Ik heb een groot probleem met mijn pc; ik zal het even proberen duidelijk uit te leggen
*afgelopen zondag had ik op mijn pc (win xp; 160 mb ram; amd 500 mhz hdd 6gb en hdd2 40 gb) voor het eerst sinds maanden een blauw scherm dus opnieuw opgestart
*die dag nog een keer blauw scherm; daarna opnieuw opgestart en nogmaar algesloten
*afgelopen dinsdag wilde ik pc opstarten; maar lukte niet tijdens opstarten kreeg ik blauw scherm en kon hem alleen nog maar uitzetten
*dat kreeg ik daarna elke keer dat ik windows aan probeerde te zetten
*windows xp opnieuw installeren lukte niet (na kopieeren instal bestanden deed hij niets meer)
*toen heb ik een ghost bestand terug gezet; hij startte succesvol op; werkte goed; herkende 2e hdd (pas geinstalleerd na ghost bestand) en 2e herstarten lukte niet (zelfde blauwe scherm)
*windows 200 installeren lukte niet (zei dat hij geen geschikte hdd kon vinden)
*windows me installeren lukte wel; waarna ik succescol win 2k geinstaleerd heb; en vol vreugde weer mijn ntfs partities terug zag
*toen ik office xp onder 2k wilde gaan installeren kreeg ik een blauw schermpje; daarna nog een keer opgestart en daarna lukte het weer niet (zelfde blauwe scherm als bij xp)
*vanuit win me en vanaf boot diskette ben ik daarna opnieuw gaan proberen win xp en/of 2k te installeren maar dat lukte steeds niet (blauwe schermen)
*toen heb ik geprobeerd red hat linux 7 te installeren; na het installen van partities liep hij vast (jaja; kan dus ook) en startte hij opnieuw op
ok, hier nog even samenvatting van de blauwe schermen..
als hij tijdens opstarten vastloopt
code:--------------------------------------------------------------------------------
stop c000218 (registerbestandfout)
het register kan volgend onderdeel (bestand?) niet laden
\systemroot\system32\config\software
of het logboekbestand of het vervangingsbestand van het onderdeel
het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar
--------------------------------------------------------------------------------
of een andere fout; meestal iets met register....
tijdens het installeren meestal iets van
code:--------------------------------------------------------------------------------
irql_not_less_or_equal
en dan standaard blauw scherm geklets over technische dienst enzo
--------------------------------------------------------------------------------
verder heb ik nog het volgende geprobeerd
*hdd 1 verwijderen
*hdd 2 verwijderen
*geheugen module 2 verwijderen
Dit is beetje samengevat mijn probleem; ik weet echt niet meer wat het nu is
heb aan virus gedacht; maar die kan toch moeilijk de installatie beinvloeden?
mijn processor is pas iets van een maand oud en draait (500 mhz zijnde) op 450 mhz
iemand nog idee? ik wordt echt gek (dit is namelijk beetje samengevat heb veel meer en alles wel 10x geprobeerd)
------------------
whatever u want, whatever u do, don't forget me
*afgelopen zondag had ik op mijn pc (win xp; 160 mb ram; amd 500 mhz hdd 6gb en hdd2 40 gb) voor het eerst sinds maanden een blauw scherm dus opnieuw opgestart
*die dag nog een keer blauw scherm; daarna opnieuw opgestart en nogmaar algesloten
*afgelopen dinsdag wilde ik pc opstarten; maar lukte niet tijdens opstarten kreeg ik blauw scherm en kon hem alleen nog maar uitzetten
*dat kreeg ik daarna elke keer dat ik windows aan probeerde te zetten
*windows xp opnieuw installeren lukte niet (na kopieeren instal bestanden deed hij niets meer)
*toen heb ik een ghost bestand terug gezet; hij startte succesvol op; werkte goed; herkende 2e hdd (pas geinstalleerd na ghost bestand) en 2e herstarten lukte niet (zelfde blauwe scherm)
*windows 200 installeren lukte niet (zei dat hij geen geschikte hdd kon vinden)
*windows me installeren lukte wel; waarna ik succescol win 2k geinstaleerd heb; en vol vreugde weer mijn ntfs partities terug zag
*toen ik office xp onder 2k wilde gaan installeren kreeg ik een blauw schermpje; daarna nog een keer opgestart en daarna lukte het weer niet (zelfde blauwe scherm als bij xp)
*vanuit win me en vanaf boot diskette ben ik daarna opnieuw gaan proberen win xp en/of 2k te installeren maar dat lukte steeds niet (blauwe schermen)
*toen heb ik geprobeerd red hat linux 7 te installeren; na het installen van partities liep hij vast (jaja; kan dus ook) en startte hij opnieuw op
ok, hier nog even samenvatting van de blauwe schermen..
als hij tijdens opstarten vastloopt
stop c000218 (registerbestandfout)
het register kan volgend onderdeel (bestand?) niet laden
\systemroot\system32\config\software
of het logboekbestand of het vervangingsbestand van het onderdeel
het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar
of een andere fout; meestal iets met register....
tijdens het installeren meestal iets van
irql_not_less_or_equal
en dan standaard blauw scherm geklets over technische dienst enzo
verder heb ik nog het volgende geprobeerd
*hdd 1 verwijderen
*hdd 2 verwijderen
*geheugen module 2 verwijderen
Dit is beetje samengevat mijn probleem; ik weet echt niet meer wat het nu is
heb aan virus gedacht; maar die kan toch moeilijk de installatie beinvloeden?
mijn processor is pas iets van een maand oud en draait (500 mhz zijnde) op 450 mhz
iemand nog idee? ik wordt echt gek (dit is namelijk beetje samengevat heb veel meer en alles wel 10x geprobeerd)
------------------
whatever u want, whatever u do, don't forget me
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!