Toon posts:

Doel van het moderatie systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

ik weet dat dit vaker voorbij is gekomen. Ik zelf ben er al eerder over begonnen en toen ben ik uiteindelijk gestopt met reageren op de frontpage. Ik heb het toch weer geprobeerd maar ik begin me gelijk weer dood te ergeren aan het moderatie systeem.

Waarom is het zo dat over het algemeen 50% van de reacties naar beneden gemodereerd wordt (ja ik heb ze nageteld..)? Echt niet 50% van de reacties is onzin. Laat ik nu als voorbeeld dit nieuwsitem nemen (tis de laatste, dus verder gewoon toeval):
http://www.tweakers.net/nieuws/21749?

Ook daar is dus de helft naar 0 gedegradeerd. En in mijn ogen geheel onterecht. Wat is er mis met een reactie als deze:
IBM levert toch de CPU voor de Gamecube ?
Vreemd dat dan ook anderen er voor mogen ontwikkelen.
of deze:
IBM levert de processors ja. Verder hebben ze niet veel met die GameCube te maken. De Cube wil toch nog niet echt online gaan als we Miyamoto mogen geloven.

Wat moet ik me nu bij dit netwerk voorstellen precies? Zoiets als Valve voor ogen had met powerplay (wat officieel nog steeds in ontwikkeling is (?))? Of een soort van WON en TheZone? Powerplay is namelijk een heel nieuw protocol waar speciaal providers voor opgericht zouden moeten worden. Zelfs met 28k8 zou over dit netwerk goede pingtijden gehaald kunnen worden, omdat het daar helemaal op toegespitst is. Denk alleen dat dit een beetje overbodig geworden is nu de meeste internetters al goede verbindingen hebben...
of deze:
Ja ik denk dat je er wel voor moet dokken, maar ik denk dat je dan wel heerlijk je favo games zonder lag kunt spelen.
Maar ik denk dat de prijs nog wel zal meevallen omdat er denk ik wel genoeg animo voor is. Denk aan Clans.
Bij veel reacties (maar ook lang niet allemaal) zie ik het onderscheid tussen het niveau wel. Maar ze zijn geen van drie-en van een slecht niveau. Ze hoeven van mij geen +2 te krijgen, maar houdt het op +1 zodat de meeste mensen ze tenminste nog lezen. Dat is tenslotte de bedoeling van een reactie systeem. En dan dit:
idd, gewoon zodat je CS zonder lag kunt spelen. Beter! Eindelijk geen servers meer met een ping van boven de 500!
En dan dit, +2 behulpzaam? Wat is hier behulpzaam aan? Dit is dan ook weer een +1 reactie in mijn ogen, en 0 in de meeste moderators' ogen.

Wat er nu gebeurt is gewoon pure censuur, onbedoeld of niet. Ik interesseer me geen zak voor die moderatorpunten, maar wel om het feit of mensen op mijn reactie reageren en er met mij over willen discusseren of mij informatie willen geven over het onderwerp. Net als op het forum. In mijn ogen moeten de meest debiele reacties (neem http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=514377) terecht gemod worden, ook goed dat dit systeem er voor zulke mensen is.

Wordt het niet gewoon weer eens tijd om aan hervormingen van het systeem te denken? Was dit nu echt het doel wat jullie voor ogen hadden met dit systeem, 50% van de reacties uit het zich halen?

Sorry als het hier niet echt thuishoort (dus in een bepaalde thread of ander hok), maar uit de FAQ werd ik ook niet veel wijzer. De threads die daar in genoemd zijn wat onduidelijk voor zulke dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Ik kan helaas niet meer reageren, want anders hadden deze deze en deze reacties allemaal minpunten gekregen, die voegen niets toe aan de discussie en hadden ze eerst ff wat artikelen op internet moeten lezen.
Op donderdag 09 mei 2002 17:26 schreef Frank83 het volgende:
Ook daar is dus de helft naar 0 gedegradeerd. En in mijn ogen geheel onterecht. Wat is er mis met een reactie als deze:

IBM levert toch de CPU voor de Gamecube ?
Vreemd dat dan ook anderen er voor mogen ontwikkelen.
De poster had eerst wel eens mogen lezen waar het over ging, het nieuws heeft niets te maken met CPU's en dus ook niet met een vermeende concurentie met de Gamecube.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De consoles gaan ook online remember? Dat was zijn punt. Mag IBM wel aan zo een online netwerk beginnen terwijl ze de Gamecube supporten?

