Toon posts:

FPS probleem komt niet hoger dan 60

Pagina: 1
Acties:
  • 677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn specs,
733 Mhz
Gf 3 Ti200 128MbRam @200/425 (standaar is 175/400)
384 sdram

Ik had de videokaart overgeklokt en de cpu en daarna 3dmark2001 gedraaid. Ik behaalde een veel hogere score als normaal en was dus blij :D. Maar toen ik rtcw opstarte haalde ik nergens meer een fps hoger dan 60!

Toen ik dat zag heb ik geprobeerd vsijnc uit te zetten maar dat hielp niet. Normaal behaalde ik als hoogste weleens 200.
En de com_maxfps heb ik op 200 dus dat is probleem niet. Enige suggesties?

Verwijderd

de refresrate fix downen , zou kunnen helpen :)

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:29
Misschien andere detonators pakken?

Verwijderd

Topicstarter
Maar eerst had ik metzelfde detonators normale fps.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
beetje zielig dit hoor
alles boven 35fps is toch soepel en goed?
man je hebt 60 frampies per SECONDEN!
kun jij het verschil zien als het er 65 of 70 zijn?
beetje zielig

maar ja als je perse hoge frames wil. dl geforce tweak util.
en gebruik fast settings..

• Saekerhett
Op vrijdag 10 mei 2002 00:20 schreef Tmaster het volgende:
beetje zielig dit hoor
beetje zielig

Waar slaat dit nou op? Als hij eerst in de buurt van de 200 kwam, en nu hooguit 60, is er toch iets mis...

Bij toekomstige spellen die dan normaal op zo'n 60 fps lopen, lopen dan op 25 fps ofzo... Dus ik kan best begrijpen dat hij gewoon weer als vanouds die uitschieters naar de 200 wil halen!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

[edit]
Doorlopen mensen, hier was niets te lezen.
Ik heb voor de 1000e keer bewezen dat begrijpend lezen niet mijn sterkste punt is. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 07:10
beetje zielig dit hoor
beetje zielig

pff reageer dan helemaal niet of zo, daar heeft ie echt wat aan.............

ontopic: je zegt dat je vsync hebt uitgezet zowel voor opengl als voor directx?

Verwijderd

Topicstarter
zowel voor direcx en opengl ??
Dat weet ik niet ik heb het met Gforce tweak utility uitgezet maar ik zal die fast settings eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb ff de 28.84 (geloof ik) gedownload die zal ik ff installeren

• Saekerhett
Op vrijdag 10 mei 2002 00:30 schreef freddepetje het volgende:
en ik heb ff de 28.84 (geloof ik) gedownload die zal ik ff installeren
Psst, je zou als je nog effe wat wou toevoegen ook even gebruik kunnen maken van de edit-knop :)

• Jimanez
Gezien je systeem moeten je spellen ook zonder fast setting wel boven de 60 fps uitkomen hoor. Aangezien je ook zegt dat ie precies op 60fps draait, ben ik geneigd te denken dat het aan je vsync ligt. Kan je overigens gewoon in het eigenschappen scherm uitzetten;)

Ikzelf, had het toendertijd bij mijzelf, daarmee opgelost

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
nOOb vraagje, waar lees je die fps mee uit?

• Saekerhett
Op vrijdag 10 mei 2002 00:35 schreef Jimanez het volgende:
Gezien je systeem moeten je spellen ook zonder fast setting wel boven de 60 fps uitkomen hoor. Aangezien je ook zegt dat ie precies op 60fps draait, ben ik geneigd te denken dat het aan je vsync ligt. Kan je overigens gewoon in het eigenschappen scherm uitzetten;)

Ikzelf, had het toendertijd bij mijzelf, daarmee opgelost
Effe lezen, die had ie al uitgezet :)

• Saekerhett
Op vrijdag 10 mei 2002 00:36 schreef Extremiel het volgende:
nOOb vraagje, waar lees je die fps mee uit?
Zoek eens naar het programma 'Fraps' :)

