Toon posts:

Te warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een JustCooler (8cm) koeler op mijn cpu zitten en 2 casefans op 7volt.

Het is nu 30c in mijn kamer (zit op zolder). Mijn pc crasht om de haver klap.

Zou het helpen als ik een alpha koeler er op zou zetten?

Verwijderd

Als je pc te warm wordt helpt dat wel ja

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe heet wordt je cpu dan? En watvoor cpu heb je?
zie nu zn sig pas

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
temps :?

Verwijderd

[lol modus]
Dat krijg je ervan als je gaat overclocken!!
[/lol modus]

FF serieus, kan je mischien de zijplaat eraf halen zodat ie zijn warmte beter kwijtkan? In de zomer is dat hier soms ook nodig maar in de herfst/winter/lente kan ie gewoon dicht.

Verwijderd

Als je wil weten of te hoge temperaturen de oorzaak zijn van deze crashes moet je hier ff Motherboard monitor 5 downloaden.
Temperatuur van dik 55 graden betekent dat de PC instabiel wordt. (verschilt per CPU)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op donderdag 09 mei 2002 17:51 schreef _laaf_ het volgende:
Als je wil weten of te hoge temperaturen de oorzaak zijn van deze crashes moet je hier ff Motherboard monitor 5 downloaden.
Temperatuur van dik 55 graden betekent dat de PC instabiel wordt. (verschilt per CPU)
Haha 50 graden kan makkelijk hoor! Voor een p3/4 of een AMD is dat echt geen probleem. Problemen krijg je pas rond de 70graden hoor 8-)

Verwijderd

Mijne draait max@ 54C, met een p4 noordbos 1.8@2.4. Nix instabiels te merken, dus dat 55C gedoe zal wel meevalen denk ik.

btw, temps zijn in de proc. gemeten. Bij amd wordt erop of eronder gemeten en dat kan een wat afwijkende meting met zich meebrengen.

edit:

onbegrijpbaar verhaal veranderd

• kutkip
Op donderdag 09 mei 2002 17:57 schreef xargon het volgende:
Mijne draait max@ 54C, met een p4 noordbos 1.8@2.4. Nix instabiels te merken, dus dat 55C gedoe zal wel meevalen denk ik.

btw, temps zijn in de proc. gemeten. Bij amd wordt erop of eronder gemeten en dat kan een wat afwijkende meting met zich meebrengen.

edit:

onbegrijpbaar verhaal veranderd
De AMD XP maakt ook niet meer gebruik v/d temp sensor eronder.

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt stressed 60graden. :(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 18:03 schreef Patrick007 het volgende:
als die meting precies klopt valt dat erg mee hoor, voor een kamertemp van 30 graden.
Van 60 graden zou je comp nog niet mogen crashen...

• kutkip
Op donderdag 09 mei 2002 18:03 schreef Patrick007 het volgende:
Da's niet echt een super-temp maar daarvan kan ie echt niet crashen hoor :o
Misschien is je temp-sensor brak. Voel ff aan je heatsink; brand je je takken? :P Dan is je temp sensor misschien niet zo nauwkeurig en wordt ie misschien wel iets van 80 graden :D

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 14:30

White Dust

PlaneScape: Torment

Een XP kan (theoretisch) 90 graden worden (tis niet verstandig :P). Mijn CPU (XP 2000+) wordt stressed zo'n 57 graden, verder niet instabiel of zo...
Pagina: 1