[Geforce 4] boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Hoi,

K'heb sinds gisteren een gainward Ti4600 nl de GXP750 golden sample, erg mooie kaart maar wanneer ik hem correct in het agp slot plaats boot hij maar het scherm blijft zwart en de pc speaker piept 1x.

Het moederbord is een KG7-raid, alle pci kaarten eruit gehaald, nog steeds geen resultaat, hij boot perfect met de vorige gainward gf3 golden sample, en met de asus gf2 van mijn neef die er nu inzit, mijn neef heeft de 4 getest in zijn computer en die boot ook niet (kt7a), nu lijkt mij dit een doa maar dat had ik neit echt verwacht met zo'n dure kaart :(

K'post het hier maar misschien dat iemand dit ook al is tegengekomen en het met een bios update / downdate op te lossen is, anders ga ik hem morgen gewoon terug inleveren voor een nieuwe.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Wat voor voeding? Want ik denk dat die gf4 wel een flink potje stroom trekt (meer dan gf3 en gf2 iig) Dus misschien kunnen jullie voedingen het niet aan.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Voeding misschien , kan anders gewoon kapot zijn idd. Maar bios update zou ik niet doen ivm garantie en het feit dat ie het zo ook iig zou moeten doen....

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
standaard 300Watt voeding van een aopen hq08

maar toen ik alle pci kaarten eruit trok zou hij zeker moeten booten, lijkt met sterk dat een gf4 zoveel stroom trekt dat een systeem met een degelijke 300Watt voeding er niet mee boot.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Ja idd... hij is gewoon (helaas) kaput

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
probeer hem eens aan te zetten en dan op reset te drukken....

Ik heb dit probleem ook wel eens met mijn GeForce 2 GTS en dan werkt een reset.

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op donderdag 09 mei 2002 19:19 schreef Apache het volgende:
standaard 300Watt voeding van een aopen hq08

maar toen ik alle pci kaarten eruit trok zou hij zeker moeten booten, lijkt met sterk dat een gf4 zoveel stroom trekt dat een systeem met een degelijke 300Watt voeding er niet mee boot.
Ja als ie dan ook niet boot is ie denk ik kapot ja... waar heb je hem gekocht??

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 19:22 schreef SirDupre het volgende:
probeer hem eens aan te zetten en dan op reset te drukken....

Ik heb dit probleem ook wel eens met mijn GeForce 2 GTS en dan werkt een reset.
Dit heeft mijn neef zeker uitgevoerd omdat hij bekend was met dit probleem bij sommige kaarten, ik heb het zelf ook al geprobeerd de 3de keert toen hij erin zat ofzo :)
Op donderdag 09 mei 2002 19:22 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Ja als ie dan ook niet boot is ie denk ik kapot ja... waar heb je hem gekocht??
Vriend van me heeft een computerwinkel hij heeft hem speciaal besteld.

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
hij zit misschien niet goed in de AGP slot ...... heel irritant OF hij is gewoon doorgebrand (onwaarschijnlijk)

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 20:10 schreef Tha_TE het volgende:
hij zit misschien niet goed in de AGP slot ...... heel irritant OF hij is gewoon doorgebrand (onwaarschijnlijk)
geloof me, dat is het eerste waar we aan dachten, hij is er hier 8x in en uit geweest, gf3 erin werkt direct zat er even diep in, gf2 ook, eerste keer erin en werken, zelfde bij de computer van mijn neef, ik dacht al dat hij gewoon doa was nu ben ik er zeker van :)

doorgebrand hoeft ook niet, kan bvb een of andere slecht geflashte chip zijn, maar werken doet hij iig niet (fan draait trouwens wel)

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Op donderdag 09 mei 2002 19:09 schreef Apache het volgende:
Hoi,

K'heb sinds gisteren een gainward Ti4600 nl de GXP750 golden sample, erg mooie kaart maar wanneer ik hem correct in het agp slot plaats boot hij maar het scherm blijft zwart en de pc speaker piept 1x.
heb hetzelfde gehad met m'n Leadtek, was dus stuk :(
gewoon teruggaan met die kaart en laat 'm daar eens testen

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Heb je zo'n ding van 1000 piek en dan werkt ie nog niet. |:( Dan hebben de fabrikanten em dus ook niet goed genoeg getest lijkt mij. Of hij moet tijdens het transport een TIK hebben gehad.

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
mijn GF2 MX400 lijdt ook aan een zieke iets ..... hij is niet doorgebrand want hij start bij het opstarten van de PC gewoon op .....

maar er komt alleen geen beeld en de core van de chip = zeer warm .... schat zo rond 50 °C ...... maar geeen beeld :(

naja ben nu toch al aan het wachten op gf4ti4200 de benchmarks en de vergelijkingen .... wil namelijk geen geld verspilling want het moet nog langer dan 2 jaar mee :)

Verwijderd

mijn gf2 pro van Leadtek doet ook raar met die Abit KT7A-raid, volgens mij is het toch een compatibiliteits probleem tussen Abit en de betreffende geforce kaarten..

het is netalsof abit mobo's niet genoeg stroom geven aan die kaarten tijdens bootten, naar een paar keer harde-roboots start hij pas door...:(

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem met mijn Leadtek 4400. maar de oplossing was even stom en die kan ik ook niet verklaren iemand een idee?
allereerst was de klacht dat ton ik m erin prikte dat hij wel boot maar zo gauw als hij moest opstarten van de raid controller wilde hij niet hij kon geen boot device vinden.
Ik helemaal over de zeik en maar proberen kaarten eruit ander voeding maar nee hoor nix. Oude geforce2 terug en draaien maar.
Ik een keer de BIos op alles default gezet en waarempel hij boot.
Na veel speur werk op waar hij nou eigenlijk op vastliep, ben ik erachtergekomen dat de instelling USB LEGACY MODE de boosdoener was. VREEEEEEEEEEEMD
Maar wel opgelost.
draait nu als een trein. Maar toch vind ik het vreemd dat zo'n instelling alles kan verneuken.
Iemand een idee?
Pagina: 1