Mijn harddisk (Quantum Fireball 08 LCT 8.4 AT) is net gecrashed. Bij het opstarten hoor ik een paar harde 'tikken', ledje gaat even branden, maar de harddisk wordt niet meer herkend door BIOS. Ik wil graag de data er nog van af kunnen halen! Graag suggesties/tips...
Hmm zo'n schijfje heb ik ook, herrieding 
Wat je zou kunnen proberen, is hem even in een andere pc aan te sluiten om slechte kabel/voeding uit te sluiten. Als dat niet werkt even op z'n zijkant een tik op tafel geven. (niet overdrijven). Ook niet verder beschadigen, want zo te zien kan er nog best garantie op zitten, even op de site kijken dus. (Quantum is overgenomen door Maxtor).
Succes, ben benieuwd of je er nog wat vanaf krijgt..
Wat je zou kunnen proberen, is hem even in een andere pc aan te sluiten om slechte kabel/voeding uit te sluiten. Als dat niet werkt even op z'n zijkant een tik op tafel geven. (niet overdrijven). Ook niet verder beschadigen, want zo te zien kan er nog best garantie op zitten, even op de site kijken dus. (Quantum is overgenomen door Maxtor).
Succes, ben benieuwd of je er nog wat vanaf krijgt..
Verwijderd
dan vrees ik toch het ergste... Het is best lastig om data van een schijf af te halen zonder er een computer aan te pas laten komen... En dat is nog maar makkelijk gezegd.....
Vandaag wordt m'n harddisk zo nu en dan herkend door BIOS, maar ik krijg uiteindelijk toch een hard disk fail...
Wanneer ik het diagnostische programma van Maxtor draai, wordt de HD gedetecteerd, maar communicatie verloopt niet goed: "extended bios" en "read-test" lukken niet
Door Dos en Windows wordt de HD helemaal niet herkend.
Zou dit aan de controller kunnen liggen (Wie kan me dan aan een printplaatje helpen voor Quantum Fireball LCT 08 8.4 AT???) of is er echt iets volledigs onherstelbaars gebeurd?
Wanneer ik het diagnostische programma van Maxtor draai, wordt de HD gedetecteerd, maar communicatie verloopt niet goed: "extended bios" en "read-test" lukken niet
Door Dos en Windows wordt de HD helemaal niet herkend.
Zou dit aan de controller kunnen liggen (Wie kan me dan aan een printplaatje helpen voor Quantum Fireball LCT 08 8.4 AT???) of is er echt iets volledigs onherstelbaars gebeurd?
Heb hier een Seagate Medalist Ultra ATA 3,2 GB liggen.... blijft hangen bij format op 75% en begint te 'kreunen'
niet meer te redden zeker?
niet meer te redden zeker?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
misschien is die Seagate Medalist Ultra ATA 3,2 GB nog te redden met een low-format door middel van een proggie dat te downloaden is op http://www.seagate.com en ik denk dat die quantum egt niet meer is te redden wat ik begrijp uit je verhaal, ik heb meerdere harden schijven gecrasht gezein en dan kan je ze egt niet meer redden dus rijp voor de vuilnisbelt of natuurlijk open schroeven en uit elkaar slopen
probeer maxblast eens. een basic test doen en als dat goed gaat, een advanced test (let op: kan HEEL lang duren)
Pagina: 1