She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
De maximum snelheid die je in theorie kunt halen met @home is 475KB/sec.
In principe wel normaal, ik ben de enige van 3 mensen in mijn dorp die de beschikking over kabelmodem hebben...
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Dan zijn dit inderdaad snelheden die je ook zou verwachtenOp donderdag 09 mei 2002 19:40 schreef HarrieH het volgende:
Zo'n 10 tests en ik kom gemiddeld op ~400 kbs, een uitschieter op 470
In principe wel normaal, ik ben de enige van 3 mensen in mijn dorp die de beschikking over kabelmodem hebben...
nee, nouja, een gewone hardwarematige router niet iigOp donderdag 09 mei 2002 19:41 schreef HarrieH het volgende:
Wat ik me ook afvraag, zo'n router die je er tussen hebt hangen, scheelt dat in snelheid..?
Die dingen zijn gemaakt om tot 10Mbit te kunnen werken...dan mag die 3.8Mbit van 2home geen probleem zijn
Ik was al een beetje grumpy met mun 212 maximaal, ik 1mb/s verwachten enzo
Ik ben isdn gewend dus ga maar na hehe
Werkt wel
Maar het gaat zo snel hier
soz
See
en heeft iemand een link ? (als ie legaal is
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
www.speedguide.net geloof ikOp vrijdag 10 mei 2002 00:19 schreef Bamibal het volgende:
werkt die mtu patch ook op xp
en heeft iemand een link ? (als ie legaal is)
[edit]
http://www.speedguide.net/files/sguide_tweak_2k.zip
die moet je dus hebben, en hij schijtn wel goed te werken onder xp
alle BREEDBAND kabelaars jaOp vrijdag 10 mei 2002 00:23 schreef bazs2000 het volgende:
Gaat die patch alleen op voor @home of ook voor andere kabelaars?
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Net had ik bij speedtest.nl +/- 230 kb/s gemiddeld
Nu met patch 400+
Dus iedereen die @home heeft raad ik deze patch zekers aan.
Verwijderd
Verwijderd
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Verwijderd
Verwijderd
Voor kabelinternet staat het meeste standaard al redelijk goed bij een verse win-install, met name in NT-based OS'en (2k/XP)
Dmv. ping tests ed. kun je voor jouw provider de ideale MTU instellingen bepalen. Voor @home kun je maxMTU bijvoorbeeld het beste op 1500 instellen. Zo kun je ook voor de andere instellingen de ideale waarden bepalen..
#
Mijn @Home verbinding lijkt maar 3 mbit te zijn. Ik zit altijd rond de 380k... zou precies overeenkomen met 3 mbit. En bijna iedereen die ik ken (omgeving Landgraaf) heeft dat ook.
Als ik een vuurmuur aanzet wordt alles trouwens ook slomer. Kan dat laatste ook komen doordat ik nu op een PII-266 zit?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Ja, dat klopt.. met name rekeninghoudend met de hogere latencies op het kabelnetwerk. Maar uit mijn eigen ervaringen blijkt wel dat het voor kabelinternet minder hard nodig is om deze settings te wijzigen dan voor modem/ISDN verbindingen.. (kan natuurlijk bij andere mensen niet het geval zijn) Het @home netwerk is in feite ook gewoon een LAN (MTU 1500), in tegenstelling tot bijvoorbeeld een dial-up verbinding (MTU 576). Maar er valt altijd nog wel wat te tweakenOp vrijdag 10 mei 2002 18:52 schreef HlpDsK het volgende:
Windows komt standaard met settings die het beste zijn voor een LAN. En da's niet altijd gelijk aan wat het beste is voor een kabelconnectie
#
Verwijderd
[lil' offtopic]Op vrijdag 10 mei 2002 18:51 schreef Sorcerer8472 het volgende:
En bijna iedereen die ik ken (omgeving Landgraaf).......
And yet another GoT'ter die bij mij in de directe omgeving woont
/me komt uit Brunssum
[/lil' offtopic]
Bij jou zal het niet uitmaken, of zelfs verslechteren. je hebt namelijk wel een provider nodig die ook een hoge bandbreedte leverd.Op vrijdag 10 mei 2002 18:38 schreef Clyde het volgende:
HmmZz....ik heb 'em nu ook geïnstalleerd. Ik kan met mijn 115Kbit kabelverbinding sowieso niet hoger als 14,4 Kbyte/sec komen.Zit nu gemiddeld op 3 a 4K. Dus als het werkt...zal ik er helaas niet echt zo fors op vooruit gaan
Dap werkt op een totaal andere manier.Op vrijdag 10 mei 2002 18:45 schreef Clyde het volgende:
Het is eigelijk dus een soort DAP. Iets wat je TCP/IP-instellingen een beetje anders afstelt.
