Toon posts:

pentium of amd thunderbird?..overclocken????

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!!!

Ik ben van plan om een nieuwe computer aan te schaffen bij www.norrod.nl en heb de keuze tussen een amd thunderbird 700 of een pentium 733 en ik vraag me af door de verschillende reacties tot nu toe wat de beste keuze zou zijn?.....De prijzen zijn namenlijk gelijk bij norrod.nl omdat het moederbord v/d amd duurder is dan die v/d pentium en de processor v/d pentium duurder is dan die v/d amd ze komen dus ongeveer even duur uit maar met een MSI K7T-PRO via KT133socket A moederbord is de amd duurder dan zou ik toch wel alvast willen weten of je m kan overclocken....help!!!?
thanxxxxxxxxxxxxxxxx....

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ja, je kan de Thunderbird overklokken, maar niet zo ver...

Als geld geen probleem is kan je een Pentium Systeempje kopen.
Maar als je niet al te veel geld wil besteden aan een duur pentium systeem, koop dan een AMD!

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

seppie waar baseer je dit op "maar weet wel dat de Thunderbird sneller is"

dat kan je dus niet zeggen want het is verschillend ene keer is p3 sneller andere keer Tbird.. Ik zelf zou voor een p3 700 gaan
die kan je heel ver overclocken met een G-orb
ligt eraan wat voor een hé maar de meeste hebben succes die kunnen de 933 wel halen
soms wel hoger..
maar de keus is aan jou natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
De keus is tussen p-3 733 en een AMD thunderbird 700 de pentium processor is nu dus nog sneller maar ik hoor van veel mensen dat het ook makkelijk is de AMD processor op te schroeven...maar stel nou dat ik geen van beide zou overclocken is dan de pentium beter of de AMD???Wat is nu DE BESTE processor de meningen zijn namenlijk nogal verdeeld.....alle hulp is welkom!!!!!!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
P3-733???????
Goed te overklokken????? Ehe???
Denk dat dat wel meevalt, die draait al op 133MHz fsb dacht ik toch, daar maak je echt geen 900MHz van, die T-Bird is veel interessanter. Met wat mazzel haal je de 1000MHz. Keuze is toch simpel lijkt mij toch.
Ik denk dat als je beide cpu's standaard gebruikt dat je niet veel verschil zal merken tussen die twee, niet dramatisch in ieder geval.

Die-hard Brexiteer

• seppie

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 21:14 schreef TetsuO het volgende:
seppie waar baseer je dit op "maar weet wel dat de Thunderbird sneller is"

dat kan je dus niet zeggen want het is verschillend ene keer is p3 sneller andere keer Tbird.. [/quote]Als we een Thunderbird 700 en een Pentium 700 nemen, is de Thunderbird het snelste.
Dit baseer ik op reviews van T.net, bij HardwareInfo hebben ze een duidelijk test gedaan en bij C!T hebben ze deze test ook gedaan, en in beina alles is de Thunderbird sneller...

Hoe vervelend je het ook vind...

Verwijderd

Das goed en dan pakken we nu een 800EB en een T-bird 800 . Meet nou nog eens en roep het dan nog maar eens . Not!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Have fun koop een DURON !! zorg wel dat er geen pootjes missen kleur de bruggies dicht en gooi je 650/600 over de 900 Mhz heen PERFECT

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor windows en voor nieuwste games ik hoorde dat de p3 beter is met microsoft programma's dan de AMD....

