M'n harde schijf is verdeelt in 3 partities, C,D & E (duh..). Er zijn twee gebruikersaccounts, namelijk 'ikzelf' en 'iedereen'. Nu wil ik voor 'iedereen' de schijven C & D totaal onzichtbaar maken. Ik heb al zitten experimenteren met quota's, maar het is me niet gelukt om de schijven onzichtbaar te maken. Mijn vraag is dan ook hoe ik dat wel moet doen. In de search las ik wel over policies, maar het is me niet duidelijk hoe ik dat nou in moet stellen. Is het verder mogelijk om voor de per programma in te stellen of het door 'iedereen' gebruikt mag worden? En zo ja, hoe?
kan het niet met tweakxp
Verwijderd
Idd, tweakui wil ook wel. Echter is het nadeel hiervan dat als je naar start => uitvoeren gaat en je typt dan de drive letter dat je er wel inkomt, echter zie je de drive niet meer in de Windows verkenner/en bij deze computer.
Je kan beter op File niveau aangeven wie wat wel en niet mag. Door rechtermuisknop dan properties, en dan security te gaan. En daar aan te geven wie er wat wel/niet mag.
Zet wel simple filesharing uit.
Zet wel simple filesharing uit.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
TweakXP in combinatie met op de andere twee schijven alleen leesrechten voor jezelf zou genoeg moeten zijn.
Edit: Ah, zie boven
Edit: Ah, zie boven
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
ja idd.. kweet niet hoe slim de andere gebruikers zijnOp donderdag 09 mei 2002 21:24 schreef Garfield het volgende:
Idd, tweakui wil ook wel. Echter is het nadeel hiervan dat als je naar start => uitvoeren gaat en je typt dan de drive letter dat je er wel inkomt, echter zie je de drive niet meer in de Windows verkenner/en bij deze computer.
Ga naar startOp donderdag 09 mei 2002 21:46 schreef nikkobikko het volgende:
weet iemand een goede site waar dit soort zaken staan beschreven?
Help and support.
Daar staat ook veel beschreven.
Verder wat wil je precies weten.
Anders is een boek zoals XP voor Dummies (oid)misschien iets.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Zie de WOS FAQOp donderdag 09 mei 2002 21:46 schreef nikkobikko het volgende:
weet iemand een goede site waar dit soort zaken staan beschreven?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
slim genoeg om het systeem aardig in de soep te kunnen laten lopenOp donderdag 09 mei 2002 21:47 schreef BrEeZeR het volgende:
ja idd.. kweet niet hoe slim de andere gebruikers zijn
ik wil het eigenlijk zo ver beveiligen dat de andere gebruikers alleen hun eigen stukje schijf kunnen zien en gebruiken, geen instellingen kunnen veranderen, geen programma's installeren en dat ik kan bepalen welke programma's ze kunnen gebruiken
hmm das fucked..Op donderdag 09 mei 2002 22:02 schreef nikkobikko het volgende:
[..]
slim genoeg om het systeem aardig in de soep te kunnen laten lopen
je kan het doen met xp pro`s eigen policy editor ben alleen ff vergeten hoe je hem start.
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
secpol.msc die ?Op vrijdag 10 mei 2002 00:07 schreef Duinkonijn het volgende:
je kan het doen met xp pro`s eigen policy editor ben alleen ff vergeten hoe je hem start.
neej ik bedoel een ander.Op vrijdag 10 mei 2002 00:11 schreef Garfield het volgende:
[..]
secpol.msc die ?
gvd moet ik me nest uit om me 2e pc te starten
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Rustig........Op vrijdag 10 mei 2002 00:13 schreef Duinkonijn het volgende:
[..]
neej ik bedoel een ander.
gvd moet ik me nest uit om me 2e pc te starten
gpedit.msc
nou is het leuke
als je in de toekomst de mededeling krijgt van dat je administator rechten hebben om dit te kunnen..
kijk dan ff in het voorgaande proggie
nou is het leuke
als je in de toekomst de mededeling krijgt van dat je administator rechten hebben om dit te kunnen..
kijk dan ff in het voorgaande proggie
bastard ... ff editten heOp vrijdag 10 mei 2002 00:11 schreef Garfield het volgende:
[..]
secpol.msc die ?=> of bedoel je gpedit.msc ?
Verwijderd
Idd check de edit tijd maar, hij schoot mij te laat binnen. Maar goed met gpedit.msc kom je idd ook een eindOp vrijdag 10 mei 2002 00:23 schreef Duinkonijn het volgende:
bastard ... ff editten he
Ik heb met gpedit zitten 'spelen' en heb een hoop mogelijkheden ontdekt, het is me alleen gelukt deze op m'n eigen account toe te passen en niet op andere accounts. Hoe kan je als administrator dingen instellen op andere accounts, want als ik inlog op de andere account kan ik met gpedit niets veranderen.
Pagina: 1