Loads of Problems

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Nou zoals de topic titel al aangeeft heb ik weer eens grote problemen. In mijn Sig staan mijn specs. Als eerste ik heb al vele malen een schone installatie gedaan met zowel XP als 2000 Pro. De ene keer met meer problemen dan de andere x. Nu zal ik de problemen eens nauwkeurig omschrijven:

- Geforce 3 Ti200 wordt niet meer gelijk herkend na een schone installatie als zijnde een Geforce, voorheen was dit wel zo. Dit is gekomen NA de vervanging van mijn processor en geheugen (was 1700+ XP en 256 MB brand on third PC2700 mem, wat het nu is staat in mijn sig.)

- Systeem loopt vaak vast
- Soms na een schone install laadt ie MSN en NVMAX niet meer.
- NVMAX kan ik de ene keer installeren en gebruiken en bij een andere installatie start ie niet op, dit geldt ook voor Asus Smartdoctor.
-3DMark 2001 SE loopt de ene keer vloeiend en haal ik 7700 punten, lage score mede door trage testHD, n.l. 15 GB UDMA 66 5400 RPM. Andere keer hapert ie. Zowel als de videokaart ge'oced is als standaard.
-Problemen met installeren van videokaart, ene x duurt het lang om alle Detonators en WDM drivers erop te zetten, andere install is het weer goed.
-Spellen laden niet en spelen niet, 3DMark 2001 SE echter zonder probs.

Wat heb ik gedaan? Alle nwste drivers geinstalled, nwste bios op het bord, schone installs, met RAID en zonder RAID geprobeerd. Nwste Detonators etc.

Wat denk ik? Ik denk dat het ligt aan de combo proc en mem. Het is allemaal gloednw, dus zou goed moeten werken. Het mobo heeft altijd goed gewerkt met die 1700 en ander mem. D8 dat Corsair beter mem zou zijn. Verder maakt het niet uit hoe hoog ik de proc OC, hij kan max 155 FSB aan (LOCKED)

Wat is er aan de hand? Iemand goede suggesties?

**Update** De temps zijn: stressed volgens het mobo 44 graden en case temp is 20 graden. Maar de temp sensor wijkt af, zo'n 15 graden. Volgens EPoX probs topic hier op GoT. **Update**

..::System Specs::..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het klinkt ook een beetje als brak geheugen, test eens je geheugen met Memtest86 (even zoeken met Google en je hebt de download URL) of het niet brak is.

Ik zou trouwens ook eens kijken hoe hoog de temperatuur is van je processor, als deze te warm wordt komt het voor dat je systeem vastloopt of gewoon reboot. Dit kan je controleren in de BIOS en of hij niet te warm wordt stressed door evt. een dnetc-client (oftewel: een koetje) te installeren.

• Ibidem
kan iemand me helpen, klein schopje :P

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 20:37 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
kan iemand me helpen, klein schopje :P
Als je eerst even kijkt of mijn raad wat oplevert :X

Trouwens, het is niet zo netjes om zo snel te schoppen. Officieel afgesproken is dat je maar mag schoppen na 6 uur en maximaal 1x per topic, onthoud dat goed.

• Ibidem
euhm... ik weet het over dat schoppen. Maar kan het nu niet echt testen, heb me pc niet bij de hand. Want zit bij mun vriendin :P En dat memtest86 had k zelf ook wel bed8, maar vond het een beetje omslachtig. Maar ja zal nu maar wel ff moeten he.... :(

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Ghm wat is dit nou weer voor onzin
- Het kicken heeft niet eens zin omdat je bij je vriendin zit en dus niet bij je pc kan
- Je weet dat je niet mag kicken, doe het dan ook niet

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 21:04 schreef LopeZ het volgende:
Ghm wat is dit nou weer voor onzin
- Het kicken heeft niet eens zin omdat je bij je vriendin zit en dus niet bij je pc kan
- Je weet dat je niet mag kicken, doe het dan ook niet
een toevoeging ;)
- Je bent bij je vriendin en dus ga je niet computeren, daarmee doe je veel leukere dingen ;)
En memtest zal je wel moeten draaien. Het klinkt zoals Aikeleer al zegt heel erg als brak ram.

• Ibidem
hmmz ben zo thuis dus ga het ff proberen, maar het is helaas wel nieuw ram en nog wel van Corsair ook nog :( Dus zou het goed moeten zijn. Maar ik houd jullie op de hoogte tegen het eind van de middag weet k meer.

• Ibidem
Nou het RAM is goed volgens memtest. Turbo settings doen het weer. Lag volgens mij en Rick2001 toch aan de Detonators icm dat EPoX bord.

Pagina: 1