Toon posts:

Sidewinder Force Feedback Pro in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik FLight Simulator 2002 in Windows XP draaien. Werkt prima allemaal, alleen wil ik nu mijn Sidewinder Force Feedback Pro joystick installeren, maar de game controller software die ik heb en op de site van Microsoft staat (v3.02) doet het niet, terwijl deze joystick nota bene voor Microsoft is!!!

Hoe kan ik deze joystick toch prima werkend in Windows XP krijgen, want dit valt me weer erg tegen van MS...

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

installeer de oude achterelkaar tot ze het doen :)
heb ik ook, en opeens deed ie ut :)

Verwijderd

probeer eens een windows 2k driver te vinden. En die software zelf heb je ook niet perse nodig hoor. Als de driver maar goed is. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat MS voor haar eigen hardware geen up to date drivers heeft.. Heb je wel de goede gedownload?

Verwijderd

Topicstarter
De drivers geven dat er een setup error is. Heb ze opnieuw gedownload en het probleem bleef.

Als iemand weet waar W2k drivers of zo te downloaden zijn, hoor ik het graag.

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 18:13 schreef klapschaats het volgende:
De drivers geven dat er een setup error is. Heb ze opnieuw gedownload en het probleem bleef.

Als iemand weet waar W2k drivers of zo te downloaden zijn, hoor ik het graag.
ff zelf kijken op de MS site eh ;)
misschien staan ze zelfs wel op de cd die erbij zit (zat :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan op de MS site staan ze niet, althans kan ze niet vinden. Kom alleen tot de pagina met de 3.02 game controller software die niet voor XP is.

De CD die erbij zat is al een jaar of 3 oud, zo lang heb ik die joystick al. Toen bestond WInXP nog niet :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zocht even en in [topic=407358/1/100] staat:
uhmm hoe bedoel je... in xp moet ej op mircosoft sidewinder (auto detect klikken) en dan vind hiij jou sidewinder auto
Verder zou ik ook even de Windows 2k drivers proberen, net als meneer B. SDy al zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar WAAR kan ik die 2K drivers downloaden. Op de MS site heb ik ze niet kunnen vinden... Ik heb geen USB versie overigens.

• Laurent
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 18:17 schreef klapschaats het volgende:
Ja maar WAAR kan ik die 2K drivers downloaden. Op de MS site heb ik ze niet kunnen vinden... Ik heb geen USB versie overigens.
Mja, ik had even voor je gekeken en ik kan ook niks vinden. Het enige wat ik kan vinden zijn Win9x drivers, misschien kan je die proberen en met heel erg veel geluk werken deze onder XP. Die drivers had ik trouwens gevonden op driverguide.

[edit]
Het begint er wel op te lijken dat de drivers standaard in Windows, zitten, iig. sinds Win2k SP1:
: Is there a driver available to get my Sidewinder 3D Pro Plus Joystick recognized by Windows 2000? Please help.

: Arnau van Wyngaard

I had the same problem but after installing service pack 1 for Windows 2000 my Sidewinder joysticks are recognized without any problems. Even my force feedback joystick is working fine!
Let erop dat alle sidewinder drives in 1 bestand zitten enzo, dus het lijkt me dat MS dan ook direct alle sidewinder drivers standaard in Windows doet

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt, zal nog ff kijken of ik iets anders kan vogelen in XP eventueel. Misschien drivers voor een ander force feedback apparaat?

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 18:23 schreef klapschaats het volgende:
In ieder geval bedankt, zal nog ff kijken of ik iets anders kan vogelen in XP eventueel. Misschien drivers voor een ander force feedback apparaat?
hmm, door wat mister A leer allemaal heeft uitgevogeld denk ik toch wel dat die dingen wel in XP moeten zitten. Maar een ander apparaat wil ook wel eens helpen, heb het hier iig wel eens geprobeerd met een of ander vaag (ook MS) joypad en ineens (joystick :?) deed hij het. Dus dat is altijd het proberen waard ;)

en voor Mister Aikeleer: Als u zonodig mijn naam wilt afkorten: Bymmo :+

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:48

t3q

Say yes to teq

Ok ik heb nu net een sidewinder force feedback 2 USB geleend van iemand. Dit omdat ik normaal wil vliegen in battlefield. Maar dat ding werkt dus niet omdat die software niet voor xp is. Die win98 driver wil ie niet installeren. PLz help me

Life goes as it goes.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Zie boven in de topic.
ik heb dat ding ook, en werkt 100% naar behoren zonder extra drivers of what so ever.
prik en play.
werkt perfect. gewoon bij spelbesturingen kijken of tie er bij staat.

quote:
in xp moet je op mircosoft sidewinder (auto detect klikken) en dan vind hiij jou sidewinder auto

eerst kijken dan zeiken

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik heb zelf ook die joystick, en ook nog een FF stuurtje van Microsoft en ook nog een gamepad. Wat mijn ervaring met XP tot nu toe is, is dat je _geen_ drivers moet installeren van cdroms of sites of wat dan. Gebruik gewoon de standaard drivers van Windows xp. Bij mij werkt het iig perfect, bij alle controllers, alle knoppen en force feedback doen het allemaal primaToen ik nog Windows 98 gebruikte was het wel aan te raden de drivers+software te gebruiken..... :)

Verwijderd

Heeft iemand het probleem met de drivers onder windows XP voor de Sidewinder force feedback pro 1 al opgelost?? Ik heb zowat het hele forum afgestruind maar nergens een bruikbare oplossing gevonden. De joystick doet het wel onder winXP maar van force feedback is geen sprake. Pogingen om de oude drivers te installeren liepen zelfs uit tot volledige vastlopers van mijn systeem.

• Baltar
  • Laatst online: 19-10-2025
Volgens mij zit het probleem in het feit dat de Force Feedback 1 nog aangesloten zit via de 9-pins spelpport en niet via USB. Windows XP kan daar niet mee om gaan. Zoals je al gemerkt hebt, heb ik dus hetzelfde probleem. Bij mijn Force Feedback racestuur van Logitech zat echter een adapter. Dit was een seriele versie en die heb ik nu via een adapter op de USB poort aangesloten. Dit werkt prima. Misschien dat er voor de 9-pins spelpoort ook een usb-adapter verkrijgbaar is. In dat geval zou je de Force Feedback 2 drivers kunnen proberen. Overigens belachelijk van Microsoft dat ze geen drivers uitbrengen voor Xp en de FF1. Is toch een duur apparaat geweest.
Pagina: 1