Toon posts:

onboard of toch een kaart??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit de twijfelen om bij mijn nieuwe pc de onboard chip te gebruiken of om toch maar een kaart te kopen. ik heb nu een soundblaster live en die vind ik niet lekker in samenwerking met XP. heb er vaak problemen mee.

wat adviseren jullie mij. onboard of een fortissimoII of een andere kaart? komt wel een cambridge 2000 digitale set op. ik gebruik het geluid alleenb bij games en voor de rest niet echt.

alvast bedankt

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
ligt eraan wat je eisen zijn...stereo / 5.1 etc etc

ikzelf draai 2.1, en gebruik gewoon het standaard onboard geluid van m'n ECS K7S5A..bevalt prima :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een digitale 4:1 boxenset, maar ik had begrepen dat de meeste onboard dingen dit ook konden. het zou dan om de asus met kt333 chipset gaan. weet niet precies wat hier onboard zit.

heeft trouwens een high-quality 6-channel audio onboard C-Media 8738 audio controller

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06
khad eerst ook een losse kaart, maar ben voor de gein maar eens de onboard gaan gebruiken. het bevalt prima, en ben daarom definitief overgestapt. het is een AC'97 op een 2.1 systeem. tzt koop ik nog eens een 5.1 geluidkaart, maar alleen als het echt 'nodig' is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Bij mij werkt Soundblaster Live! uitstekend met Windows XP Professional na het installeren van de drivers update: SBLiveXPDrvUpdate.exe :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de update geinstalleerd, maar ik vind de kaart af en toe erg rot klinken. kan natuurlijk ook aan de kaart liggen.

maar wat is aan te raden. toch maar een kaart of is de onboard van de asus goed genoeg voor games?

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 21:59 schreef degged het volgende:
(...) maar wat is aan te raden. toch maar een kaart of is de onboard van de asus goed genoeg voor games?
Als je 't nou gewoon 's probeert en een tijdje aanhoort. Als 't je niet bevalt kun je altijd nog een kaart erin mieteren...

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
ik vind het verschil tussen m'n onboard geluidskaart (mobo = Asus a7m266) en m'n Terratec DMX Fire 1024 aardig groot. De DMX klinkt gewoon een stuk zuiverder/voller. Helemaal als je een beetje redelijke speakers hebt (ik heb Klipsch 2.1)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
das ook een manier ja. maar het gaat er eigenlijk om of ik mijn live met mijn oude pc mee verkoop of dat ik hem er eerst uithaal. vandaar dat ik het vraag.

maar je hetb wel gelijk. als je het hoort dan weet je het. ik ken alleen niemand met onboard.

vandaar graag de meningen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ligt er maar net aan, ook speakers...
Zelf gebruik ik een SbLive ipv onboard, op een Dolby Surround set, vind ik echt veel zuiverder klinken ook. Daarbij komt dat geluid via een geluidskaart minder kracht eist van de processor dan een onboard chip. Zoals eerder gezegd, hoor het eventjes aan! :)

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

ik heb m'n Audigy Platinum uit m'n systeem gehaald ivm problemen icm de TV tuner op m'n 8500DV. Ik gebruik nu onboard sound (AC97), ff tot ik m'n audigy verpatst heb en een Fortissimo II heb gekocht, maar dat onboard sound laat bij mij echt wel te wensen over!
In Q3A was 't geluid altijd toppie met m'n audigy, maar nu met die AC97 chip is het echt wazig. geluiden die ver weg zijn (gelost schot van een ander) klinkt keihard en als ik m'n magazijn leegschiet ist net alsof m'n character aan de dunne is *ppfffffffttptptptptptp* :Y)
nou en nog meer van dat soort zooi :)

maw, als iemand nou ff m'n audigy koopt dan kan ik weer een nieuwe Fortissimo II kopen en heb ik weer fatsoenlijk geluid 8-)

p.s. ohja onboard sound met een AC97 tjip is voor mij vanaf nu een no-no

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Pagina: 1