[freesco] dataverkeer meten

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ok, ik weet dat deze vraag al vele keren gesteld is, maar ik heb in geen enkel topic een (bevredigend) antwoord kunnen vinden.

Ik draai dus freesco op een oude pc. Werkt allemaal prima, maar ik zou ook graag willen zien hoeveel dataverkeer er doorheen gaat. Ik heb het programma IPTRAF erop staan, en die meet het verkeer ook. Alleen met dit programma kan ik alleen het dataverkeer zien als ik dat programma heb gestart. Ik wil iets dat constant het dataverkeer bijhoudt, zodat ik kan zien hoeveel verkeer er totaal is. Volgens mij is zoiets wel met IPtraf mogelijk, maar ik heb geen idee hoe.. ik ben al tevreden met een logfile waar bijv. per dag/uur oid het dataverkeer staat. Grafiekjes e.d. zal wel te hoog gegrepen zijn voor een linux-n00b :P

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Staat er geen mrtg op?

Zoiets als dit dus :: http://sphinx.dinamite.nl/mrtg/192.168.1.1_4.html

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Misschien is mrtg wat voor jou. Dat is en grafiekjes maken en dataverkeer bijhouden.

http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Zit er in freesco eigenlijk wel een webserver :?

• LAN
  • Niet online

LAN

Ik dacht dat er standaard wel eentje in zat.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 22:23 schreef zmn het volgende:
Zit er in freesco eigenlijk wel een webserver :?
jup

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Palomar
  • Niet online
ik bedoel dus al het dataverkeer wat door de router gaat.. dus niet alleen van de webserver :)

maar ik vrees dat dat mrtg iets te ingewikkeld voor mij is.. :( ik heb heel weinig linux kennis, en als ik mrtg zo zie gaat het installeren me niet eens lukken..

ik zoek dus een hele simpele oplossing.. een simpele logfile is al voldoende.. is zoiets niet met iptraf te maken? Dan moet iptraf wel als service/daemon op de achtergrond draaien lijkt me.. ik was al aan het zoeken hoe dat moet maar het lukt niet echt.

• LAN
  • Niet online

LAN

Op donderdag 09 mei 2002 22:33 schreef rick_h het volgende:
maar ik vrees dat dat mrtg iets te ingewikkeld voor mij is.. :( ik heb heel weinig linux kennis, en als ik mrtg zo zie gaat het installeren me niet eens lukken..
Hmm, hoe leer je het anders? Ik denk dat het wel een leuke uitdaging voor je is.
En de moeite die je ervoor moet doen loont ook nog.
Over het installeren, er zijn genoeg (lees: veel) tutorials en documentatie te vinden over hoe je mrtg aan de praat krijgt.
Keuze is aan jou.

btw, mrtg meet alle verkeer die door je router gaat.

• Palomar
  • Niet online
mrtg lijkt me best wel een mooi programma, maar ik zoek iets simpelers.. ik gebruik nl. ook nog es freesco dus dat zal wel weer extra problemen met zich meebrengen. Of is er toevallig een speciale freesco versie van dit programma??

en ik heb ook al IPtraf geinstalleerd.. is hier niks mee mogelijk? Ik heb logging aangezet, maar ik kan nergens een logfile vinden.. waar zou die normaliter moeten staan?

• LAN
  • Niet online

LAN

Ik heb geen verstand van iptraf. Even met google gezocht, en het schijnt dat de log files in /var/log/iptraf/ staan.
Hier nog twee links voor freeesco network monitoring software.

hier een nederlandse mirror.
hier een amerikaanse mirror. (staat iets meer op)

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 10:19 schreef LAN het volgende:
Ik heb geen verstand van iptraf. Even met google gezocht, en het schijnt dat de log files in /var/log/iptraf/ staan.
Hier nog twee links voor freeesco network monitoring software.

hier een nederlandse mirror.
hier een amerikaanse mirror. (staat iets meer op)
he bedankt voor de moeite :) ik kende die site al wel en had al een aantal daarvan geprobeerd, maar ik heb op de 1 of andere manier het progje IPTOTAL over het hoofd gezien, wat ook op die site staat.. http://www.freescosoft.com/home/FREESCO/v0.2.7/packages/iptotal.htm
deze werkt perfect, met een grafiekje enzo via een webpagina :) Een aanrader! :)
Pagina: 1