Zie de MTU als een rar/ace archive.
Als je de MTU hoog insteld, gaat er per pakketje dus meer data tegelijk. Je krijgt dan dus hele zware pakketjes, met veel data. Als je de MTU laag insteld, krijg je kleine pakketjes, met weinig data.
Elk pakketje moet in 1 keer van locatie A naar B verplaatst worden. Als in dit proces ergens iets fout gaat, dan moet het pakketje dus opnieuw gestuurd worden.
Bij een (snelle)kabelverbinding kun je een vrij hoge MTU instellen, aangezien het netwerk berekend is op grotere pakketjes, en dus zal het niet vaak fout gaan.
Als je dit bij een trage verbinding doet, gaat het veel sneller fout, en moet dus het hele grote (hoe groter hoe langer het duurt) pakketje opnieuw gestuurd worden.
het is voor een trage verbinding dus aan te raden om de MTU vrij laag in te stellen, aangezien het pakketje dan snel opnieuw gestuurd kan worden als het fout gaat
Met linux kan dat bijvoorbeeld al door upload- en acknowledgepakketjes zorgvuldig te timen...
Bekent dit ook dat de download nog verder vertraagd wordt als je veel uploadt? (dan upload je ook met grotere pakketjes neem ik aan, waardoor er minder ack-pakketjes doorheen kunnenElk pakketje moet in 1 keer van locatie A naar B verplaatst worden. Als in dit proces ergens iets fout gaat, dan moet het pakketje dus opnieuw gestuurd worden.
Bij een (snelle)kabelverbinding kun je een vrij hoge MTU instellen, aangezien het netwerk berekend is op grotere pakketjes, en dus zal het niet vaak fout gaan.
Als je dit bij een trage verbinding doet, gaat het veel sneller fout, en moet dus het hele grote (hoe groter hoe langer het duurt) pakketje opnieuw gestuurd worden.
Verwijderd
Zeker. Dat is zo.Op vrijdag 10 mei 2002 19:12 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Bekent dit ook dat de download nog verder vertraagd wordt als je veel uploadt? (dan upload je ook met grotere pakketjes neem ik aan, waardoor er minder ack-pakketjes doorheen kunnen)
Mischien dat de duplex-mode nog wat uitmaakt.
Een n00bish vraag......Op vrijdag 10 mei 2002 22:45 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Deze vraag is heel erg n00b: maar waar kun je dat instellen in windhoos? Staat niet bij de standaard netwerk en TCP/IP-instellingen...
Wordt beantwoord met een n00bish antwoordOp vrijdag 10 mei 2002 22:53 schreef HlpDsK het volgende:
In je register.
(ik wil ook wel weten waar precies....)
Voor:
Na:Download : 240.8 KByte/sec
Internationaal VS : 59.8 KByte/sec
Upload : 14.1 KByte/sec
Connection : 337.0 Conn/min
Ping test Nederland : 28.0 ms
Dit is echt koelDownload : 548.1 KByte/sec
Internationaal VS : 261.5 KByte/sec
Upload : 14.0 KByte/sec
Connection : 265.0 Conn/min
Ping test Nederland : 29.0 ms
Aantal connections is bij mij vrij laag omdat m'n computer niet zo snel is. Heb ook uploaden en downloaden tegelijk geprobeerd...
Als ik op volle snelheid upload dan wordt m'n downloadsnelheid verlaagd tot ongeveer 100 kbyte/s. Upload ik met 2 draadjes, dan wordt het nog eens verlaagd naar 30 a 40 kbyte/s.
Vroeger was dat dus veeeel erger.
Waar het in te stellen is: http://www.speedguide.net/Cable_modems/cable_registry.shtml
Have fun
In NL:Op vrijdag 10 mei 2002 18:49 schreef Clyde het volgende:
Een stukkie uit de text-file die in de zip zat:
"If your provider has PPPoE implemented, you might want to use one of our other patches that's made for PPPoE instead."
Waar kan ik zien of mijn provider PPPoE gebruikt?
Enkel Wanadoo bij de COM21 abo via Casema.
In BE:
Alle ADSL providers die via Belgacom werken.
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Pings en beinvloeding van downloadsnelheid/pings door uploaden laat ik dus ff buiten beschouwing.
Ik zeg dus absoluut niet dat het onzin is en dat het niet zou helpen (alles behalve dat, ik doe het zelf ook altijd na m'n windows install), maar ik bekijk het ff gezien vanuit mijn eigen ervaringen..
#
de volgende dag meteen die patches geinst. gelijk naar 350/450. dus die scores kloppen wel
kijk trouwes ook naar die andere tweaks onder xp zoals Increase bandwidth by tweaking QoS in Windows XP Pro.