Verwijderd

hehe seppie hoe erg het ook mag klinken

""Als we een Thunderbird 700 en een Pentium 700 nemen, is de Thunderbird het snelste.
Dit baseer ik op reviews van T.net, bij HardwareInfo hebben ze een duidelijk test gedaan en bij C!T hebben ze deze test ook gedaan, en in beina alles is de Thunderbird sneller...""

nu gaan we een stap verder..
je hebt gelijk hé
maar wist je ook dat ze die p3 ook op een via apollo hebben getest? (duh :P)
ehm..de p3 presteert al zoeiezo slecht op een via ik snap ook niet dat ze daar een p3 op een via chipset testen
maarja HUN probleem, neem nou eens een i440BX-133mhz dan ZIE je het verschil wel
ikke heb nog wel een leuke site voor je

www2.anandtech.com/showdoc.html?i=1310&p=5

HF! :)

Verwijderd

en Maarten ??
waarom moet het een p3 733 zijn ?
neem dan een p3 700 ofzo wel 100mhz
die hard overclock procje is dat UMG!

Verwijderd

Topicstarter
mmar zonder overklokken....AMD of P3????

Verwijderd

Topicstarter
Het is een p3 733 omdat ik de computer bij norrod.nl wil bestellen (goedkoop) en de laagste processor is een 733 voor de thunderbird een 700....vandaar

Verwijderd

""Maar voor windows en voor nieuwste games ik hoorde dat de p3 beter is met microsoft programma's dan de AMD....""
------------------------------------------

BULLSHIT!!! Daar trappen mensen nou konstant in. Koop een Duron 650 (cheapo) Abit KT7 (iets minder cheapo) en klok een eind weg.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:15
WHAAAA!

AMD is gewoon sneller kijk maar naar de benchmarks, en dan moet je niet aankomen met een verhaal dat P3 slcht presteerd op een via. AMD werd ook getest op een via bord!!!!!

Wie weet hoe hard die dingen gaan op een BX of 815 variant voor de AMD!
Dus gewoon voor een AMD gaan en kijken of je een unlockbare kna krijgen dan is het oc'en makkelijker en je komt waarschijnlijk wel wat hoger met een chrome orb dan een P3 met een golden orb!

Verwijderd

haha , ok ik ga hier niet meer op in
lynx wat jij denkt moet jij weten ok ?
je lult maar wat need facts ?
www.overclockers.com
de gemiddelde p3 komt wel hoger als een amd
en je hebt het over dat een tbird sneller is
als een p3
dat kan je dus niet zeggen ene keer is amd andere keer is het p3
en ligt er ook aan waar je het voor gebruikt
GameZ p3
fpu stuff AMD
klaar ok ?
discussie gesloten

Verwijderd

Fpu Stuff = Games

Verwijderd

ja sorry ik bedoel Horsepower etc.. :p

Verwijderd

Waarom niet gewoon de Duron???
1. Is weer wat goedkoper...
2. Is maar iets langzamer dan de T-Bird...
3. Rent de P3 er in veel tests vaak nog uit zelfs..
4. Is (mits de pinnetjes er nog zijn) supersimpel over te clocken....

Lijkt me simpel...

Verwijderd

Hallo, mag ik even binnenkomen, want ik hoort dat er hier een fuif is..

Wat maakt het nou toch allemaal uit .. de een vind een AMD tof, de ander vind een P3 tof, en de ander vind een IDT tof, de ander vind weer een CYRIX de beste keus.. Volgens mij ligt het meeste denkwerk niet bij daadewerkelijke benchmarks, maar wat je er mee gaat DOEN.

Speel je games dan ben je beter af met een Athlon/Duron van AMD, en werk je meer met Photoshop en videobewerking, dan ben je weer beter af met een Pentium3.

De ene processor veegt op gebied van games de vloer aan met zijn concurrent, en de andere precies andersom. Natuurlijk draaien games op beide processoren gewoon goed, alleen de ene sneller als de andere.. Net zoals de Pentium3's die zijn weer sneller met videobewerking en dat soort spul..

Zoals ik al zei, het ligt er grootendeels aan wat je er mee wilt gaan doen.