Tja, beetje vergezocht, natuurlijk mag IBM dat doen. Maar daarom is deze reactie toch niet gelijk overbodig? Niet iedereen weet overal wat van. Zelfde geldt voor deze, is een vrij domme reactie maar niet om te irriteren, flamen of whatever, meer omdat hij gewoon onwetend is. Tweakers is niet voor de elite lijkt me? Misschien zijn er wel meer mensen met een soortgelijke vraag, die krijgen het nu niet te lezen.

Nogmaals, het gaat me niet om die specifieke reacties maar om het moderatie systeem in z'n geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoord idd hier thuis.
Het was (is) idd een beetje slecht gemod dit draadje.
Ben hem al doorgelopen en heb geprobeerd hem wat rechter te zetten.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op donderdag 09 mei 2002 17:41 schreef Frank83 het volgende:
De consoles gaan ook online remember? Dat was zijn punt. Mag IBM wel aan zo een online netwerk beginnen terwijl ze de Gamecube supporten?

Tja, beetje vergezocht, natuurlijk mag IBM dat doen. Maar daarom is deze reactie toch niet gelijk overbodig? Niet iedereen weet overal wat van. Zelfde geldt voor deze, is een vrij domme reactie maar niet om te irriteren, flamen of whatever, meer omdat hij gewoon onwetend is.
Maar je mag wel verwachten dat de mensen ff klikken op de bron en eerst lezen voordat ze posten of niet?
Op donderdag 09 mei 2002 17:41 schreef Frank83 het volgende:
Nogmaals, het gaat me niet om die specifieke reacties maar om het moderatie systeem in z'n geheel.
Als je het niet eens bent met de moderaties, kan je of zelf aan de gang om ze proberen recht te zetten, of in /16 een draad starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Het/een moderatiesysteem is in eerste intatie bedoeld om de crap te scheiden van 'de nuttige' reacties.

Het eerste modsysteem kende vaste moderators. Geselelecteerde mensen die als enige konden moderen. Dat had toch wat nadeeltjes omdat de bezoekers (wiens reacties beoordeeld worden) vonden dat de moderators tè streng waren.

Entree generatie twee (het huidige): _Iedereen_ die reageert en surft op de frontpage krijgt modpuntjes, die vrijelijk uit de delen zijn om een reactie omhoog of omlaag te modereren.

En helaas gebeurt het te vaak dat mensen reacties beoordelen op hun EIGEN mening over die reactie.

"Hee da's interresant, +1" terwijl die reactie al op +3 staat. Het enige dat je hiertegen kan doen is 'genezen', oftwel: de reactie een -1 geven, en eventueel hier een gil geven.

Hier proberen we reacties zo objectief mogenlijk te beoordelen, naar toevoegende waarde op de frontpage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik. Maar is het dan niet verstandiger om wat aan het systeem te veranderen? Nog duidelijk het modbeleid stellen en deze minder streng vormgeven bijvoorbeeld? Ikzelf heb genoeg ervaring met boards, en van één ben ik zelf een administrator (10.000 unieke bezoekers per dag) dus ik weet hoe lastig beoordelen soms is. Toen de regels voor het eerst duidelijk op papier stonden op dat board werd er ook behoorlijk streng ingegrepen. Ik heb de moderators duidelijk gemaakt dat de regels niet zo letterlijk genomen moeten worden, maar meer iets zijn om naar toe te verwijzen mocht het nodig zijn. Dat is uiteindelijk goed gekomen. Maar met al die bezoekers die hier modden is dat wat lastiger te doen. Maak dan dus de regels minder 'streng'.

Een beperkte groep modjes zoals eerst (ben er zelf ook één geweest trouwens in de goeie ouwe tijd :P) werkt wat dat betreft toch beter imho. Deze mensen kan je meer aanleren hoe ze dienen te modden. Een mod moet gekozen worden naar zijn reputatie, niet naar z'n status. Net als op het forum dus eigenlijk. Dat werkt gewoon stukken beter.

