PC springt op zwart na een tijd

Pagina: 1
Acties:

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
PC van een vriend van mij springt telkens na een half uur ongeveer op zwart, dwz:
beeld weg, power-led blijft branden, monitor lampje knippert, keyboard lampjes knipperen. Het eerste uur is er daarna niets mee te beginnen, resetten kan niet, uitzetten alleen door middel van stekker eruit. Daarna is hij ook niet aan te zetten, lijkt net alsof er een tijdklok op zit (nee die zit er niet echt op ;) )
Iemand een idee, ik zat zelf te denken in de richting van voeding/koeling/moederbord, iemand die dit misschien herkent?
Specs van de pc:
ECS K7S5A, AMD Duron 900, 256 MD Kingston DDR, El Cheapo Kast + Voeding

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

Shunt

Boe

welke os ???

en er kan wel letterlijk een tijdklok op zitten het mobo dan he
kijk eens in de bios daar staat msien iets in

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Sorry, OS is WinXP Pro. Ik zal eens kijken in de bios, maar volgens mij is er in de bios van een ECS K7S5A niets in te stellen wat op een tijdklok lijkt.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
voel of je CPU/VGA niet te heet wordt.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• Shunt

Shunt

Boe

Op vrijdag 10 mei 2002 00:33 schreef HenkieNL het volgende:
Sorry, OS is WinXP Pro. Ik zal eens kijken in de bios, maar volgens mij is er in de bios van een ECS K7S5A niets in te stellen wat op een tijdklok lijkt.
hmm kijk eens of je niet gewoon in win xp heb staan dat je naa een half uur op standby gaat ;)

Game PC

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 00:40 schreef Shunt het volgende:

[..]

hmm kijk eens of je niet gewoon in win xp heb staan dat je naa een half uur op standby gaat ;)
Lijkt me niet, dan zou ie toch ook wel weer uit die standby te halen moeten zijn.

• Shunt

Shunt

Boe

Op vrijdag 10 mei 2002 00:44 schreef HenkieNL het volgende:

[..]

Lijkt me niet, dan zou ie toch ook wel weer uit die standby te halen moeten zijn.
ja ja dat zou wel moeten ja maar het blijft een microsoft product :+

Game PC

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:15

lonkhuijzen

100% ADH

MS product of niet je moet nadat je de stekker eropnieuw in hebt geplugd nog steeds in de bios kunnen komen..

ik gok dat het je voeding is heb ongeveer hetzelfde probleem gehad.. was erg onverklaarbaar totdat mijn voeding indiaantje ging spelen en met rooksignalen aangaf dat ie doodging :7

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 00:46 schreef Shunt het volgende:

[..]

ja ja dat zou wel moeten ja maar het blijft een microsoft product :+
Daar zit wel wat in ja, maar ik zal er eens een keer naar gaan kijken, ik ben nu niet in de buurt van die pc, ik hoopte eigenlijk op iemand die precies wist wat dit kan zijn zodat ik niet alles uit hoef te proberen/testen (dat uur duurt namelijk best lang voordat je die pc weer aan kunt zetten). Maar ik blijf hopen dat er nog iemand langskomt die dit herkent, ik ga nu eerst maar eens slapen

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 00:50 schreef Pluk het volgende:
MS product of niet je moet nadat je de stekker eropnieuw in hebt geplugd nog steeds in de bios kunnen komen..

ik gok dat het je voeding is heb ongeveer hetzelfde probleem gehad.. was erg onverklaarbaar totdat mijn voeding indiaantje ging spelen en met rooksignalen aangaf dat ie doodging :7
Ok, bedankt, het rare vind ik dat het lijkt alsof ie aan staat (power-led aan) en dus stroom lijkt te krijgen, maar dan nog kan er natuurlijk vanalles mis zijn met de voeding.

Pagina: 1