• Jimanez
Op vrijdag 10 mei 2002 00:39 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Effe lezen, die had ie al uitgezet :)
ja zelf ook ff lezen, ik had ook al gevraagd of ie het van van directx of opengl uitgezet had:)Ik kan em ook alleen uitzetten voor opengl, heb ik in cs wel 99fps ipv 60, maar in een directx game zal k er dan echt nog steeds maar 60 hebben;(

Verwijderd

heb je winXP?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van Ik heb weer alle drivers gedeinstalleerd. Detonatordestroyer werkt helaas niet bij mij :( en nog steeds geen verschil

*Niet aan edit knop gedacht :)*

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Er wordt hier over HZ gesproken en FPS, is wel een verschil mensen ;)

• Saekerhett
Op vrijdag 10 mei 2002 00:45 schreef We Are Borg het volgende:
Jaaaahh!! Maar als je V-Sync aan hebt (wat ie blijkbaar niet heeft), komt het aantal fps nooit hoger dan het aantal Hz :)

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op vrijdag 10 mei 2002 00:45 schreef We Are Borg het volgende:
Ja idd wilde ik net zeggen, de een begint over dat 60hz pijnlijk is voor je ogen, dat is ook waar, maar het probleem is dat hij eerst 200fps had en nu maar 60fps aan zijn refreshrate is dus niets veranderd. Dus begin niet over refreshrate want daar heeft ie helemaal geen probleem mee :)
Op vrijdag 10 mei 2002 00:48 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Jaaaahh!! Maar als je V-Sync aan hebt (wat ie blijkbaar niet heeft), komt het aantal fps nooit hoger dan het aantal Hz :)
Op vrijdag 10 mei 2002 00:11 schreef freddepetje het volgende:

Toen ik dat zag heb ik geprobeerd vsinc uit te zetten maar dat hielp niet. Normaal behaalde ik als hoogste weleens 200.
En de com_maxfps heb ik op 200 dus dat is probleem niet. Enige suggesties?
Goed opgemerkt dat ie het blijkbaar niet aan heeft, in je glazenbol gezien seakerhettje? :P

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles veranderd en nu is ie hoger :) maar nu blijft ie hangen op 83!

I am losing my mind here! maar dit geeft me wel vertrouwen dat het gefixt kan worden :D

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
beetje zielig dit hoor
beetje zielig

ok... dit slaat dus HELEMAAL NERGENS OP!!!!
Sorry hoor, denk eens na, ze verkopen beeldschermen die 100hz draaien op bijv 1024 x 768 en beeldschermen die zelfde quali heeft enzo maar alleen op 85hz, waarom zou je denken dat die eerste zo super duur was? :P

Tuurlijk is er verschil, je ziet zo het verschil tussen 72fps en 85fps. Het loopt veel soepeler met betere fps, en kwa Hz gesproken. Ik draai in windows op 72hz en het beeld staat niet zo stil als ik hem op 85hz draai. Het beeld is veel stiller en precieser, kan niet precies uitleggen maar daar komt het wel op neer, snap je?

Dat wou ik dus ff kwijt :)

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens allemaal bedankt voor je replies maar ik heb het nog steeds niet gefixt :(, het maximum is nu 83 zoals ik eerder heb gezegd. Mensen die het over dat hz hebben ik heb het op 75 staan dus dat zal niet het probleem zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu slapen :D.

Weet iemand hoe ik alles kan uninstallen zodat echt alles opnieuw wordt gezet. Ik heb al stuurprogramma verwijderd maar dat hielp niet echt. Detonator Destroyer werkt zoals ik eerder heb gezegd niet :(

Laat de replies maar komen met nieuwe "mogelijke" oplossingen

Verwijderd

een format c:

alles er weer terug op zetten
dan een backup maken van je systeem
als alles weer goed werkt

en dan game weer
mog er later weer eens iets fouts gaan
backup terug zetten
en dan weer nieuwe drivers
en dan weer vrolijk verder game

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
scandisken misschien verrotte clusters en dan krijg je van die rare dingen en crc errors overslaan :)

Verwijderd

Wat voor soort moederbord heb je, als je een moederbord hebt met een VIA chipset wil de 4in1 drivers van VIA bijzonder goed helpen.

