Een aantal die ik ken zeggen dat je je comp niet moet overklokken momdat je hem dan zo kapot hebt. Wat is daar van waar. Mijn ECS K7VTA3 begaf het toen ik de FSB op 150 zette maar volgens mij is het niet normaal dat hij het dan begeeft. En mijn oude AMD 400 loopt al bijna een jaar op 450mhz en loopt nog steeds perfect. Wat is nou eigenlijk waar van dat overklok verhaal. Volgens mij als je je computer goed koelt en niet te ver gaat(zoals ik dus gedaan had) dan moet je computer niet kapot kunnen gaan.
Verwijderd
Dat is zeker niet waar, koelen kun je altijd.. maar als je hardware de hoge fsb niet aankan dan kan ie stuk gaan, hoe koud ie ook blijft!!
Als je weet waar je mee bezig bent, gaat er niets kapot
onderdelen van je computer kunnen kapot gaan door overklocken, echter is dat vrij gering. Meestal heb je de limiet bereikt als je artifacts krijgt, of je systeem op die snelheid niet meer boot. Dan weet je dat je iets terug moet.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Dat moederbord van mij was al een tijd brak liep steeds vast in de bios enz. Maar de eerste keer dat ik hem zo hoog zette toen starte hij gewoon niet op toen moest ik de bios resetten en het laag houden. Maar dan kan hij de 2de keer toch iet kapot gaan?
Verwijderd
Normaal gaat er niets kapot als je gewoon rustig overclocked. Maar als je je FSB in 1 keer op 150 hebt gezet, en niet eerst met kleinere stapje omhoog bent gegaan dan kan het dat er iets kapot is gegaan. Anders is de kans heel klein omdat je dan wel aan de stabieliteit van je pc merkt of je nog verder kan of een stapje terug moet.
Verwijderd
Er gaat niet zosnel iets stuk, ookal zet je hem meteen op 200Mhz bus.
Start dan niet meer op, niks aan de hand
gewoon ff terug zetten.
Het voltage echt ver verhogen is wel link.
O,ja pci kaartjes willen nog wel eens sterfen op 160/170 bus speed.
Start dan niet meer op, niks aan de hand
gewoon ff terug zetten.
Het voltage echt ver verhogen is wel link.
O,ja pci kaartjes willen nog wel eens sterfen op 160/170 bus speed.
Pagina: 1