Toon posts:

[P3-450] voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je door een bepaalde pin af te plakken het voltage van 2.00 vaan bijv 2.1volt kunt helpen. ik heb op het I'net gezocht en op GOT maar alle pagina's waar he top zou staan zijn niet meer.
weet iemand welke pinnen ik moet afplakken?

bvd

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

probeer ze maar allemaal, op den duur zul je er achter kome >:) >:)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:07

Snow_King

Konijn is stoer!

Op donderdag 09 mei 2002 22:45 schreef M14 het volgende:
probeer ze maar allemaal, op den duur zul je er achter kome >:) >:)
goh, wat een nuttige post zeg...

Verwijderd

Je kan met ELKE P3-450 rustig de FSB opschroeven (tenzij je een Intel board hebt) zodat je minimaal op 504MHz zit.
Dit zonder voltage aanpassing. Hoger zal ook nog wel lukken.

2,1 Volt is onnodig en nogal overbodig voor een P3-450.

Grens van deze P3-core ligt op ca. 600MHz.

Als je persé je voltage opties voor je board wil verhogen is de aloude truuk deze: Zet je voltage in BIOS op max voordat je direct reboot naar je DOS-based flash programma. Flash het board en het MAX voltage zal standaard voltage worden met als gevolg hogere max. voltage.

Als dit niet werkt en je P3-450 wil niet hoger lopen op default of net iets hogere voltage, is jouw exemplaar niet goed genoeg voor hogere snelheden.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 00:03 schreef ALepH het volgende:
Je kan met ELKE P3-450 rustig de FSB opschroeven (tenzij je een Intel board hebt) zodat je minimaal op 504MHz zit.

2,1 Volt is onnodig en nogal overbodig voor een P3-450.

Grens van deze P3-core ligt op ca. 600MHz.

Als je persé je voltage opties voor je board wil verhogen is de aloude truuk deze: Zet je voltage in BIOS op max voordat je direct reboot naar je DOS-based flash programma. Flash het board en het MAX voltage zal standaard voltage worden met als gevolg hogere max. voltage.

Als dit niet werkt en je P3-450 wil niet hoger lopen op default of net iets hogere voltage, is jouw exemplaar niet goed genoeg voor hogere snelheden.
klinkt leuk maar ik kan in mijn bios geen voltage instellen. het mobo heeft zelfs geeneens Hardware monitoring

Verwijderd

Ik heb in een servertje een P3 450 op een DFI moederbord, en die haalt gewoon 600MHz zonder voltage veranderingen. Hij wordt dan zonder extra koeling 57 graden, net te hoog om stabiel te draaien, maar met 3 casefans van 8cm komt hij niet boven de 50 graden, meestal blijft het zelfs onder de 45. Alleen op hele warme dagen zet ik de FSB wat terug.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

*KNIP*
idd, je kan ook zonder voltage aanpassingen op 558 of hoger komen, zelfs zonder de L2 cache uit te schakelen. Dit heeft me maat op z'n Aopen AX6BC bord + p3 450. Hij wou een beetje meer Mhz en ik zei: "Da kan, zonder geld uit te geven!" :9

en ja 2,1 volt is echt niet zo hard nodig hoor! denk eerder 2,025 tot 2,050 :)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Pagina: 1