Toon posts:

heel vaag netwerk/internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik maak dus verbinding met internet via een getweakte ethernet modem, nu sindskort is er iets heel raars aan de hand, ik weet niet wat het veroorzaakt heeft maar tis best irritant
als me pc opstart werkt internet niet, verander ik dan wat aan de instellingen, normale instellingen zoals ip adres veranderen helpen niet maar als ik bijv. de netwerkkaart een mac adres geef, maakt niet uit wat, dan doet ie t opeens weer !
als de computer dan weer opstart dan doet ie t weer niet, dan haal ik t mac adres weer weg, dan doet internet t weer !
en dit gaat zomaar door, elke x als ik me pc opnieuw start moet ik t veranderen om weer te kunnen internetten
ook zegt ie bij de plek waar je normaal je firewall kan inschakelen dat er iets beschadigid is en ik kan de firewall in windows xp niet inschakelen maar dat was al eerder zo en toen was dit vage probleem er nog niet dus..

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
reinstall xp misschien dat je probleem over is

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
krijg je je ip dmv dhcp toegewezen??

Verwijderd

Ff modem spanning eruit trekken en er 30 sec. alter weer indoen. Het wil nog wel = gebeuren dat de dhcp server die erin gaat "hangt"

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op donderdag 09 mei 2002 17:51 schreef marrekau117 het volgende:
reinstall xp misschien dat je probleem over is
dit is wel de meest nutteloze opmerking die je kan maken hier! :r over het algemeen gebruik je een reinstall pas als het echt helemaal fout is...
Op donderdag 09 mei 2002 17:55 schreef xargon het volgende:
Ff modem spanning eruit trekken en er 30 sec. alter weer indoen. Het wil nog wel = gebeuren dat de dhcp server die erin gaat "hangt"
Het is toch zo dat je ip-adres 10.0.0.150 moet zijn, en 10.0.0.151 voor een volgende pc, etc. ?? werkt hier prima zo...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
daar ligt het allemaal niet aan
de instellingen van ip, subnet enzo zijn allemaal goed
hij heeft het ook altijd gedaan
het is ook alleen op mijn pc, de andere pcs aan de modem hebben er geen lijst van..

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Al eens tussen full en half duplex geswitched?

Verwijderd

hoi,
ik heb ook zoiets. Maar alleen op mijn pc. de modem resetten helpt trouwens wel. Een ander mac adres heb ik nog niet geprobeerd.

Het werd beter sinds ik in en uitgaande datastromen heb gescheiden door twee hubs apart te gebruiken, en ze niet te uplinken. Ik heb nog een firewall achter de adsl modem.
Het probleem was denk ik dat ik twee switches had gelinkt, die daar niet voor geschikt zijn.

Dan is de arp tabel van de switch te klein of zo, of de switching fabric.

doe je iets met gelinkte hubs of switches ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een switch ertussen
hij staat op automatische detectie in windows omdat me netwerk op 100mbit draait en adsl op 10mbit
de switch zorgt ervoor dat de ethernet modem niet het hele netwerk op 10mbit zet (wat met een hub wel zo is)
ik zal de modem es uit en aanzetten maar lijkt me nix te helpen aangezien het probleem zich alleen voordoet op mijn pc

Verwijderd

Topicstarter
kheb er nog steeds last van :'( dus maar ff schoppen deze topic..
khoop dat iemand nog wat weet anders moet ik xp weer opnieuw installeren :(

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
de netwerkkaart een mac adres geef, maakt niet uit wat, dan doet ie t opeens weer !
Houdt dit in dat de netwerkkaart anders geen mac-adres heeft, of bedoel je iets anders?
IEDERE netwerkkaart heeft ALTIJD een macadres. En ja, als dat niet zo is dan is het niet vreemd dat het niet werkt. Kun je niet met een of ander tooltje dat bij de nic hoort het mac-adres er hard inzetten, dus in zijn bios?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
normaal staat er geen mac adres, bij eigenschappen/configureren bij de kaart bij lan verbinding in windows xp ...

nu ook niet en nu werkt internet ook
t is nie per se dat, ook ontvagnst buffer teller ofzo
als je dat aanpast, maakt ook nie uit wat dan werkt het ook gwoon weer

bij die netwerkkaart heb ik alleen floppy met driver..

Verwijderd

klinkt een beetje alof je windows installatie moeite heeft met je nic initaliseren tijdens het opstarten.

drivers van je nic eraf schoppen, driverbestanden deleten en opnieuw installeren. eventueel hetzelfde doen met je netwerkonderdelen, verwijderen en herinstalleren (als dat teminste nog kan in xp, geen idee eigenlijk).

of post eens wat je voor foutmelding kreeg bij die firewall, misschien dat dat me op iedeen brengt...

Verwijderd

helaas, winXP is echt fucked-up:
het enige netwerk onderdeel wat je kan vervangen is je DUN (Dial Up Networking) je inbel- of netwerk-verbindingen...

wat je ook nu kunt proberen is "de IP-stack resetten", hoewel er veel mensen zijn die zeggen dat dit zoiezo gebeurd als je winXP start...

-ga naar je dos-prompt (start->uitvoeren, "cmd" of "command" intikken)
-type dan "netsh int ip reset c:\reset.log"
-druk dan op [ENTER]
Pagina: 1