Toon posts:

Geen Internet Deling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu al van alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken. :'( De wizard in Xp bakt er niks van of het is mijn eigen fout is weet het niet. heb het manual en via de wizard geprobeerd. De ene keer ziet hij de Host wel en de andere keer niet. |:( Ik zit op chello en heb een 3com netwerkkaart voor netwerken gebruik ik twee Pci ehternetkaarten en een crosskabel. Op de kaarten zit ook een wake up lan moet ik die ook gebruiken HELP

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou je even wat specificaties van je netwerk, wat IP adressen e.d. kunnen posten, wat heb je al geprobeerd en wat lukt er niet? Kun je de beide pc's wel pingen? Doet het netwerk het wel?

Heb je verder de 'Hoe deel ik Internet' FAQ al gelezen en gevolgd?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

[topic=367939/1/50]

Heb je daar al gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt zal daar even kijken. :7
ooh BTW hoe ping ik mijn netwerk

Verwijderd

start->uitvoeren_>ping ipadres (bijv 192.168.0.1)

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan gepingd maar nu Kan nog steeds net op andere comp inloggen. Denk dat dit niet voor mij is weggelegd op dit moment. Kaarten goed kabels checked wizard ok nu heb ik zelfs de sysoft ge D/L kijken of dat werkt is dat ook een auto script. Of moet ik dat handmatig instellen
Woops op beide systemen heb ik XP pro 2600 build staan.
}:O
Host : A7N266-c 1800XP 512ram 4600Ti
Client : VIA-KT33 700 Duron 256ram

Verwijderd

Topicstarter
moet wel een leek zijn maar ik kan het niet voor mekaar krijgen.
Ik probeer de FAQ nog wel eens

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
gebruik sygate: werkt het makkelijkst (E-mail ,online gamen) zonder portmap gezeik.

*Zet de TCP/IP instellingen op de SERVER van de interne netwerk nic op:
ip: 192.168.0.1
subnet mask: 255.255.255.0

*client(en):
ip: 192.168.0.2(3,4,5 enz op iedere client)
subnet mask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
dns: 192.168.0.1

*zorg dat de werkgroepen op de server en de Clients gelijk zijn (die nodig is voor de kabelmaatschappij BIJV: @home voor @home)

*Installeer op de server(pc met de 2 nics) sygate en kies tijdens het installeren voor: Sygate Server Mode.

*start het programma op en kies bij advanced>configuration. kies de juiste internet nic en je interne netwerk nic.

*Zet op de client(s) ook sygate maar kies dan voor client mode.
Je kunt nu makkelijk zien op de clients wanneer je verbinding hebt en wanneer niet.

zo zou die het moeten doen.

als je een goed gratis internet deel progje wil hebben voor alleen internet/email/nieuwsgroepen. kun je analogx proxyserver proberen: http://analogx.com
zelfde tcp/ip instellingen als sygate gebruiken alleen nu moet je de proxy's die in de readme van analogx op de client(s) invoeren.

succes!
Pagina: 1