videocamera op rc vliegtuig

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
Ik wil graag een camera op m'n rc-vliegtuigje plakken, en ik vroeg me af of hier legale oplossingen voor zijn.
weet iemand of dat gigalink en/of die losse modules van conrad goed werken :?

Verwijderd

ik denk het wel. probeer het.

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nee aan dat antwoord heb je wat. :?

Verwijderd

ja das toch geen probleem de conrad heeft daar hele mooie kleine cam's voor en hele kleine zendertjes dingen zijn alleen behoorlijk aan de prijs altans de zender en ontvanger dan

• hilbren
hier komt het idee vandaan: http://www.icircuits.com/dats/rcplane.htm

probleem is alleen dat je hier (in nederland) niet met zoveel vermogen of op die frequentie mag zenden enzo...

ik heb al een camera dus..

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat je niet zo snel gepakt word hoor, want je zit immers niet de hele dag te vliegen.

Verwijderd

kijk zoiets heb je nodig dan

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/750/M1/750150M1.JPG

en deze

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/117/M1/117064M1.JPG

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 21:05 schreef laserboy3d het volgende:

[afbeelding]

en deze

[afbeelding]
btw op die frequensies mag je gewoon zenden hoor het vermogen van die zenders is toch niet hoog genoeg om ergens op te storen is vaak maar 30 mw ofzo
genoeg voor een paar 100 meter

• hilbren
Op donderdag 09 mei 2002 21:05 schreef laserboy3d het volgende:

[afbeelding]

en deze

[afbeelding]
ja precies die bedoel ik, hoe ver zullen die in werkelijkheid kunnen zenden ?

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 21:07 schreef hilbren het volgende:

[..]

ja precies die bedoel ik, hoe ver zullen die in werkelijkheid kunnen zenden ?
volgens de conrad 300 meter met 10 mw

Productinformatie

Met 15 x 15 x 7 mm kleiner dan een postzegel is de Mini-zender TX een van de kleinste compleet toegelaten video-zendsystemen op de markt. High Tech in het kleinste formaat met een zendvermogen van 10 mW. Het energieverbruik van minder dan 0,5 W maakt mobiele toepassing of werking op batterijen of accu bijna grenzeloos mogelijk. Inbouwvoorbeelden voor de zender zijn o.a. camerabehuizing, servicemodule voor diagnose op afstand, klokken, rookmelders, lampen, modelvoertuigen, modelvliegtuigen, speelgoed in alle soorten of in sigarettendoosjes. Door de geringe afmetingen en groot vermogen is deze zender voor praktisch alle toepassingen geschikt. Het bereik van de zender bedraagt in gebouwen, afhankelijk van de aard van de muren, ca. 30 meter en bij vrij zicht ca. 300 m. De bijbehorende ontvangstmodule kan aangesloten worden op alle gebruikelijke tv-toestellen, monitoren of videorecorders.
Toepassingsvoorbeelden: Bewaking van objecten, verdekte opstelling, robottechniek, medische technieken, modelbouw, politie, brandweer, het leger, rampenbestrijding en overal waar de gebruikelijke videozenders vanwege ruimtegebrek niet ingezet kunnen worden.
Technische spec.: Zendvermogen 10 mW · Aansluitspanning 7 - 12 V = · Stroomverbruik 70 mA · Afm. Mini TX 15 x 15 x 7 mm · Gewicht 3 g.
Set bestaande uit: Mini-zender TX, ontvangstmodule met netvoeding en cinchkabel. Als bijpassende cameramodule bevelen wij aan: zw/w-versie bestnr. 75 00 79-LA of kleurenversie bestnr. 75 01 20-89.

• hilbren
Op donderdag 09 mei 2002 21:06 schreef laserboy3d het volgende:

[..]

btw op die frequensies mag je gewoon zenden hoor het vermogen van die zenders is toch niet hoog genoeg om ergens op te storen is vaak maar 30 mw ofzo
genoeg voor een paar 100 meter
das niet echt ver :'(

