Hoe werkt een toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 20:15
Weet iemand waar er uitleg staat over de werking van een toetsenbord op het vlak van electronica dan. Het is voor een bediening van een mp3 player en had nog een oud toetsenbord liggen en wil daarmee dan enkele knoppen van het toetsenbord gebruiken voor de bediening en de toetsenbord knopjes vervangen door gewone drukknopjes.

Greetings :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 09 mei 2002 17:10 schreef The_wave het volgende:
Weet iemand waar er uitleg staat over de werking van een toetsenbord op het vlak van electronica dan. Het is voor een bediening van een mp3 player en had nog een oud toetsenbord liggen en wil daarmee dan enkele knoppen van het toetsenbord gebruiken voor de bediening en de toetsenbord knopjes vervangen door gewone drukknopjes.

Greetings :)
Misschien kun je iets met zo'n los numpad..
Anders is het volgens mij een kwestie van bedrading volgen, ik heb wel eens een toetsenbord opengesloopt..

Btw : [topic=309815/1/50]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 17:17 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
ik heb wel eens een toetsenbord opengesloopt..
Ik ook, meestal om er shag, cola/koffie, stof en andere bagger uit te halen (en andere led's in te proppen)

Verwijderd

Zowel bij het indrukken als bij het loslaten van een toets wordt er een code naar je pc gestuurd en daar pas vertaald naar een letter. Er zit 1 chip in je keyboard waar alle toetsen via een matrix naar toe lopen, als je er dus enkele knopjes uithaalt moet je wel zorgen dat die matrix niet onderbroken wordt, anders werken andere knoppen ook niet meer. Overigens zijn er plug-ins voor winamp om de speler via een kabeltje aan je seriele poort te bedienen, zeer simpel: kabeltje, 4(of 8)schakelaars en een ledje en that's it. Ku je mooi inbouwen op de plek waar nu die drie ledjes zitten van numlock en zo.