Toon posts:

Sendmail in SuSE 8.0??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In suse 7.3 kon je gewoon in yast sendmail configureren, maar in versie 8.0 kan ik de optie niet meer vinden in yast? Weet iemand waar ik dat in 8.0 kan vinden?

Heb ik nog een klein probleem, ik heb totaal geen verstand van mailservers (daarom was ik ook zo blij met die optie in yast) maar nu wil ik eigenlijk het volgende:

- Alle mail van elk e-mail adres bij ons op de zaak moet op 1 PC binnen komen. Daar moet een copy van op de PC blijven staan en er moet een copy van naar de ontvanger gaan voor wie het bericht eigenlijk is. (kan mijn baas zien of er niet prive mail word gestuurt/ontvangen)

- De mailjes die op die PC blijven staan waarop ze zijn binnengekomen moeten ook weer ooit worden bekeken en eraf gehaald worden (door mijn baas)

- Alle gebruikers moeten ook weer kunnen e-mailen naar buiten. Maar dat is niet zo moeilijk, als ik weet waar die optie in yast zit, want dat lukt me wel. (sendmail in yast-> kiezen voor constante verbinding -> finish :) en dan in /etc/mail/relay-domeins ff de domeinnaam invullen toch?)

Hoe kan ik dit het beste doen? En is het eigenlijk wel mogelijk? Super simpel als het kan want uit die doc van sendmail kom ik al bijna niet uit.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Geen idee of dat in Yast zit (gebruik geen sendmail), maar check www.webmin.com

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb sendmail nu aan de gang gekregen met webmin, thx

Maar weet iemand hoe ik alle mail op 1 pc kan binnen krijgen (automatisch) en dat er een copy naar de werkelijke ontvanger gaat (ook automatich over lokaal netwerk)?