Mobo kappot?

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Na een blikseminslag doet mijn server het niet meer.

Weet iemand of het mogelijk is dat als ik een client niet meer kan pingen vanaf de server dat dat dan aan de mobo ligt?

De rest is allemaal nog goed, maar het lijkt me zo raar dat de mobo iets te maken heeft met pingen.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Als je moederbord kapot is, doet niets het meer, dus dat kan het niet zijn....

Don't You stare there, Operate!

• maartenvdv737
Ik hoorde namelijk dat kleine dingekes kapot kunnen zijn zodat allemaal onverklaarbare errors optreden zoals dat pingen.

Maar ik weet niet of dat wel kan

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 23:47
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>
Ik hoorde namelijk dat kleine dingekes kapot kunnen zijn zodat allemaal onverklaarbare errors optreden zoals dat pingen.

Maar ik weet niet of dat wel kan
[/quote]Dat is echt onzin! Als je niet meer kan pingen dan ligt dat gewoon aan je netwerkkaart/modem, en echt niet aan je mobo.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pings komen binnen op je netwerkkaart en gaan dan via de PCI bus door de chipset naar het geheugen via de cache naar de processor en dan wordt er door de software een ping reply gegenereerd die op zijn beurt dan weer terug door de chipset en over de PCI bus naar de netwerkkaart en weer het netwerk op.

Als de server het verder gewoon doet is de kans klein dat het aan het moederbord ligt (misschien is er een switch kapot ofzo?).

• maartenvdv737
shwitsch?

Help me even, waar zit dat?

Pagina: 1