Floppydistro op hdd?

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik ben van plan om een mp3-bak te maken, en daarvoor heb ik niet zo'n uitgebreidde linux-distro voor nodig lijkt me. Een floppy-distributie lijkt me uitermate geschikt, alleen heb ik geen id hoe ik deze op een hardeschijf kan krijgen. Ik heb geprobeerd te rawriten naar een partitie, maar dat wil niet echt, kan alleen naar diskettestations...
Iemand een id? :?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Gewoon een vraag: waarom een floppydistro nemen als je hem op hd gaat zetten? Omdat hij klein is fzo?

Dan zou ik persoonlijk Debian pakken :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 18:39 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Dan zou ik persoonlijk Debian pakken :)
agree with that :Y)

maar..als je freesco hebt:
2.2 Installing on a hard disk.
Prepare bootable hard disk drive with MS DOS (or compatible OS, you may try FreeDOS) on it.
Prepare floppy as it's said in section 2.1, boot from it, login as root (username: root, password: root) and execute:

move2hdd

Remove floppy disk and boot from hard disk. At DOS prompt type

router.bat setup

and setup your router as it's described in section 4.
weet niet of je daar iets aan hebt :? :)

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik zat eigenlijk te denk aan spyLinux, daar zit voor zover ik weet geen optie bij als move2hdd. Maar misschien is het idd dan wel een goed id om eens te gaan kijken naar debian, ik ben alleen niet zo thuis in de linux-wereld

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op donderdag 09 mei 2002 19:25 schreef eL_Jee het volgende:
Ik zat eigenlijk te denk aan spyLinux, daar zit voor zover ik weet geen optie bij als move2hdd. Maar misschien is het idd dan wel een goed id om eens te gaan kijken naar debian, ik ben alleen niet zo thuis in de linux-wereld
Aangenomen dat je wel een inet connectie op dat beest hebt (zonder inloggen ed) een debian minimal CD en dan alles apt-getten dat je nodig hebt, zou ik persoonlijk doen.

Apt-get is een droom. Ik stel voor dat je wel ff de man page leest, das een kleine moeite die je later een hoop problemen spaart :)