      edit2.text:=bestanden.name;
     repeat
            begin
                listbox1.items.add(bestanden.name);
            end;
      until findnext(bestanden) <>0;
      findclose(bestanden);
end;

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 20:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het zou helpen als je de foutmelding zou geven, en de regel waar ie op crasth. (met f7/f8 er doorheen lopen dus)

Maaruh... Na de findfist ge ja er van uit dat er ALTIJD wat is gevonden, dit hoeft natuurlijk niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Heeft dit niet iets te maken met een rechten probleem, dus dat je geen rechten heb in root en dat jou programma daar dan niet mee om kan gaan of zo?

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 09:13 schreef kia het volgende:
Heeft dit niet iets te maken met een rechten probleem, dus dat je geen rechten heb in root en dat jou programma daar dan niet mee om kan gaan of zo?
hmz nee dacht ik eerst ook, maar ik draaai het programma als root

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-09 20:22
inderdaad wat creepy zegt, gebruik i.p.v repeat, de while statement. als die directorie die jij selecteerde leeg is dan crasht ie....