[suggestie] sig wijzigen bij ban

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zomaar ff tussendoor een rare hersenkronkel van ome m-m :)
Zou het misschien een plan zijn om users die gebanned worden van GoT direct een signature-wijziging mee te geven zoiets als:
Deze user heeft een permanente GoT-ban - Crew Gathering of Tweakers

en/of:

Deze user kan pas volgende week weer reageren ivm. een ban - Crew Gathering of Tweakers

Dat lijkt me best nuttig voor als diegene bijvoorbeeld nog een draadje heeft openstaan waarin iedereen begint diegene begint te blaaten enzo. Sig wijzigen is (lijkt me) niet zoveel moeite en t kan een boel misverstanden schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmmm goed plan!
* flat stemt voor

alleen dan niet "volgende week" neerzetten, maar "vanaf 16 mei" oid

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sig aanpassen dan vervalt zijn huidige sig. Dit kan ook door er een 'status' voor te maken :+ Wat het in principe ook is en dan tussen de ( ) komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dat lijkt me wel nuttig :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 22:26 schreef Flat© het volgende:
hmmmm goed plan!
* m-m stemt voor

alleen dan niet "volgende week" neerzetten, maar "vanaf 16 mei" oid
mja daar heb je gelijk in ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:05

Cyphax

Moderator LNX
Dat "volgende week" lijkt me niet slim ;)

Maar het idee is wel goed, ik heb me ook weleens afgevraagd of je ergens zou kunnen zien of iemand gebanned is...
Nou vind ik het aan de andere kant wel weer lomp om van mensen de sig te gaan veranderen (tenzij er een link naar warez of iets dergelijks instaat).

[edit] zow wat ben ik traag..

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 12:57

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op donderdag 09 mei 2002 22:28 schreef Cyphax het volgende:

Maar het idee is wel goed, ik heb me ook weleens afgevraagd of je ergens zou kunnen zien of iemand gebanned is...
Nou vind ik het aan de andere kant wel weer lomp om van mensen de sig te gaan veranderen (tenzij er een link naar warez of iets dergelijks instaat).
Als dat niet kan, dan misschien naast de naam ofzo, net zoals bij mods staat.

Edit: ow, net wat itsnows zegt :)

edit2: dat lijkt me eerlijk gezegd zelfs handiger, ander krijg je van die grappige mensen die uit zichzelf die sig nemen, en dat is dan nog een beetje extra verwarrend.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 22:28 schreef Cyphax het volgende:

[edit] zow wat ben ik traag..
tsja bij een tempban kan ik me idd voorstellen dat users het misschien niet leuk vinden dat er aan hun sig gemorreld is (ahoewel het hun eigen schuld is), maar bij een permban maakt dat toch niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een temp ban misschien niet echt nodig, maar bij een perm ban kan als status wel (Banned) komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
EDIT: lamaar, vergiste me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:14
net zo als heel vroeger op school, had je straf dan kreeg je ezels-oren op.

Ik zie dit niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 09 mei 2002 23:23 schreef Artwido het volgende:

Misschien bij een perm-ban wel een goed idee :)
Deze user kan pas volgende week weer reageren ivm. een ban - Crew Gathering of Tweakers
Zie ik niet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik denk dat gewoon de ban als status laten zien het beste is... (en het makkelijkst; je kunt het meteen zien bij alle users die al gebanned zijn)

ik had dat idee al eens eerder geopperd, maar ik heb het antwoord nog nooit gelezen (en ik kan de topic niet terugvinden :))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 23:23 schreef Artwido het volgende:

Precies, lijkt me niet zo'n goed plan nee.

Daarnaast gaat het users eigenlijk ook niet heel erg veel aan als wij beslissen iemand te bannen. :)

Als er echt nog ergens een techtopic open staat van iemand die gebanned is, dan wordt er meestal echt wel iets medegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
* BreadFan heeft het idee dat ItSnows z'n idee een goed idee is :)

Schept weer wat duidelijkheid zo af en toe. Lijkt mij niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 01:36 schreef BreadFan het volgende:
* BreadFan vindt ItSnows z'n idee een goed idee :)

Schept weer wat duidelijkheid zo af en toe. Lijkt mij niet verkeerd.
Wat is de toegevoegde waarde als het voor een tempban niet gedaan wordt en voor een permban wel?