Worden meestal vergeten te installeren. Verder natuurlijk de allernieuwste detonator drivers, DirectX drivers installeren.

Kijken hoe je AntiAlising ingesteld staat, soms staat ie aan of te zwaar ingesteld, waardoor dit te veel vergt van je systeem...

Suc6

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Heb je in je BIOS "AGP Aperture Size" (zpelvouten :?) niet te laag staan?
Staat je AGP op 4* :?

Verwijderd

beetje zielig dit hoor
beetje zielig

Lul niet zo slap, ik zie het verschil in spellen tussen 60/75 en 90 fps hoor (quake2 bijv)...

DUS!

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

HA! dit probleem heb ik precies hetzelfde gehad, en wel na de installatie van de laatste detonator!!
Idd bijna alles 60 FPS absoluut niet hoger, wel af en toe iets lager, het leek wel of de grafische kaart gelockt was op 60 FPS--< !! :(

niet zozeer dat die FPS te weinig is, daar gaat het helemaal niet niet om, maar wel als je kaart opeens nog maar een kwart van de prestaties levert, dan bij je vorige test!!!!!

Ik schrok me een hoedje, dacht dat ik de kaart gesloopt had, door het overklocken, want door middel van nieuwe detonators, en de det. destroyer was het probleem NIET verholpen, zelfs niet met het XP HERSTELPUNT!!!!

Het tweak proggie (GTU) gedeïnstalleerd, ook alle nvidia drivers, en toen detonator destroyer z'n werk laten doen (deze geeft ALTIJD een foutmelding, dat hij eoa niet kan weghalen :? )

Toen heb ik de orginele drivers van ASUS geinstalleerd, en met succes, alles werkt gelukkig!!! weer normaal!
:) :) :)

Trouwens toen ik het "probleem" had, heb ik codecreatures benchmark gedraaid, die draaide wel normaal :? Dus misschien een bugje in 3DMark, wellicht die opnieuw installeren, heb trouwens ook gedaan, maar wel later, misschien moet je dat eerst eens proberen!!

Komt wel in orde hoor ;) Succes ermee!!!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

freddepetje >> er werd net al gezegd dat er een editknop is, kun je die aub ook gebruiken? bedankt voor uw medewerking!

Verwijderd

beetje zielig dit hoor
beetje zielig

als je van tevoren 200FPS gewend bent, dan is 60FPS echt wel langzaam! het verschil is echt merkbaar. Ook als je van 60FPS plots naar 25FPS gaat in een game als er bijveelbeeld veel explosies en rook + ventjes zijn etc..

Kan irritant zijn...
Maar als je constand op 35FPS loopt het ook soepel ja!

Verwijderd

En kunnen we aub geen discussie houden over wat een goede framerate is? Die zijn altijd heel lang en worden nooit opgelost, de een is bij 25 fps tevreden en sommige mensen pas bij 200.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
beetje zielig dit hoor
beetje zielig

tegenwoordig zijn er veel games waar je levels indoor en outdoor kan spelen ,denk aan rpg's, unreal2/unreal tournament2, bedoel je hier nou mee dat je tevreden bent met 35FPS indoor of outdoor? wat als je van binnen naar buiten loopt/springt/loopt of wat dan ook kan je FPS nogal dramatisch veranderen,

daarom wil ik zoveel mogelijk FPS'en om als er veel beldactieviteit is de dropdown niet al te dramatisch word... want dan merk je het wel degelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nu alles geuninstalled en weer drivers opniuew geinstalleerd. Spel geladen en tot mijn verbazing weer maar 60 fps. Toen vsync uitgezet en toen 83 fps en niet hoger :(

Nu denk ik opeens aan iets. De pc was bezig met defragmenteren maar dat heeft iemand geannuleerd. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Check even of je:

* anisotropische filtering en
* fullscene antialiasing

uit hebt staan en dat de Mipmap LOD Bias op de standaardwaarde ligt (rond de 0).

Kijk eens of het maximale aantal fps toeneemt, wanneer je met een programma als powerstrip de refreshrate voor de desbetreffende resolutie in een profile omhoogkrikt.
Pagina: 1