Toon posts:

laptop met desktop celeron 1.1 G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
< celeren = celeron! >
Ik krijg deze week een laptopje, met in de spec. genoemd een Desktop celeron 1100.

bij de modellen staat dat er een destop P3 850-1,5 in kan.

kan ik dan 'ongestraft' de C1100 vervangen door een P3 model ?

of is er echt een andere architectuur ?

het is een fujitsu-siemens Amilo D laptop.
< ik zit niet te wachten op op en aanmerkingen van koop beter dit of dat ! ;) >
:)

Verwijderd

Als het dezelfde socket is zie ik niet in waarom niet. Afgezien of je bios het ondersteunt natuurlijk he... Moet je wel op de koeling e.d. letten... Een gewonen P3 op normale kloksnelheid al zich hier niet thuis voelen lijkt me.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
volgens mij zitten er geen normale cpu's in
maar mobile cpu's die je volgens mij helemaal niet los kan kopen en als je ze los zou kunnen kopen zouden ze veel $$ kosten

je kan dan beter een laptop kopen met een p3 erin als je dat zo graag wilt

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me niet om het vervangen, maar er staat bij, DESKTOP CELERON
ik ben gewoon nieuwsgierig , of het kan...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat kan.
zelf met Mitac notebooks gewerkt, en daar zitten dus ook gewoon desktop dingen in. je kunt deze gewoon vervangen door een andere. (bijv een cel800 door een PIII 1ghz)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07

-ET-

Phone Home

ik denk alleen dat je goed moet oppassen met je koeling. Maar hij zijn idd dezelfde aansluitingen die op een desktop pc zitten. Dus al het mobo het aan kan kan je hem idd upgraden.

Verwijderd

ja je kan wel losse mobiles kopen, moet ff in amerika rondneuen ehb ze daar weles gezien :D

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet zeker of het zo is, maar het kan volgens mij ook dat de cpu van een notebook rechtstreeks op het mobo zit gesoldeerd. Dat wordt dan 370 x los, en 370 keer vast solderen :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

ok verlossende antwoord.

Ik heb voor een notebookgigant gebouwd. daar zit de zelfde koeling in voor celeron en p3 heb ik het wel over coppermine! bij tualatin is de koeling minderdik vanwege het deksel op de proc.
het kan dus gewoon en ja ook mobile cpu's zijn los verkrijgbaar en via een soort van draaimechanisme uit de socket te halen werkt nog simpler dan de socket 370 uitvoering kwestie van een schroevendraaier.
Hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd!

Volgens mij kun je ze ook bij Computerland los kopen teminste in Eindhoven heb ik ze weleens zien liggen voor verkoop en die zullen er denk ik niet te moeilijk over doen als zeze op voorraad hebben!

Verwijderd

Topicstarter
OK thnX

Ik hou het FF in de gaten
zodra hij binnen is dan ga ik wel op 'onderzoek' uit :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 10 mei 2002 09:24 schreef gotties het volgende:
ok verlossende antwoord.

Ik heb voor een notebookgigant gebouwd. daar zit de zelfde koeling in voor celeron en p3 heb ik het wel over coppermine! bij tualatin is de koeling minderdik vanwege het deksel op de proc.
het kan dus gewoon en ja ook mobile cpu's zijn los verkrijgbaar en via een soort van draaimechanisme uit de socket te halen werkt nog simpler dan de socket 370 uitvoering kwestie van een schroevendraaier.
Hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd!

Volgens mij kun je ze ook bij Computerland los kopen teminste in Eindhoven heb ik ze weleens zien liggen voor verkoop en die zullen er denk ik niet te moeilijk over doen als zeze op voorraad hebben!
Wat jij beschrijft klinkt als de 'echte' mobile P3/celly.

Dit klinkt eerder als een gewoon FC-PGA geval. Eigenlijk te gek voor woorden dat ze in een notebook gekwakt worden, zoveel technieken om batterijleven te verlengen en gewoon om die paar € te besparen de deur uit.

Maarja, als je er eentje neemt die beweert tot 1.5GHz te kunnen moet het lukken. Let alleen wel op dat je mobo dezelfde is als in het model met de 1.5GHz- bij ons hebben alleen de Tu-CPUs een Tu-ready mobo.

En onderschat niet hoe heet het wordt met een 1.5GHz...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Stiekem ging het mij om het (uiteindelijk) te vervangen voor een P3 op 1,2

en dat eigenlijk weer vooral om het cache gebeuren

maar ik ga het eerst eens aankijken met de 'originele' celeron :)

krijgt mijn vrouw ook niet zo snel een hartverlamming ....
Pagina: 1