Die QoS packet scheduler hoef je trouwens sowieso niet te installeren (vrijwel niemand heeft em nodig).. Bovendien reserved 'ie alleen bandwidth voor QoS enabled programma's, en dat zijn er dus vrijwel geen...Op zaterdag 11 mei 2002 01:26 schreef MUSTIS het volgende:
kijk trouwes ook naar die andere tweaks onder xp zoals Increase bandwidth by tweaking QoS in Windows XP Pro.
Verder weet ik zeker dat die increase van 7 Kb/s naar 450 Kb/s niet gerelateerd is aan de bovengenoemde tweaks.. @home zal de eerste dag wel weer es een moeilijke periode met veel packetloss en hoge pings hebben meegemaakt..
#
weet je dat zeker? dan zal ik even heel snel de andere patch proberenOp zaterdag 11 mei 2002 01:06 schreef qless het volgende:
[..]
In NL:
Enkel Wanadoo bij de COM21 abo via Casema.
In BE:
Alle ADSL providers die via Belgacom werken.
Dit lijkt mij een duidelijk gevalletje van 'uit je cache downloaden'Op zaterdag 11 mei 2002 01:38 schreef Vegeta het volgende:
Beetje offtopic maar moet je nagaan ik heb mxstream adsl basic bij planet ! Persoonlijk zeg ik WAT EEN SPEED
ploatju
SUpaah tog!
Gaat natuurlijk nooit echt lukken met ADSL Basic..
#
Verwijderd
uit mijn cache, ik had dat bestandje NIET staan, en kwam m toevallig tegen bij tweakers dus lijkt me sterk, maar ik moet eerlijk zeggen ik haal gemiddeld snelheden van 320 kb/s en dat houdt aan.. uiteindelijk word de lijn wel terug geknepen naar 60 kb/sOp zaterdag 11 mei 2002 01:39 schreef Zap het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een duidelijk gevalletje van 'uit je cache downloaden'
Gaat natuurlijk nooit echt lukken met ADSL Basic..
Er zat 5 minuten tussen die 2 testsIk zeg dus absoluut niet dat het onzin is en dat het niet zou helpen (alles behalve dat, ik doe het zelf ook altijd na m'n windows install), maar ik bekijk het ff gezien vanuit mijn eigen ervaringen..
Ik ga nu kijken of gamen ook nog soepel loopt (normaal zijn dat kleinere pakketjes... Ik doe zo verslag
Verwijderd
Bron help.home.nl
Gamen gaat perfect! Ping is hetzelfde of iets hoger, maar het lijkt wel alsof er iets beter is geworden. Ik raak opeens veel meer (Unreal Tournament)...
Zou dat door de manier van datatransmissie kunnen komen?
Ik stond 2e van de 8 bij instagib met een voorsprong, terwijl ik normaalgesproken altijd gemiddeldjes ben
Hij bedoeld wat anders. Als je op de link klikt, moet je eerst aangeven waar je het bestand neer wilt zetten. Vaak (ik weet niet wat voor voorwaarde daarvoor nodig is) begint Internet Explorer dan alvast met downloaden en als je eindelijk de locatie hebt gevonden waar je hem neer wilt zetten, is het bestand al binnen. Maar het stomme is dat het aantal seconden dat er gedownload wordt pas geteld wordt als je het échte downloadscherm ziet.Op zaterdag 11 mei 2002 01:42 schreef Vegeta het volgende:
[..]
uit mijn cache, ik had dat bestandje NIET staan, en kwam m toevallig tegen bij tweakers dus lijkt me sterk, maar ik moet eerlijk zeggen ik haal gemiddeld snelheden van 320 kb/s en dat houdt aan.. uiteindelijk word de lijn wel terug geknepen naar 60 kb/s
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Voor BREEDBAND werd er eerder al gezegd in deze threadOp zaterdag 11 mei 2002 09:43 schreef sjaak250 het volgende:
Werken die tweaks nou ook goed voor chello ?
En dan nie gaan zeggen dat chello geen breedband is
chello wel, maar bijv. Casema basic dus echt NIET...ookal noemen ze het wel breedbandOp zaterdag 11 mei 2002 10:46 schreef Praeth het volgende:
[..]
Voor BREEDBAND werd er eerder al gezegd in deze thread
En dan nie gaan zeggen dat chello geen breedband is![]()
Verwijderd
Verwijderd
Dus als ik upload met 16 k, dat mn download niet naar 40 zakt, terwijl dat normaal 170 is.
Verwijderd
Verwijderd
Niet. Je upload is nodig voor ACK-commands.Op zaterdag 11 mei 2002 20:15 schreef sjaak250 het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat upload en download elkaar niet lastig vallen.
