Toon posts:

is dit een goede bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een bios flashen van een mobo om daar een pentium3 op te kunnen doen

dit staat er als hij opstart
07/06/98 - i440bx-w977tf-bx-440b-00

ik heb het in de search opgezocht en volgens mij is dit dus een amax bx-440b mobo.

ik heb dus op www.amaxhk.com een bios gedownload voor dat mobo er was er maar 1 du meot voglens mij goed zijn. maar als ik hem dus wil flashen zegt hij dus dat het product nummer of zo niet klopt met het systeem. dat zou dus volgens mij een verkeerde bios zijn. Is dit waar of niet. en zo niet is het dan gevaarlijk om hem te flashen.

Verwijderd

Maak je kast open en kijk op de moederbord, soms staat op de moederbord welke het is. Het bestaat vaak uit 5-6 letters en cijfers, bijvoorbeeld K6BV3+ of zo. Probeer je bios niet te flashen met wat je nu hebt, je hebt inderdaad net een iets andere bios gedownload. Meestal geeft de flash programma aan of je een juiste bios update hebt of niet.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
of gebruik ct-bios

Verwijderd

Topicstarter
ok zalk ff proberen tnx

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Was vorige week ook al langs geweest, volgens mij zelfde code, zal ff zoeken.

edit:

Deze dus: [topic=483454]
Staat een link in, onderaan, dus lees alles ff door om te kijken of het hetzelfde is.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 20:18 schreef Jeldert het volgende:
Was vorige week ook al langs geweest, volgens mij zelfde code, zal ff zoeken.

edit:

Deze dus: [topic=483454]
Staat een link in, onderaan, dus lees alles ff door om te kijken of het hetzelfde is.
nou daar had ik hem dus idd weg. Maar dat nr is op de datum na hetzelfde :?

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op donderdag 09 mei 2002 20:23 schreef Raiden het volgende:

[..]

nou daar had ik hem dus idd weg. Maar dat nr is op de datum na hetzelfde :?
Dat betekend dus dat jouw bios versie ouder is dan van diegene in dat topic. Maar als de rest hetzelfde is, kan je gewoon flashen.
Ben natuurlijk niet aansprakelijk voor enige fouten :)

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 20:26 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Dat betekend dus dat jouw bios versie ouder is dan van diegene in dat topic. Maar als de rest hetzelfde is, kan je gewoon flashen.
Ben natuurlijk niet aansprakelijk voor enige fouten :)
ja da hak ook al gedacht maar omdat dat programma niet van microsoft is zegt het dat neit voor niet volgens mij :)

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je flashed toch niet vanuit Windows :?

Je moet een bootable diskette hebben, met zo weinig mogelijk troep erop. Dus ff in dos-promt ofzo "format a: /s". Daarna flash programma en bios bestand erheen kopieren, met deze diskette de pc op laten starten en dan:
"programma.exe /?" voor help hoe je precies moet flashen.

Juist

Pagina: 1