Over de prijs valt ook nog wel wat te vertellen. Waarom is pentium3 duurder dan AMD?, Nou, dat is helemaal niet zo moeilijk om uit te leggen. Immers 90% van alle bedrijven/kantoren/industriele zaakjes loopt gewoon op Intel processoren, en niet op AMD.
Puur omdat er op bedrijven gewerkt wordt, en geen games gespeeld worden (Mischien wel na werktijd, q3'en ofzo met de hele zaak, maar zoals ik al zei trekt een p3 games ook goed)..

maar dan denk je natuurlijk, WTF heeft dat met de prijs te maken?

Heel makkelijk. Hoe meer intel zich richt op business/videobewerking, hoe meer bedrijven p3's kopen. Hoe meer p3's , hoe meer cash. hoe meer cash, hoe meer prijsverhogingen in de processoren.

AMD richt zich meer op de gamers. Hoe meer FPU (Floating point unit) , Hoe sneller de games! Hoe sneller de games, hoe :) 'er de gamers zijn.

Dus.... het ligt eraan wat je ermee wilt..
Wil je q3'en en heavy gamen, ga dan voor een AMD... als je zware grafische dingen wilt gaan doen (Waar nauwelijks FPU voor nodig is) Ga dan voor een p3.

Maar wat ik net allemaal verteld heb, is ook weer niet helemaal 100% koosjer..
Je kunt nu nog de p1-233 MMX kopen, maar daar kun je dus GEEN zware dingen mee gaan doen.. en met een AMD-k6-300 kom je ook nergens.. We praten hier boven de 500/550 Mhz.

en verder is de processor echt niet het belangrijkste. Hier volgen een paar voorbeelden.

Configuratie 1 (AMD)

- AMD Athlon 1,2 GHZ
- 133 Mhz FSB
- standaard 4 MB Agp video
- 2,4 gyg 5400 RPM HD
- 4x cd-rom

Configuratie 2 (AMD)

- AMD Duron 600
- 133 Mhz FBS
- Abit Siluro GF256 64 MB
- 20,4 gyg HD
- 50x cd-rom

Zullen we eens wedden dat configuratie 2 beter presteert in games dan configuratie 1?

De processor van configuratie 1 is welliswaar 2x zo snel, maar met een 4 MB agp kaartje kun je echt niet gamen hoor.

Zo is het.. Als je wilt gamen moet je niet alleen aan CPU-snelheid denken, maar bijv ook aan je videokaart, geheugen, HD snelheid, CD_rom snelheid etc etc.

Barracuda heeft gesproken.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Teveel mensen staren zich blind op de processor. Die denken dat dat echt het belangrijkste onderdeel is.

Zorg gewoon dat je een 700 mhz cpu hebt, ongeacht welk merk., als is het een 600 of 500, maakt weinig uit. De snelheid van het systeem ligt toch bij de andere onderdelen, de cpu is haast nooit de bottleneck.
Koop liever een duurdere snelle HD en iets meer RAM, en een snelle videokaart.
En natuurlijk een degelijk moederbord.

Divide and conquer.

• seppie

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 22:13 schreef TetsuO het volgende:
hehe seppie hoe erg het ook mag klinken

""Als we een Thunderbird 700 en een Pentium 700 nemen, is de Thunderbird het snelste.
Dit baseer ik op reviews van T.net, bij HardwareInfo hebben ze een duidelijk test gedaan en bij C!T hebben ze deze test ook gedaan, en in beina alles is de Thunderbird sneller...""

nu gaan we een stap verder..
je hebt gelijk hé
maar wist je ook dat ze die p3 ook op een via apollo hebben getest? (duh :P)
ehm..de p3 presteert al zoeiezo slecht op een via ik snap ook niet dat ze daar een p3 op een via chipset testen
maarja HUN probleem, neem nou eens een i440BX-133mhz dan ZIE je het verschil wel
ikke heb nog wel een leuke site voor je

www2.anandtech.com/showdoc.html?i=1310&p=5

HF! :)[/quote]Zo, dat is idd een intressante link.

Sorry, ik zal zulks soort uitspraken voortaan aan jullie overlaten...

Die Pentium scoort erg lekker in die test :P

Pagina: 1