Plextor 12/4/32 leesproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een vaag probleem met mijn Plexwriter 12/4/32 (SCSI). Als ik er een audio-cd mee probeer te rippen via EAC dan lukt dit alleen op maximaal 8X. Probeer ik het op 20X dan stopt EAC met werken (hangt) en vervolgens is mijn systeem instabiel (Win2K SP2 met Hotfixes). Als ik Explorer start dan begint het te scannen voor drives (C:, D:, etc.) omdat hij die blijkbaar niet kan vinden. Het rare is dat het voorheen wel heeft gewerkt.

Ik had weliswaar twee SCSI drives toegevoegd maar die heb ik inmiddels een eigen voeding gegeven omdat ik eerst dacht dat het daar aan lag. Niet dus. Ik heb de laatste drivers van mijn SCSI kaart (Tekram 390) geïnstalleerd maar het mag niet baten. Het loskoppelen van de twee nieuwe SCSI drives heeft geen effect. Het gaat overigens wel goed met 20X als ik alleen het begin (zeg de eerste 15 mins) van de CD rip maar niet verder op de CD.

Is dit nog steeds een PSU probleem? Dat hij in de problemen komt als de cd echt snel moet draaien? Kan me niet voorstellen. Ik heb een 235W voeding met een P3 (500 MHz), 768MB, Matrox 400, LG 40-speed lezer (IDE), Plextor cd-writer (dus), twee netwerkkaarten en een Maxtor IDE 13Gb drive. Moet kunnen toch? Heeft altijd gewerkt...

Oh ja, ik heb ook met CD-RWin geprobeerd een cd te rippen en dat ging ook fout met de melding (na een tijdje te hebben gewerkt) "Device does not exist". Huh? En het rare is dat ik wél een cd kan branden op 12 speed. Now you go figure...

Wat kan het zijn? |:(

Pointless

Verwijderd

Heb je ook eens een andere cd geprobeerd, of altijd dezelfde?

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb diverse cd's geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat.

Pointless