Ik heb tot vorige week altijd een Spire Bigrock CPU cooler gehad op mijn ThunderBird 1.4ghz deze hield mijn processor heel netjes tussen de 38 en 45 graden (niet overclockt). Nu heb ik dinsdag een nieuwe processor cooler gekocht, de Termaltake Volcano 7+. Nadat ik deze gemonteerd had met een of andere Titan thermalpaste ging ik de temperaturen bekijken. Wat bleek nu, mijn processor temp bleef zo tussen de 54 en 63 (ik was nog nooit tot de 63 gekomen, zelfs met zware overclock) graden hangen. Ik denk zo, oh shit verkeerd gemonteerd, cooler eraf, opnieuw erop gezet en ja hoor, weer van die enorme temps
.
Er zat een zakje met cool pasta met de cooler meegeleverd, ik dat spul erop gedaan. Gelukkig de temps daalde flink, maar toch bleef de temperatuur tussen de 54 en 52 graden hangen(met de cooler op high fan speed).
Wat kan ik nu nog proberen ?
Wat heb ik verkeerd gedaan ?
Suggesties?
Ik probeer nog ergens Artic Silver II of III vandaan te halen, maar je kan dat spul bijna nergens krijgen.
Als dat niet helpt dan weet ik het ook niet meer en dan heb ik dus 38 euro uitgegeven voor een cooler die meer herrie maakt en veel minder goed coolt dan mijn oude (superbudget) Spire Bigrock.
Er zat een zakje met cool pasta met de cooler meegeleverd, ik dat spul erop gedaan. Gelukkig de temps daalde flink, maar toch bleef de temperatuur tussen de 54 en 52 graden hangen(met de cooler op high fan speed).
Wat kan ik nu nog proberen ?
Wat heb ik verkeerd gedaan ?
Suggesties?
Ik probeer nog ergens Artic Silver II of III vandaan te halen, maar je kan dat spul bijna nergens krijgen.
Als dat niet helpt dan weet ik het ook niet meer en dan heb ik dus 38 euro uitgegeven voor een cooler die meer herrie maakt en veel minder goed coolt dan mijn oude (superbudget) Spire Bigrock.