AT computer vanzelf uit laten gaan ??

Pagina: 1
Acties:

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
Het probleem is het volgende.
Ik heb een pc die ik als internetserver gebruik.
Nou zit ik dan lekker onder te internetten en als ik dan klaar ben moet ik iedere keer naar boven lopen om die pc uit te zetten.
Bij een pc met een atx voeding is dit simpel op te lossen door er een netbuster patch erop te zetten en via dit programma de pc af te laten sluiten.
Maar dit werkt dus niet. Hij sluit wel af maar gaat niet uit.
Weet hier iemand een oplossing voor??
En kom nu aub niet met de bekende slagzinnen van heb je de search al gebruikt of eff googelen

Meneer 1000 has spoken......

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Gaat niet lukken. Je kan hem toch ook 24/7 aan laten staan er een DPC project op laten draaien?

Juist

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het probleem met een AT voeding is, dat het systeem zichzelf niet kan uitzetten. Bij een ATX kan het systeem zichzelf uitzetten, en kan je dus via netbuster oid je systeem compleet shutdownen. Bij AT kan dit niet op deze manier. Je zou dan een of andere schakeling moeten maken dat wanneer de HDD in de slaapstand komt (bijvoorbeeld) het systeem de stroomtoevoer afsluit.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:40

GaMbiNo

1337

Bij een ATX computer kan je dat gewoon via Remote Administrator/VNC/enz. doen.
Bij een AT computer is dit simpelweg niet mogelijk.
Je zal dus toch moeten investeren in een ATX kastje. ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij ATX wordt de power-knop geregeld door het moederbord, deze zorgt met signalen dat alle apparaten stroom moeten krijgen. Bij AT heb je het systeem dat de power knop direct op de voeding zit, het moederbord kan dus niks bepalen over stroomtoevoer e.d., vandaar kan een ATX ook makkelijk zichzelf "uitzetten", en kan dit niet met een AT.

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
tja dan zit er ben ik bang niks anders op dan een andere pc hiervoor te gebruiken.
Of kun je ook op deze mobo een atx voeding koppelen
Ik denk zelf dat dit niet zal gaan maarja wie is ik he

Verwijderd

Ik heb zelf een schakelingetje aangepast van de conrad. Het was zo'n schakeling dat als je in je handen klapt, dat ie dan 12V op de uitgang zet. Hier heb ik een relais aan gemaakt.

Mijn tv zit aan het verbreek contact en de hele schakeling door middel van een transformator ook.

Klap ik nu in mijn handen, dan schakelt ie de tv uit, en ook zichzelf. Je kunt hemn weer activeren door op een knop te drukken waardoor je handmatig 12V aan het relais geeft.

Mischien op zo'n ingewikkelde manier ofzo.

• Sjaaky
  • Laatst online: 14-08 21:09
Extra kabeltje (12v) naar boven trekken. Relay aan de internetserver en een schakelaar beneden :-).

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
ik denk dat dit heel omslachtig is om daarvoor een kabel naar boven voor te leggen.
Dan ken ik beter ef naar boven lopen
Helaas...... :'(

Verwijderd

Kabel licht er toch al?? je gebruikt nl maar 4 van de 8 aders in je utp kabel *D

edit:

typo

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op donderdag 09 mei 2002 17:44 schreef xargon het volgende:
*knip*
Klap ik nu in mijn handen, dan schakelt ie de tv uit, en ook zichzelf. Je kunt hemn weer activeren door op een knop te drukken waardoor je handmatig 12V aan het relais geeft.
Leuk, zit je een actie of western film te kijken, schiet er iemand, gaat je tv uit. :P Wel leuk als er visite is, en eerst heel duidelijk de afstandsbediening weglegen op de tv ofzo. :z

Juist

• Sjaaky
  • Laatst online: 14-08 21:09
Relay aansluiten op de printerpoort (via een transistor ofzo). Als je een bepaalde waarde naar de printerpoort stuurt gaat je pc uit.
Maar nu moet je toch ook naar boven lopen om de pc aan te zetten? Of is dat geen probleem?

Of een tijdschakelaar die hem om 0u00 uitgooit, als je zelf niet zoveel discipline hebt :).

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Of een apart stekker-blok voor de PC nemen, en dan een hotel-schakeling aanleggen zodat je de 220V zowel beneden als boven kunt schakelen. Een hotel-schakeling wordt veel gebruikt in trappenhuizen en gangen om van beide einden het licht te kunnen doen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1