Verwijderd

of deze die is een stuk goedkoper maar ook groter

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/117/M1/117048M1.JPG

Productinformatie

Met deze videozender kan gelijktijdig het videosignaal, het audiosignaal en een extra schakelkanaal radiografisch worden overgedragen. Het opgeslagen videosignaal (zwart/wit of in kleur) wordt geschikt voor videotekst overgedragen. Met de ingebouwde LF-versterker kan in combinatie met bijv. een bijpassende microfoon een ruimte worden bewaakt. Wordt de schakelkanaalingang aangestuurd (bijv. IR-melder) dan draagt de zender de schakelimpuls over aan de ontvanger voor verdere evaluatie (bijv. aansturing van een alarminstallatie). Op de zendermodule kunnen m.b.v. een DIL-schakelaar c.q. met een externe schakelaar of de desbetreffende elektronica, 5 verschillende zenderkanalen worden ingesteld. Daardoor kunnen gelijktijdig meerdere radiografische overdrachtstrajecten worden bediend. Ter voorkoming van tegengestelde storingen moet tenminste één kanaal worden vrijgelaten (bijv. kanaal 1, 3 en 5 of kanaal 2 en 4 enz.).
Technische spec.: Voedingsspanning 12 V = ± 0,5 V · Stroomverbruik max. 180 mA · Kanaal 1 - 5 instelbaar · Zendvermogen EIRP max. 10 mW · Frequentiebereik kanaal 1 - 5: 2414,5 MHz, 2428,5 MHz, 2442,5 MHz, 2456,5 MHz, 2470,5 MHz · Videosignaalingang FBAS- of BAS-normsignaal, positief 1 VSS ± 0,1/75 W · Videobandbreedte 50 Hz tot 5 MHz · Afhankelijk van de uitvoering LF-ingang 500 mV/ $klgl10 kW of microfooningang · Afm. zonder antenne (lxbxh) 45 x 45 x 18 mm · Gewicht: ca. 35 g. Met LF-ingang 500 mV/ $klgl 10 kW
Module met rondstraalantenne, kant-en-klaar opgebouwd en getest.
Video-overdracht via zender
Reikwijdte ca. 400 meter

139 euro

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als je het echt mooi wil doen comprimeer je het videosignaal en verstuurt het via een mobiele telefoon. Dan heb je pas echt een groot bereik.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-03 23:06
De camera zal het probleem niet zijn. voor rond de 60 euro heb je een prima, klein cammetje.

Heb je een RC met brandstofmotor, of vlieg je electrisch :?

Electrisch heeft het voordeel dat je direct aan de accu je cam etc kunt hangen, maar als nadeel dat je vliegtuig mischien nietmeer opstijgt door te veel gewicht :o
brandstofmotor heeft het laatst genoemde nadeel niet, die motortjes zijn meestal een stuk sterker. Nadeel hiervan is dat je alsnog een accu/batterijen moet gaan bevestigen om de boel van stroom te voorzien....
Dit zal het vliegtuigje ookwel behoorlijk verzwaren....

Watvoor vliegtuigje heb je overgins, welke spanwijte :?

maar 't grootste probleem lijkt me nog de zender....'k dnek dat vooral deze errug zwaar en groot zal zijn...

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 21:10 schreef polaris het volgende:
Als je ziet wat hij kost zal de lust je wel meteen vergaan, vrees ik.
hih precies helemaal voor de ontvanger
dit spul is enorm duur allemaal

Verwijderd

ben je gek de zender is 4 by 4 cm de grootste versie de kleinste is 1.5 x 1.5 cm

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-03 23:06
Op donderdag 09 mei 2002 21:13 schreef laserboy3d het volgende:
ben je gek de zender is 4 by 4 cm de grootste versie de kleinste is 1.5 x 1.5 cm
dat valt dan wel heel erg mee, ja :)

op die frequentie kun je overgins makkelijk tot 100mWatt zenden, zal niemand moeilijk over doen :)

• hilbren
Op donderdag 09 mei 2002 21:11 schreef Cutebritney het volgende:
De camera zal het probleem niet zijn. voor rond de 60 euro heb je een prima, klein cammetje.

Heb je een RC met brandstofmotor, of vlieg je electrisch :?

Electrisch heeft het voordeel dat je direct aan de accu je cam etc kunt hangen, maar als nadeel dat je vliegtuig mischien nietmeer opstijgt door te veel gewicht :o
brandstofmotor heeft het laatst genoemde nadeel niet, die motortjes zijn meestal een stuk sterker. Nadeel hiervan is dat je alsnog een accu/batterijen moet gaan bevestigen om de boel van stroom te voorzien....
Dit zal het vliegtuigje ookwel behoorlijk verzwaren....

Watvoor vliegtuigje heb je overgins, welke spanwijte :?

maar 't grootste probleem lijkt me nog de zender....'k dnek dat vooral deze errug zwaar en groot zal zijn...
ik heb een elektrisch vliegtuigje, zelf gebouwd :D , maar het vliegt :7 hij staat op m'n website http://ferry.student.utwente.nl/modelbuilding/ het is die "foamplane" en die pibros hebt ik ook een keer gebouwd en gecrashed

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Oeps, even uitleg over de inconsistentie. Ik postte een cynische opmerking over de kosten, maar ondertussen hadden nog een paar mensen gepost en kwam mijn bericht te staan onder de beschrijving van een setje van 139 euro. Toen werd het onzin. Dus verving ik het door een andere suggestie, de mobiele telefoon. Terwijl ik daarmee bezig was had de topicstarter mijn nog onaangepaste bericht alweer gequote en werd het weer onzin... zucht...
Willen jullie wat minder snel posten, ik raak er nog overspannen van. :)
Pagina: 1