En zoveel écht onnuttige reacties zijn er echt niet meer. Ik kan me herinneren dat het ingevoerd is in de tijd van de echte flames. "3DFX zuigt! NVIDIA ROELT!", "MICROSOFT IS KUT, TUX WILL RULE THE WORLD!", je kent ze vast nog wel ;). Dit soort reacties zijn nu echt verdwenen, toentertijd verdwenen ze ook vrij snel. Maar de lat lijkt steeds hoger gelegd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand meer met een mening hierover? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Een beperkte groep modjes zoals eerst (ben er zelf ook één geweest trouwens in de goeie ouwe tijd ) werkt wat dat betreft toch beter imho. Deze mensen kan je meer aanleren hoe ze dienen te modden. Een mod moet gekozen worden naar zijn reputatie, niet naar z'n status. Net als op het forum dus eigenlijk. Dat werkt gewoon stukken beter.
Een vaste groep moderators is het zelfde als een democratie waar 1000 mensen (ipv 15 miljoen) mogen stemmen. Je weet niet wat het volk er zelf van vind. Het mag dan wel beter werken maar alleen in de ogen van de mod(s). Aan de andere kant moet je de mensen ook tegen zichzelf beschermen om ervoor te zorgen dat niet alles in de soep loopt (denk aan zwaar becritiseerde snelheidscontroles van de politie). Hier is echter de LM voor aangestelt om grote problemen daarmee op te lossen (+4 inzichtvol die troll is ook op troll zetten e.d.). De PM zou hier ook heel erg goed in kunnen helpen (maar ik weet zo niet wat de status daar nu van is....).

Maar dat er inderdaad 50% van een draad te laag komt is wel beetje veel |:(

[edit]
Na een dag werken ff wat kromme zinnen plaatsen is niet leuk, weghalen wel ;)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op donderdag 09 mei 2002 21:44 schreef wauske het volgende:
[edit]
Na een avond socialerseren (zuipen) is het plaatsen kromme zinnen het uiterst haalbare :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op donderdag 09 mei 2002 21:30 schreef Frank83 het volgende:
Is er niemand meer met een mening hierover? :P
Jawel, maar ik ben nog lichtelijk duf, dus ik edit mijn reactie nog in de loop van de dag naar wat nuttigs :)

Renegade BV. Meneer Renegade is nog even bezet, wacht u een ogenblikje? :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 09 mei 2002 17:43 schreef spook het volgende:
Hoord idd hier thuis.
Het was (is) idd een beetje slecht gemod dit draadje.
Ben hem al doorgelopen en heb geprobeerd hem wat rechter te zetten.
Zo, ik ben weer boven water :P

Ik heb die specifieke vraag eens doorgelopen, en het is een vraag die met een beetje zelfinitiatief ook online gevonden gaat worden, en het is het soort reactie dat niet echt een meerwaarde aan de discussie toevoegt. Het modsysteem is er namelijk niet alleen om de flames en trolls onder de grond te schoffelen (om het maar eens heel kort door de bocht te zeggen :)), maar ook om een classifisering mee te geven aan het niveau van een reactie.

Dat de uiteindelijke moderatie niet altijd in orde is, is een feit. Dat komt doordat het modden subjectief is, en jij bijvoorbeeld anders aankijkt tegen een reactie dan ik dat doe. Daardoor zul je altijd wel een (al dan niet licht) meningsverschil blijven houden wat de 'goede' score is voor een reactie.
De discussie over hoe je modders een beetje kunt 'opvoeden' zijn legio te vinden op TMF, alleen is het lastig om een goede oplossing te vinden, én om die ook te implementeren.

Bij deze wil je ook uitnodigen om deel te nemen aan onze TMF Bezoekerspoll. Als er genoeg mensen meedoen aan de poll is dit voor ons ook een goede graadmeter in welke richting wij moeten denken om een voor iedereen enigzins acceptabele oplossing te vinden. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hej, ik hier :? :P

Wat ik te zeggen heb is eigelijk al gezegd, dus beschouw dit maar als overbodig >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 21:44 schreef wauske het volgende:

[..]

Een vaste groep moderators is het zelfde als een democratie waar 1000 mensen (ipv 15 miljoen) mogen stemmen. Je weet niet wat het volk er zelf van vind. Het mag dan wel beter werken maar alleen in de ogen van de mod(s). Aan de andere kant moet je de mensen ook tegen zichzelf beschermen om ervoor te zorgen dat niet alles in de soep loopt (denk aan zwaar becritiseerde snelheidscontroles van de politie). Hier is echter de LM voor aangestelt om grote problemen daarmee op te lossen (+4 inzichtvol die troll is ook op troll zetten e.d.). De PM zou hier ook heel erg goed in kunnen helpen (maar ik weet zo niet wat de status daar nu van is....).

Maar dat er inderdaad 50% van een draad te laag komt is wel beetje veel |:(

[edit]
Maar zo een 25% van de bezoekers is geregistreerd. Dus zo representatief is het toch al niet. Mensen die de boel willen verzieken zullen ook sneller modereren als andere mensen. Net als bij klachten, die verschijnen ook eerder dan complimenten over het algemeen.
Het modsysteem is er namelijk niet alleen om de flames en trolls onder de grond te schoffelen (om het maar eens heel kort door de bocht te zeggen ), maar ook om een classifisering mee te geven aan het niveau van een reactie.
Oorspronkelijk was dat wel de bedoeling. Ik vind het ook niet erg als je een reactie +2 of +3 geeft, maar ik vind het wel erg dat iemand's reactie op 0 of -1 gezet wordt omdat ie minder van het onderwerp af weet, minder intelligent is of gewoon iets niet al te zinnigs mee deelt ondanks z'n goede intenties. 0 en -1 moet echt alleen gebruikt worden in het geval van flames e.d.

