kazaa blocken op netwerkje

Pagina: 1
Acties:

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
Ik draai een klein netwerkje op adsl. mijn broertje surft mee. hij laat alleen kazaa te pas en onpas draaien zodat half europa zit te dl van zijn pc. als ik dan mijn mail wil checken duurt dat errug lang. nu wil ik kazaa zien te blocken. als ik zijn hele inet block krijg ik mijn ouders op mijn dak. dus alleen kazaa van het netwerk af en mijn dak blijft erop.

maar hoe?

Verwijderd

Hoe heb je het internet dan gedeeld met NAT of een proxy? met de laatste kan je vrij simpel aangeven dat de poorten die KaZaA gebruikt geblokt moeten worden. En uiteraard kan je ook bij de firewall aangeven dat hij de poorten die KaZaA gebruikt moet blokkeren, genoeg keuze dus.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 10 mei 2002 00:36 schreef Garfield het volgende:
Hoe heb je het internet dan gedeeld met NAT of een proxy? met de laatste kan je vrij simpel aangeven dat de poorten die KaZaA gebruikt geblokt moeten worden. En uiteraard kan je ook bij de firewall aangeven dat hij de poorten die KaZaA gebruikt moet blokken, genoeg keuze dus.
oa Norton Internet Security is daar perfect voor.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
AL zijn netwerkverkeer blocken, behalve poort 80 (http), 25(smtp), 53(DNS) 110(POP) en eventueel MSN/ICQ poorten.

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
ik gebruik analogX proxy. nu kun je daar eigenlijk helemaal geen poorten mee adresseren. weten jullie eigenlijk welke poorten kazaa gebruikt? of is daar een tool voor?

Verwijderd

haha, hier wil ik aan meedoen ;-)
erg eenvoudig hoor, je simuleerd dat kaza dood is ;-)
hoe?
wel: in de systeemdirectory c:\windows maak je een nieuw bestandje aan met de naam HOSTS.txt
je schijft in dat bestandje exact wat in volgende lijn komt:
www.kazaa.com 127.0.0.1
meer moet daar niet in ;) enkel nog het bestand renamen naar HOSTS (dus zonder txt) de pc zal wel even grommen maar trek u dat niet aan.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan hem toch ook gewoon vragen offie even wil instellen dat het sharen met anderen gedisabled wordt? Lijkt me de makkelijkste oplossing.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op vrijdag 10 mei 2002 00:39 schreef vinz98 het volgende:
of is daar een tool voor?
Netstat ;)
Kazaa gaat trouwes over poort 1214 ;)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Juist. Poort 1214 inbound en outbound dicht, kazaa werkt niet meer...

Forget your fears...
...and want to know more...

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
werkt!

thnx
vinz
Pagina: 1