Wave op 100% overstuurt analoog

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik ben net nieuw met Linux, ik doe veel met audio maar als ik dus XMMS draai of iets anders en ik zet het voume op 80 tot 100 % dan gaat het geluid helemaal kraken op de boxen, maar op datzelfde moment via de digitale uitgang van de geluidskaart en de koptelefoonaansluiting niet.

Het ligt NIET aan mijn stereo installatie, puur iets in linux maar ik weet niet wat :{

PS.

Zet ik mijn wave out op 100% en mijn master volume op de geluidskaart lager dan kraakt het ook.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Iemand een idee :?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

kicken binnen een half uur is niet echt gewenst..

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 21:19 schreef chem het volgende:
kicken binnen een half uur is niet echt gewenst..
43 minuten is het. :)

Maar als ik hem niet een beetje hoog houdt dan krijg ik nooit antwoord op mijn vraag.

Ervaring mee :{

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Gebruik je ALSA? OSS? Wat voor geluidskaart? Welke driver voor die geluidskaart? Draai je ook nog een audioserver zoals ESD of aRts?

offtopic:
En het is zoals Chem al zegt *niet* de bedoeling om zo snel te kicken, of het nu na een half uur of na 43 minuten is. Als er na een dag geen antwoord is dan kun je er eens aan gaan denken.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 21:43 schreef odysseus het volgende:
Gebruik je ALSA? OSS? Wat voor geluidskaart? Welke driver voor die geluidskaart? Draai je ook nog een audioserver zoals ESD of aRts?

offtopic:
En het is zoals Chem al zegt *niet* de bedoeling om zo snel te kicken, of het nu na een half uur of na 43 minuten is. Als er na een dag geen antwoord is dan kun je er eens aan gaan denken.
OSS, aRTS, maakt allemaal niks uit overstuurt allemaal.

Ik heb een SBLive Platinum.

Is een standaard linux install.

offtopic:
Dit is ook maar 1 van mijn vrije dagen dat ik met linux kan klooien :'(

Verwijderd

Je krijgt sneller en betere antwoorden als je uitgebreider uitlegt. Welke distributie? Heb je bijvoorbeeld zelf een kernel gecompileerd. Welke modules zijn geladen (lsmod als root uitvoeren). Draai je xmms op esd arts of OSS of Alsa.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 21:57 schreef eenprobleempje het volgende:
Je krijgt sneller en betere antwoorden als je uitgebreider uitlegt. Welke distributie? Heb je bijvoorbeeld zelf een kernel gecompileerd. Welke modules zijn geladen (lsmod als root uitvoeren). Draai je xmms op esd arts of OSS of Alsa.
Ik draai linux Redhat 7.3 gewoon helemaal standaard.

Hij loopt nu met eSound Output Plugin 1.2.7 met XMMS, maar anderen maken geen verschil. Ook een andere player niet. een meting met eXtace laat zien dat de golven NIET buiten het bereik komen, dus intern ook niet oversturen.

Het lijkt erop of mijn DAC gewoon te hard signaal krijgt, maar het digitale signaal naar de minidisc en de livedrive headphones output is wel goed.

EDIT:

Ik heb net mijn minidisc op de analoge uitgang van de sblive gezet en het volume gemeten.

Het signaal dat uit die sblive komt op de analoge uitgang is gewoon VEEEEEEL te hard, of eigenlijk het PCM gedeelte want onderdruk ik de analoge uitgang met master volume met pcm op 100% is het geluid uit de analoge uitgang niet te hard maar staat gewoon als een platte lijn op de md volume meter.

In windows met alle potmeters open is het geluid wel precies goed :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Damn, weer een SB met eigenaardigheden onder XMMS :P

[search=SB XMMS linux]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 22:02 schreef BackSlash32 het volgende:
Damn, weer een SB met eigenaardigheden onder XMMS :P

[search=SB XMMS linux]
Het ligt niet aan XMMS, het is algemeen.

Ik heb nog geen oplossing gevonden ;(

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48
Op donderdag 09 mei 2002 22:01 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Ik draai linux Redhat 7.3 gewoon helemaal standaard.

Hij loopt nu met eSound Output Plugin 1.2.7 met XMMS, maar anderen maken geen verschil. Ook een andere player niet. een meting met eXtace laat zien dat de golven NIET buiten het bereik komen, dus intern ook niet oversturen.

Het lijkt erop of mijn DAC gewoon te hard signaal krijgt, maar het digitale signaal naar de minidisc en de livedrive headphones output is wel goed.

EDIT:

Ik heb net mijn minidisc op de analoge uitgang van de sblive gezet en het volume gemeten.

Het signaal dat uit die sblive komt op de analoge uitgang is gewoon VEEEEEEL te hard, of eigenlijk het PCM gedeelte want onderdruk ik de analoge uitgang met master volume met pcm op 100% is het geluid uit de analoge uitgang niet te hard maar staat gewoon als een platte lijn op de md volume meter.

In windows met alle potmeters open is het geluid wel precies goed :?
probeer eens of " aumix " werkt en zo ja stel daar even je max volumes iets lager in misschien dat dat helpt?

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MadEgg

Tux is lievvv

Als het te hard is, is er een hele simpele oplossing.
Zet de master niet op 100% maar op 50%. Probleem opgelost.

Tja

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
Ik heb zo'n SB128 kaartje en die kraakt ook als je hem te hard zet. Driver kwestie denk ik. Misschien wordt het nog wel eens verholpen. Tot dan: zachter zetten :)
Pagina: 1