Hallo,
Ik heb een harde schijf, cd-rom en brander. Mijn IDE indeling is :
Primaire Master : Harde Schijf (Maxtor 40,9 GB 7200 RPM)
Primaire Slave : CD-Rom
Sec. Master : Brander (liteon 12x10x32)
Sec Slave : nix
Als ik BV een filmpie van cd-rom naar mijn harde schijf wil zetten, dan wordt mijn hele systeem langzaam, ik kan geen muziek luisteren, niet chatten, muis gaat langzaam enz enz....
Ook als ik ga branden, een kopie, on the fly, wordt het systeem langzaam, muziek en chatten worden moeilijk tot onmogelijk.
Nou heeft iemand mij gezegd dat als ik de cd-rom en brander op 1 IDE doen, het kopieeren van cd naar cd moeilijk gaat worden.
Weer iemand anders zei, dat als ik juist die 2 op 1 IDE deed, het schokken voorbij zou zijn.
Ik heb een AMD 1400`ter en 512 MB DDR geheugen.
Wat kan ik aan dit probleem doen ? de cd-rom en brander toch op 1 IDE doen ??
Alvast bedankt.
Ik heb een harde schijf, cd-rom en brander. Mijn IDE indeling is :
Primaire Master : Harde Schijf (Maxtor 40,9 GB 7200 RPM)
Primaire Slave : CD-Rom
Sec. Master : Brander (liteon 12x10x32)
Sec Slave : nix
Als ik BV een filmpie van cd-rom naar mijn harde schijf wil zetten, dan wordt mijn hele systeem langzaam, ik kan geen muziek luisteren, niet chatten, muis gaat langzaam enz enz....
Ook als ik ga branden, een kopie, on the fly, wordt het systeem langzaam, muziek en chatten worden moeilijk tot onmogelijk.
Nou heeft iemand mij gezegd dat als ik de cd-rom en brander op 1 IDE doen, het kopieeren van cd naar cd moeilijk gaat worden.
Weer iemand anders zei, dat als ik juist die 2 op 1 IDE deed, het schokken voorbij zou zijn.
Ik heb een AMD 1400`ter en 512 MB DDR geheugen.
Wat kan ik aan dit probleem doen ? de cd-rom en brander toch op 1 IDE doen ??
Alvast bedankt.