Tweakers,
ik weet dat dit vaker voorbij is gekomen. Ik zelf ben er al eerder over begonnen en toen ben ik uiteindelijk gestopt met reageren op de frontpage. Ik heb het toch weer geprobeerd maar ik begin me gelijk weer dood te ergeren aan het moderatie systeem.
Waarom is het zo dat over het algemeen 50% van de reacties naar beneden gemodereerd wordt (ja ik heb ze nageteld..)? Echt niet 50% van de reacties is onzin. Laat ik nu als voorbeeld dit nieuwsitem nemen (tis de laatste, dus verder gewoon toeval):
http://www.tweakers.net/nieuws/21749?
Ook daar is dus de helft naar 0 gedegradeerd. En in mijn ogen geheel onterecht. Wat is er mis met een reactie als deze:
Wat er nu gebeurt is gewoon pure censuur, onbedoeld of niet. Ik interesseer me geen zak voor die moderatorpunten, maar wel om het feit of mensen op mijn reactie reageren en er met mij over willen discusseren of mij informatie willen geven over het onderwerp. Net als op het forum. In mijn ogen moeten de meest debiele reacties (neem http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=514377) terecht gemod worden, ook goed dat dit systeem er voor zulke mensen is.
Wordt het niet gewoon weer eens tijd om aan hervormingen van het systeem te denken? Was dit nu echt het doel wat jullie voor ogen hadden met dit systeem, 50% van de reacties uit het zich halen?
Sorry als het hier niet echt thuishoort (dus in een bepaalde thread of ander hok), maar uit de FAQ werd ik ook niet veel wijzer. De threads die daar in genoemd zijn wat onduidelijk voor zulke dingen..
ik weet dat dit vaker voorbij is gekomen. Ik zelf ben er al eerder over begonnen en toen ben ik uiteindelijk gestopt met reageren op de frontpage. Ik heb het toch weer geprobeerd maar ik begin me gelijk weer dood te ergeren aan het moderatie systeem.
Waarom is het zo dat over het algemeen 50% van de reacties naar beneden gemodereerd wordt (ja ik heb ze nageteld..)? Echt niet 50% van de reacties is onzin. Laat ik nu als voorbeeld dit nieuwsitem nemen (tis de laatste, dus verder gewoon toeval):
http://www.tweakers.net/nieuws/21749?
Ook daar is dus de helft naar 0 gedegradeerd. En in mijn ogen geheel onterecht. Wat is er mis met een reactie als deze:
of deze:IBM levert toch de CPU voor de Gamecube ?
Vreemd dat dan ook anderen er voor mogen ontwikkelen.
of deze:IBM levert de processors ja. Verder hebben ze niet veel met die GameCube te maken. De Cube wil toch nog niet echt online gaan als we Miyamoto mogen geloven.
Wat moet ik me nu bij dit netwerk voorstellen precies? Zoiets als Valve voor ogen had met powerplay (wat officieel nog steeds in ontwikkeling is (?))? Of een soort van WON en TheZone? Powerplay is namelijk een heel nieuw protocol waar speciaal providers voor opgericht zouden moeten worden. Zelfs met 28k8 zou over dit netwerk goede pingtijden gehaald kunnen worden, omdat het daar helemaal op toegespitst is. Denk alleen dat dit een beetje overbodig geworden is nu de meeste internetters al goede verbindingen hebben...
Bij veel reacties (maar ook lang niet allemaal) zie ik het onderscheid tussen het niveau wel. Maar ze zijn geen van drie-en van een slecht niveau. Ze hoeven van mij geen +2 te krijgen, maar houdt het op +1 zodat de meeste mensen ze tenminste nog lezen. Dat is tenslotte de bedoeling van een reactie systeem. En dan dit:Ja ik denk dat je er wel voor moet dokken, maar ik denk dat je dan wel heerlijk je favo games zonder lag kunt spelen.
Maar ik denk dat de prijs nog wel zal meevallen omdat er denk ik wel genoeg animo voor is. Denk aan Clans.
En dan dit, +2 behulpzaam? Wat is hier behulpzaam aan? Dit is dan ook weer een +1 reactie in mijn ogen, en 0 in de meeste moderators' ogen.idd, gewoon zodat je CS zonder lag kunt spelen. Beter! Eindelijk geen servers meer met een ping van boven de 500!
Wat er nu gebeurt is gewoon pure censuur, onbedoeld of niet. Ik interesseer me geen zak voor die moderatorpunten, maar wel om het feit of mensen op mijn reactie reageren en er met mij over willen discusseren of mij informatie willen geven over het onderwerp. Net als op het forum. In mijn ogen moeten de meest debiele reacties (neem http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=514377) terecht gemod worden, ook goed dat dit systeem er voor zulke mensen is.
Wordt het niet gewoon weer eens tijd om aan hervormingen van het systeem te denken? Was dit nu echt het doel wat jullie voor ogen hadden met dit systeem, 50% van de reacties uit het zich halen?
Sorry als het hier niet echt thuishoort (dus in een bepaalde thread of ander hok), maar uit de FAQ werd ik ook niet veel wijzer. De threads die daar in genoemd zijn wat onduidelijk voor zulke dingen..