situatie:
2 pc's via crosslinkkabel verbonden om bestanden, printer en internet te delen.
De serverpc (win xp pro) is laatst vervangen door een andere (met win 2k pro, moet helaas zo blijven).
Probleem:
Internet op host-pc werkt, op client-pc niet. Pingen en bestanden delen wel. Voorheen (met host en client op XP pro) werkte het om bij de client-pc DHCP geactiveerd te laten. Helaas heb ik de vorige host-pc niet meer, dus kan ook niet meer naar die instellingen kijken. Overigens is client-pc een laptop die ook op schoolnetwerk moet draaien, met DHCP geactiveerd dus.
Heeft iemand een idee wat fout kan zijn?
PS: ik heb de onderstaande instellingen geprobeerd. Echter heb ik liever een dynamisch IPadres voor de laptop (client).
host:
- IP 192.168.0.1
- subnetmask 255.255.255.0
- Gateway -
- DNS -
- internet verbinding delen aangevinkt voor netwerkadapter waaraan client-pc gekoppeld zit
- nog geen firewall (
)
client:
- IP 192.168.0.2
- subnet mask 255.255.255.0
- gateway 192.168.0.1
- DNS -
- firewall uitgeschakeld, zowel van LAN adapter als Norton.
2 pc's via crosslinkkabel verbonden om bestanden, printer en internet te delen.
De serverpc (win xp pro) is laatst vervangen door een andere (met win 2k pro, moet helaas zo blijven).
Probleem:
Internet op host-pc werkt, op client-pc niet. Pingen en bestanden delen wel. Voorheen (met host en client op XP pro) werkte het om bij de client-pc DHCP geactiveerd te laten. Helaas heb ik de vorige host-pc niet meer, dus kan ook niet meer naar die instellingen kijken. Overigens is client-pc een laptop die ook op schoolnetwerk moet draaien, met DHCP geactiveerd dus.
Heeft iemand een idee wat fout kan zijn?
PS: ik heb de onderstaande instellingen geprobeerd. Echter heb ik liever een dynamisch IPadres voor de laptop (client).
host:
- IP 192.168.0.1
- subnetmask 255.255.255.0
- Gateway -
- DNS -
- internet verbinding delen aangevinkt voor netwerkadapter waaraan client-pc gekoppeld zit
- nog geen firewall (
client:
- IP 192.168.0.2
- subnet mask 255.255.255.0
- gateway 192.168.0.1
- DNS -
- firewall uitgeschakeld, zowel van LAN adapter als Norton.