Dus als ik upload met 16 k, dat mn download niet naar 40 zakt, terwijl dat normaal 170 is.
Je moet je upload cappen dan maar als je dat persé wilt.
Probleem is dat upload cappen bijna onmogelijk is, in mijn geval omdat ik niet weet in welk timeframe de upload hardwarematig gecapped wordt...Op zaterdag 11 mei 2002 20:44 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Niet. Je upload is nodig voor ACK-commands.
Je moet je upload cappen dan maar als je dat persé wilt.
Is dat 1 seconde, dan beperk ik m'n upload softwarematig tot 14K, zodat daar nog wat ack'jes bij kunnen, maar zouden het 2 seconden zijn, dan zit alles natuurlijk weer heel anders. Maar het zal wel wat lastigs zijn van een halve seconde ofzo...
Daarnaast zou ik ook niet weten hoe het moet. Schijnt trouwens via een linux-router wel makkelijk te kunnen (redelijk nieuwe kernel voor nodig)...
1
| tc qdisc add dev "interface" root tbf rate 15%onderjemaxkbit latency 50ms burst maxdownload+eenbeetje |
En als voorbeeld voor 1500/256 kbit ADSL via PPPoe:
1
| tc qdisc add dev ppp0 root tbf rate 217kbit latency 50ms burst 3000 |
Ik gebruik zelf geen linux maar ik hoop dat iemand er wat aan heeft... Het lijkt me dat met een beetje programmeerkunsten iemand ook een programma voor Windhoos in elkaar kan knutselen om dit te bewerkstelligen, al zou het makkelijk zijn om dat uploadcapvenster te kennen...
Die 3000 die voor 'maxdownload+eenbeetje' bij 1500 kbit DSL zou moeten staan snap ik trouwens ook even niet... Ik heb dit van iemand anders overgenomen op irc
Verwijderd
ooooh k zo bedoel je, ben weeer een stukkie slimmer geworden thnx voor de info mate!Op zaterdag 11 mei 2002 10:40 schreef Japie_17 het volgende:
[..]
Hij bedoeld wat anders. Als je op de link klikt, moet je eerst aangeven waar je het bestand neer wilt zetten. Vaak (ik weet niet wat voor voorwaarde daarvoor nodig is) begint Internet Explorer dan alvast met downloaden en als je eindelijk de locatie hebt gevonden waar je hem neer wilt zetten, is het bestand al binnen. Maar het stomme is dat het aantal seconden dat er gedownload wordt pas geteld wordt als je het échte downloadscherm ziet.
Verwijderd
en de hele buurt heeft kabel.....
ik denk dat @home in Tilburg gewoon een hele goede verbinding heeft liggen
een vriend van mij heeft wel eens 1100KB/s gehaald toen iemand van een of andere universiteit hem een film stuurde
broodje aap, dat is gewoonweg niet mogelijk.Op zondag 19 mei 2002 11:30 schreef brammutsaers het volgende:
een vriend van mij heeft wel eens 1100KB/s gehaald toen iemand van een of andere universiteit hem een film stuurde
Verwijderd
Zeker wel mogelijk...Op zondag 19 mei 2002 11:55 schreef m-m het volgende:
[..]
broodje aap, dat is gewoonweg niet mogelijk.
Spreek uit eigen ervaring.
Toen @home hier net in Emmen beschikbaar was.
dan had je toen nog geen cap, waarschijnlijk was je een van de eersten, dus nog testfase oid...Op zondag 19 mei 2002 12:05 schreef m0_oh het volgende:
[..]
Zeker wel mogelijk...
Spreek uit eigen ervaring.
Toen @home hier net in Emmen beschikbaar was.
Verwijderd
nu heb ik wel hogere download snelheid. maar MSN doet het niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en daar baal ik van.
zit nu al 2 dagen zonder msn en heb geen zin in reinstalleren
krijg steeds de melding dar de service niet bereikbaar is en dat ik mijn internetverbinding moet controleren!
ligt dat aan mij of ligt msn er gewoon uit?
NEEOp vrijdag 24 mei 2002 16:15 schreef DragNet het volgende:
ook nog iets om chello hoger te laten lope? dan 170 kb\s ?
Download van dezelfde pagina de originele settings en probeer het uit.Op vrijdag 24 mei 2002 07:12 schreef Remko24 het volgende:
ik heb ook die reg key in mijn register gezet!
nu heb ik wel hogere download snelheid. maar MSN doet het niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en daar baal ik van.
zit nu al 2 dagen zonder msn en heb geen zin in reinstalleren
krijg steeds de melding dar de service niet bereikbaar is en dat ik mijn internetverbinding moet controleren!
ligt dat aan mij of ligt msn er gewoon uit?