Das mijn mening dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 14:44 schreef Frank83 het volgende:

[..]

Oorspronkelijk was dat wel de bedoeling. Ik vind het ook niet erg als je een reactie +2 of +3 geeft, maar ik vind het wel erg dat iemand's reactie op 0 of -1 gezet wordt omdat ie minder van het onderwerp af weet, minder intelligent is of gewoon iets niet al te zinnigs mee deelt ondanks z'n goede intenties. 0 en -1 moet echt alleen gebruikt worden in het geval van flames e.d.

Das mijn mening dan.
idd als het ontopic is en geen dubbelpost,flaim,comlete onzin of trol is hoort een posting op +1 thuis.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat gebeurt dus niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt wel een beetje op ectinasidin (of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 16:27 schreef Frank83 het volgende:
Maar dat gebeurt dus niet :).
Dan geef aan waar dat dan gebeurt en er wordt naar gekeken :)
Op vrijdag 10 mei 2002 17:15 schreef Mikado het volgende:
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op vrijdag 10 mei 2002 17:15 schreef Mikado het volgende:
Volgens mij bedoel je Ecteinascidin (veel oefenen, dan kun je het ook in 1x goed :P), maar wat is het verband tussen Ecteinascidin en dit verhaal als ik vragen mag :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Maar zo een 25% van de bezoekers is geregistreerd. Dus zo representatief is het toch al niet. Mensen die de boel willen verzieken zullen ook sneller modereren als andere mensen. Net als bij klachten, die verschijnen ook eerder dan complimenten over het algemeen.
Ja ok maar in dit geval is het dus zo wie niet geregistreerd is heeft ook geen recht van spreken omdat ze dan geen mod mogelijkheden hebben. (wat maar goed is ook).

Ja maar een compliment is juist een +2/3/4 score. Een klacht zie je juist hier terug. Op mijn werk komen ook honderden mailtjes per dag binnen dat het niet werkt maar de andere 1 miljoen klanten doen helemaal niets en zijn dus tevreden (neem ik aan). Zijn ze dat niet dan horen we het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:23

botoo

💀 too old to die young

...ben ik zelf een administrator (10.000 unieke bezoekers per dag) dus ik weet hoe lastig beoordelen soms is...
Als je weet dat beoordelen lastig is, dan kan je je ook heel goed voorstellen dat het nog veel lastiger is om een oordeel te vellen dat, terzake kundig, objectief, eerlijk, aanvaardbaar, etc. voor een hele grote groep is.
Onmogelijk imo.

Wat 'we' wel kunnen proberen is om voor de grootste gemene deler te proberen te denken, maar dat heeft onherroepelijk tot gevolg dat je altijd een kleinere groep (een beetje) moet teleurstellen.

Gelukkig kan iedereen zijn/haar mening/ongenoegen hier op /16 spuien en dan zal er extra aandacht aan besteed worden, door de reguliere TMF-malloten (aangevoerd door 'onze eigen' |:( 'stoot je hoofd niet' Jaymz ;)).

Ook moet je door de grote schare 'vrije' moderators niet uit het oog verliezen dat er regelmatig onjuist gemodereerd word.
En ook dan geld klik hier voor hulp
Helaas is de drempel voor velen te hoog, of de weg naar TMF onvoldoende bekend, maar hoe dat opgelost kan worden?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tjah iedere fout gemodereerde post hier melden wordt eenbeetje te veel van het goede..maar goed, ik zal me best doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Op zaterdag 11 mei 2002 00:19 schreef Frank83 het volgende:
tjah iedere fout gemodereerde post hier melden wordt eenbeetje te veel van het goede..maar goed, ik zal me best doen...
In dit geval zou ik liever zeggen te veel dan te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook een probleem is trouwens dat veel mensen 0 en -1 reacties niet zien. Als die ondergewaardeerd zijn zullen ze dus zelden nog omhoog gehaald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op zaterdag 11 mei 2002 13:15 schreef Frank83 het volgende:
ook een probleem is trouwens dat veel mensen 0 en -1 reacties niet zien. Als die ondergewaardeerd zijn zullen ze dus zelden nog omhoog gehaald worden...
Mensen die hier rondwandelen hebben AFAIK allemaal de "ik zal mijn leesniveau nimmer van -1 afhalen" eed afgelegd. Juist het terughalen van de onterecht neergesablede reacties zie ik als één van de belangrijkste TMF taken. Dat het onder de zoden stoppen van trollen, vlammen, warez en spam ook belangrijk is hoef ik uiteraard niet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Het modereren van "hey, dat is gaaf, met die en die ben ik het helemaal eens, die krijgt van mij een +1 inzichtvol" is IMHO een fact of life. Kennelijk vinden veel mensen het dan inzichtvol, so be it..

