Toon posts:

Processor veel te warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een heel lullig probleem met mijn pc, als ik een spelletje speel of een film draai gaat mijn pc vastzitten en komt er een hard piep geluid uit mijn boxen, mij is verteld dat ik waarschijnlijk komt omdat de processor te warm wordt, dat weet ik niet zo goed. Normaal in windows, als ik nix aan het doen ben zit hij zo al op 48-50 graden. Ik heb onder het spelen van een spel gekeken of de processor nog warmer wordt, bleef op 50 graden. Waardoor zou dit nou komen?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
50 graden is wel redelijk warm, maar mag zulke problemen niet veroorzaken lijkt me. Ik zit eerder aan het geheugen te denken.

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 01:03
Je temperatuur is het iig niet, mijn CPU draait al gauw tussen de 60 a 70 graden, dat geeft helemaal niks want hij kan tot een dikke 85 graden oplopen zonder problemen/schade...

Ik zou eerder denken aan: foute driver, probeer nieuwe voor video/audio/evt. moederbord, etc. Heb je al eens opnieuw geinstalleerd? Probeer eens zonder geluidskaart, loopt hij dan nog vast?

Succes :)

Gravity sucks...

Verwijderd

50 graden is nog niet extreem warm hoor, daar hoort hij niet op vast te lopen..

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Via chipset & SB Live! probleem :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp al vele vele malen opnieuw geinstalleerd. Het is wel zo dat het deze dagen wat warmer dat hij vaker vastloopt. Ook dit nog, ik zo'n pc monitor tooltje geinstalleerd, deze zegt vaak dat mijn -12v boven de -13.2v limiet komt. Zou het ook daardoor kunnen zijn?

Verwijderd

de voltage mag inderdaad niet te veel schommelen... -13.2 is echt te veel denk ik.

Verwijderd

Wat betreft de temperatuur, die is processor afhankelijk. Vriend van mij had een duron die niet boven de 45 graden wou zo denk ik dat ook niet elke XP tot dezelfde temperatuur kan .50 echter graden moet trouwens bijna elke XP wel kunnen dus ik vermoed ook dat het niet aan je CPU ligt.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
sjorry hier stond iets wazigs.. :)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Probeer dan Vcore te verlagen . Heb ik ook gedaan met mijn Duron 1,2 ghz die nu loopt op 1,4 V ( default 1,75 v ) , pc is 0 vast gelopen . Het scheelt je weer wat graden .
Pagina: 1