The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Een IBM?
Het is wel zo dat er nog een vrij oude UDMA-66 controller in zit.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
Het is een Quantum Fireball LCT neem ik aan? Die branden wel vaker door...Ik schroef de pc open en haal de HD eruit, wat blijkt is er een pootje van een controllerchip en de halve controllerchip doorgebrand.
Die kun je redden, haal de printplaat van een andere LCT en plaats die op je eigen LCT. Data ghosten naar een nieuwe werkende schijf en... printplaat terugzetten... gered!
Als het gaat om de 10 GB Quantum Fireball LCT, dan kan ik je misschien zelfs helpen, als je in Amsterdam of omgeving woont. Moet wel even zoeken, maar misschien heb ik er nog wel 1 waarvan je de printplaat kunt gebruiken.
Dus hoe ik aan zo'n plaat kom..
2 jaar en 3 maanden dus
Hoor jij toch andere dingen dan mij blijkbaarOp donderdag 09 mei 2002 21:07 schreef paus_j_p2 het volgende:
Ik denk dat ik aan de IBM ga, veel goede dingen over gehoord.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Wat adviseer jij mij danOp donderdag 09 mei 2002 21:14 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Hoor jij toch andere dingen dan mij blijkbaar
Ik gebruik in een andere pc ook een maxtor, ook geen slecht ding.
Verwijderd
Ik heb een Fireball LCT 08 8.4 AT die er plotseling mee gestopt is. Bij het opstarten enkele tikken, ledje gaat even branden, maar wordt niet door BIOS herkend. Is dit ook een probleem met de printplaat (controller)? Ik zou heeeel graag m'n data redden!Op donderdag 09 mei 2002 20:01 schreef feeble het volgende:
[..]
Het is een Quantum Fireball LCT neem ik aan? Die branden wel vaker door...
Die kun je redden, haal de printplaat van een andere LCT en plaats die op je eigen LCT. Data ghosten naar een nieuwe werkende schijf en... printplaat terugzetten... gered!
Verwijderd
Is er toevallig een chip doorgebrand op die printplaat? Ik zou gewoon even iemand zoeken die exact dezelfde harddisk heeft, en dan de printplaat even verwisselen. Zoek maar eens in de search, daar staat heel wat over de LCT's.Ik heb een Fireball LCT 08 8.4 AT die er plotseling mee gestopt is. Bij het opstarten enkele tikken, ledje gaat even branden, maar wordt niet door BIOS herkend. Is dit ook een probleem met de printplaat (controller)? Ik zou heeeel graag m'n data redden!
Verwijderd
Deze was nog maar 10 mnden oud.
Dus zo betrouwbaar is IBM ook weer niet.
DAT bedoel ik dus. Er zijn van IBM bepaalde series die erom bekend staan vanwege hun hoog uitval % en IBM weigert om te erkennen dat er een serieus probleem is met die genoemde serie. Nu moet ik wel ff eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het momenteel met de IBM schijven is, maar ik waag me er een tijdje niet meer aan. Ik hou het dan maar bij mijn Maxtor (ookal zijn er mensen die er daar ook problemen mee zouden hebben, maar nog altijd niet dat er een bepaalde serie die slecht is)Op donderdag 09 mei 2002 23:30 schreef ureal het volgende:
Mijn ibm 60gxp is 2 weken terug opeens gecrasht.
Deze was nog maar 10 mnden oud.
Dus zo betrouwbaar is IBM ook weer niet.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
En verder heb ik vroeger eens een 1,2GB Fireball TM kortsloten (mijn eigen schuld), waardoor het niet meer werkte. Ongeveer een half jaar later kreeg ik van een vriend een 3,8GB Fireball TM vol bad clusters. Ik verving enkel het printplaatje van de 1,2GB met die van de 3,8GB, en ik kreeg de data op de 1,2GB terug!