[W2K] Terminal Services en sound

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 14:30
Ik heb thuis een W2k Server draaien, die fungeerd als router voor men intern netwerk. Aangezien deze server 24/24 draait had ik gedacht om via deze computer op te nemen op men minidisc (dit gebeurd via de analoge uitgang van men soundkaart). Ik heb er dus een AWE 64 kaartje ingepropt en als ik normaal inlog (dus via keybord en muis rechtstreeks aan de server) dan werkt de kaart perfect.

Maar aan de server hangt nooit een scherm , muis noch keybord. normaal regel ik alles via Terminal Services en log zo in. Maar als ik nu een mp3 wil laten afspelen als ik ingelogd ben via TS dan geeft ie een fout. Kan geen appaaraat vinden om sound af te spelen.

hoe zou ik dit kunne oplossen ? zodat de soundkaart van de SERVER de muziek afspeeld, en niet via een of andere manier het geluid doorstuurt naar de soundcard van de client, want dit is deze situatie niet echt de bedoeling, aangezien we de client pc willen vrijhouden om spelletjes en eigen muziek af te spelen ...

iemand enig id ?

tia Cuball

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 08:10
Terminal services kan geen geluid doorgeven.
Zul je echt naar citrix moeten.

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 13:43

random

Lost his marbles

Waarom niet gewoon met winvnc de machine overnemen om dan alsnog winamp te starten? (of remoteadmin?)

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

1 van de beide oplossingen zou je kunnen gebruiken.
Overigens heeft met Citrix Metaframe de server geen geluidskaart nodig, als de client dat maar heeft.

Verder is dit nou niet echt een PNS topic.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.