Het heeft niet zoveel zin als wij hier met zijn allen op goeie links intellectuele wijze een norm trekken die we toch niet waar kunnen maken.

* mr_a vindt dat jammer maar het is niet anders.

Uit de bezoekerspoll bleek dat best veel mensen draadjes hier op TMF lezen. IMHO betekent dat, dat de mensen die hier posten een zekere intelligentie aan de dag moeten leggen bij het uiten van kreten als "going down!! >:)". Dat draadje moet idd vast omlaag, en nodig ook, maar het gevaar bestaat wel dat dan meteen meerdere modderaters al-te-enthousiast op het draadje springen, met als resultaat dat het allemaal wel errug laag wordt. En dat stelt de gemiddelde FP bezoeker ook weer niet op prijs...

* mr_a sais:
- hou de -1 uitsluitend voor de doelbewust geplaatste troll/harde flames
- hou de 0 uitsluitend voor de echte crap
- de +1, +2 zijn dan voor normale posts
- de +3 en de +4 zijn dan voor interessante posts

IMO is het vervelender om een post onterecht naar 0 te gooien dan om een nikswaardpost op 1 blijft staan. Uiteraard is het wel vervelend als crap nog hoger eindigt, dat moet niet. Maar daar wordt meestal wel melding op TMF van gemaakt.

"Een beetje" overbodige posts moeten IMO dus niet naar 0. Daar krijg je alleen maar frustraties van en ik vraag me af of het educatief werkt voor de poster, af zijn volgende post dan van een lager of van een hoger niveau zal zijn.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 12 mei 2002 03:16 schreef mr_a het volgende:
Dat draadje moet idd vast omlaag, en nodig ook, maar het gevaar bestaat wel dat dan meteen meerdere modderaters al-te-enthousiast op het draadje springen, met als resultaat dat het allemaal wel errug laag wordt. En dat stelt de gemiddelde FP bezoeker ook weer niet op prijs...
Een remedie tegen dat probleem zou kunnen zijn om niet alleen te melden dat de post of draad te hoog staat, maar om er ook bij te vermelden welke score in jouw optiek dan wel goed past bij de reactie. En dat daarnaast mensen die de draad "behandelen" ook vermelden wat ze gedaan hebben en met welke motivatie.

Al wordt het een beetje lastig als er een draad met >20 reacties is die allemaal op +4 staan, om dan bij elke post een motivatie neer te zetten is erg veel werk.

[edit]
Is trouwens weer veel te laat...
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zondag 12 mei 2002 03:24 schreef Beaves het volgende:

[..]

Een remedie tegen dat probleem zou kunnen zijn om niet alleen te melden dat de post of draad te hoog staat, maar om er ook bij te vermelden welke score in jouw optiek dan wel goed past bij de reactie. En dat daarnaast mensen die de draad "behandelen" ook vermelden wat ze gedaan hebben en met welke motivatie.

Al wordt het een beetje lastig als er een draad met >20 reacties is die allemaal op +4 staan, om dan bij elke post een motivatie neer te zetten is erg veel werk.
Wat ik eigenlijk meer bedoel: het onterecht naar de 0 score gaan. Als dat gebeurt door uiten van al te ongenuanceerd enthousiasme voor het naar beneden modden van een draadje is dat jammer.

Als een post op 4 staat zal hij niet makkelijk per vergissing helemaal naar 0 gaan, dus daar hoeven we niet over in te zitten.

[premier Kok modus]
Disclaimer: het is heel erg belangrijk te alle tijde te onthouden dat de daadwerkelijke verantwoordelijke en schuldige voor de foutieve moderatie de moddereter is die de moderatie uitvoert en niet degene die hier op TMF iets post, hij is slechts medeverantwoordelijk voor de ontstane situatie waarin het gestelde kon gebeuren!
[/premier kok modus]
:P

IMO hoeft niemand hier verantwoording af te leggen ofzo, da's helemaal zonde van de tijd.
[edit]
Is trouwens weer veel te laat...
Tsja dan moet je gewoon eerder naar bed gaan! :P 8-)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1