Hogere temps met betere cooler!

Pagina: 1
Acties:

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 17:17
Ik heb tot vorige week altijd een Spire Bigrock CPU cooler gehad op mijn ThunderBird 1.4ghz deze hield mijn processor heel netjes tussen de 38 en 45 graden (niet overclockt). Nu heb ik dinsdag een nieuwe processor cooler gekocht, de Termaltake Volcano 7+. Nadat ik deze gemonteerd had met een of andere Titan thermalpaste ging ik de temperaturen bekijken. Wat bleek nu, mijn processor temp bleef zo tussen de 54 en 63 (ik was nog nooit tot de 63 gekomen, zelfs met zware overclock) graden hangen. Ik denk zo, oh shit verkeerd gemonteerd, cooler eraf, opnieuw erop gezet en ja hoor, weer van die enorme temps :( .
Er zat een zakje met cool pasta met de cooler meegeleverd, ik dat spul erop gedaan. Gelukkig de temps daalde flink, maar toch bleef de temperatuur tussen de 54 en 52 graden hangen(met de cooler op high fan speed).
Wat kan ik nu nog proberen ?
Wat heb ik verkeerd gedaan ?
Suggesties?
Ik probeer nog ergens Artic Silver II of III vandaan te halen, maar je kan dat spul bijna nergens krijgen.
Als dat niet helpt dan weet ik het ook niet meer en dan heb ik dus 38 euro uitgegeven voor een cooler die meer herrie maakt en veel minder goed coolt dan mijn oude (superbudget) Spire Bigrock.

Verwijderd

Wat gebeurt er als je je oude Spire Bigrock er weer opzet? Gaan de temperaturen dan weer omlaag, of zijn ze dan ook hoog? Misschien zit je heatsink er dan niet goed op.

Verwijderd

Heb je de restanten van koel-pasta/sticker van de Spire Bigrock op je CPU core netjes verwijderd voordat je er cool pasta opdeed?

Verwijderd

Wordt de heatsink warm? Zonee, dan heb jij die HSF niet goed gemonteerd/ niet goed paste erop gedaan.

• arnoman
Idd goed schoongemaakt. En als ik de oude cooler er weer opzet haal ik weer dezelfde oude (lage)temps.
Ik hoord iets van schuren met as3 ofzo? Tell me more.

Verwijderd

Ik zou zeggen, laat die ouwe erop. Je hebt een miskoop gedaan.

Verwijderd

Die koeler zuigt echt!! Er zijn nu al meerdere topics over. Ik hoor niets dan slechte berichten. Maar goed, quote uit een ander topic:
nah hij zit qua richting wel goed dat snap ik wel
en er zit ook nix in de weg

ik denk dat het beugeltje vanuit de fabriek niet goed is

hij is nu idle 50 graden, hele verbetering dus al

maar als ik mijn koeler nu gewoon aandruk terwijl ik dit schrijf wordt ie gewoon van 50 graden idle 43 graden idle

ik denk dat ik het beugeltje maar ff moet bijbuigen zoadat ie er wel goed opgedrukt word
Probeer maar eens.. (en laat het ff weten natuurlijk)

Verwijderd

Is de onderkant van de koeler vlak??? Probeer anders effe de onderkant vlak te schuren met wat schuurpapier. Weet wel niet hoe het dan met de garantie zit.....

• arnoman
Mijn heatsink wordt bijna niet warm (het is dan ook koper). Maar ik heb deze cooler gekocht toen nog 2 andere jongens hem gingen halen (regenboog). En die gaan wel allemaal flink om laag qua temps. Die ene gast heeft een 1200 op 1460 draaien en haalt stressed 45'.
Schuren lijkt mij niet te doen.
Heeft iemand nog een tubetje artic silver (II of III) liggen, hoeft niet vol te zitten ofzo.

Verwijderd

probeer die standaard koelprut eraf te halenen te polijsten

probweer ook te checken of de beugel idd niet erkeerd om zit..

Verwijderd

Maybe is die volcano gewoon niet beter :D , daar al aan ged8t ik heb ook een spire, daarvoor een coolermaster maar deze doet het ook 10x beter die spire spullen zijn zo slecht nog niet hoor!

• arnoman
Mmmm, een cooler van 7.50 euro coolt beter dan eentje van 38.00, dat zou niet fijn zijn.
hoe moet ik trouwens zo'n heatsink schuren?
Pagina: 1