Zullen we dan ook meteen een tellertje erachter plakken hoeveel notes een persoon heeft en hoeveel OW's dat zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 01:38 schreef Nelske het volgende:

[..]

Wat is de toegevoegde waarde als het voor een tempban niet gedaan wordt en voor een permban wel?
Geen. Daarom mag het van mij ook in beide gevallen, het geeft de status van een user aan, weet je meteen of ie gebanned is.

Zo heb ik het vemoeden nav. een topic dat deze user gebanned is, maar zeker weten doe ik het niet. En als ik het nou zeker wist, hoefde ik niet naar SM te fietsen. :) (Doe ik nou toch niet meer, maar goed :P)
Zullen we dan ook meteen een tellertje erachter plakken hoeveel notes een persoon heeft en hoeveel OW's dat zijn? :+
Erhm, was dat persoonlijk tot mij gericht, of valt het mee met me? :X :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een prima idee om tussen de haakjes neer te zetten dat een user geband is.

Dit is IMHO _niet_ te vergelijk met wat Artwido zegt, je wordt namelijk niet publiekelijk voor schut gezet, het is je account dat een herkenningsteken meekrijgt, niet de persoon.

Je krijgt toch ook een bon onder de ruitenwisser van je auto? Meneer de parkeerbeheerder zal je heus geen oormerk geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 08:35 schreef Cheatah het volgende:
Ik vind het een prima idee om tussen de haakjes neer te zetten dat een user geband is.

Dit is IMHO _niet_ te vergelijk met wat Artwido zegt, je wordt namelijk niet publiekelijk voor schut gezet, het is je account dat een herkenningsteken meekrijgt, niet de persoon.

Je krijgt toch ook een bon onder de ruitenwisser van je auto? Meneer de parkeerbeheerder zal je heus geen oormerk geven. :)
Precies :)

Het lijkt me gewoon een handige feature(het kan altijd handig zijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 10 mei 2002 01:38 schreef Nelske het volgende:
Er zijn mensen die ff naar SM lopen, om een vervelende user te melden. Voor die mensen is het handig, als er, als een user gebanned is wegens wandaden, een status achter zijn naam te zetten, zodat men weet dat er al iets aan gedaan is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 09:56 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Er zijn mensen die ff naar SM lopen, om een vervelende user te melden. Voor die mensen is het handig, als er, als een user gebanned is wegens wandaden, een status achter zijn naam te zetten, zodat men weet dat er al iets aan gedaan is.
Als er echt wat mis is doen wij er echt wel wat aan hoor, wees maar niet bang :)

Maar van die ezelsoren vind ik wel koppen, dat hoeft niet iedereen te weten. Gebanned worden uit de techfora moet je wel erg gek voor doen hoor en we leveren een service aan gebande mensen, zie ik ook niet zo zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 10:08 schreef Sinterklaas het volgende:
en we leveren een service aan gebande mensen, zie ik ook niet zo zitten :)
Huh? :?

Wat voor service dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op vrijdag 10 mei 2002 10:20 schreef BreadFan het volgende:
Huh? :?

Wat voor service dan? :?
Werkloosheids uitkering :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:49
Ik zou daar ook tegen zijn, omdat een (temp)ban iets is tussen een user en GoT/T.net en de rest van U allen heeft daar ei'k niets mee te maken.

Het zou imho ook onnodig stigmatiserend werken. Bij elke post in elk topic staat dan "gebanned". Dat in het bewuste topic een sluit msg komt met "gebruiker zus en zo gaat nu ff een weekje afkoelen" oid, da's iets heel anders.

Want na een tempban zou een user weer normaal moeten kunnen functioneren op GoT, zonder door Jan en alleman op zijn missteap gewezen te worden.

Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 10 mei 2002 10:08 schreef Sinterklaas het volgende:
Als er echt wat mis is doen wij er echt wel wat aan hoor, wees maar niet bang :)
Waarvoor dank :+
en we leveren een service aan gebande mensen, zie ik ook niet zo zitten :)
Welke service precies ? Je kunt het n.l. ook omdraaien : Door 'gebanned' in de status van een user te zetten, geen je een signaal aan de overige users, dat ze zich niet moeten iriteren aan z'n post(s), want de user is toch al gebanned..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Zo heb ik het vemoeden nav. een topic dat deze user gebanned is, maar zeker weten doe ik het niet.
die is idd gebanned, dat was ook de aanleiding voor dit topic :P

maar goed ik ben er wel van overtuigd ja dat het bij een temp-ban niet goed is. Maar ik zie het bezwaar bij een permban niet zo eigenlijk: je zet de user voor schut, so what, hij merkt t toch niet (hij kan immers niet terugkomen en zien dattie een status heeft) en het is wel zo duidelijk voor de users. Om dan direct te zeggen dat je er dan net zo goed een OW-tellertje naast kan zetten is dan natuurlijk ook geen argument, met een OW is de user nog wel op GoT actief en heb je wel echt een schandpaal-achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ok, ik ben het compleet eens met de ezelsoren. Iemand die gebanned is/was moet niet meteen die stempel krijgen. Da's iets tussen het modje/GoT en de user zelf en daar heeft de rest niets mee te maken. Zo krijgt de user na een temp-ban de mogelijkheid zichzelf te verbeteren zonder bekend te staan als "ooit geband".

Maaaaar:
Ik zie vaak zat bij de comment van een modje na het sluiten van een topic staan:
Deze gaat dus op slot en [nickname] heeft een een 24 uurs Ban te pakken.
M.a.w. Als je dan toch tegen "ezelsoren" bent, zet dit er dan ook niet bij in een topic. Dan ben je dus uiteindelijk nog steeds ezelsoren-principe aan het toepassen. Imho dus. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 12:13 schreef mOrPhie het volgende:
Zo krijgt de user na een temp-ban de mogelijkheid zichzelf te verbeteren zonder bekend te staan als "ooit geband".
goed, maar dat idee bij een tempban is ook eigenlijk al afgedaan hier. Bij een fullban gaat dat argument dus ook niet op, hij kan zich nooit meer komen verbeteren want hij ligt er permanent af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op vrijdag 10 mei 2002 12:16 schreef m-m het volgende:

[..]

goed, maar dat idee bij een tempban is ook eigenlijk al afgedaan hier. Bij een fullban gaat dat argument dus ook niet op, hij kan zich nooit meer komen verbeteren want hij ligt er permanent af...
Bij 9 van de 10 bans gaat het om een temp-ban. Bij een full-ban moet je het wel heel bond maken lijkt me.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 07-10 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 10 mei 2002 12:16 schreef m-m het volgende:

[..]

tuurlijk kan hij nog wel terug komen. Als je uitgelogd bent dan kun je got nog gewoon lezen, ook al ben je gebanned (met uitzondering van general chat natuurlijk)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:04

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik stem voor! :) goed ID!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
en dan de lamers die dat in hun sig plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 22:05 schreef WaarAnders het volgende:
en dan de lamers die dat in hun sig plakken?
Dan is dit een goed alternatief:
Op donderdag 09 mei 2002 22:27 schreef ItSnows het volgende:
Sig aanpassen dan vervalt zijn huidige sig. Dit kan ook door er een 'status' voor te maken :+ Wat het in principe ook is en dan tussen de ( ) komt ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 18:12 schreef .oisyn het volgende:

[..]

tuurlijk kan hij nog wel terug komen. Als je uitgelogd bent dan kun je got nog gewoon lezen, ook al ben je gebanned (met uitzondering van general chat natuurlijk)
Het kan. Je kan ook een kloontje aanmaken en vrolijk doorposten, maar das de bedoeling toch niet?
Pagina: 1