Toon posts:

Beste browser voor BeOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is volgens jullie de beste BeOS browser, ik heb er nu al 3 gehad. NetPositive en Opera 3 zijn zwaar achterhaald, daar valt niet eens mee te GoT' en. De laatste Mozillaversie is goed , maar die versie crasht steeds na korte tijd.

Zijn er nog alternatieven? :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb der ook een hoop getest, en mozilla bleek de beste te zijn (0.9.9 was het, dacht ik)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 16:36 schreef Duracell het volgende:
Ik heb der ook een hoop getest, en mozilla bleek de beste te zijn (0.9.9 was het, dacht ik)
Die draai ik momenteel.. draaide het bij jou een beetje stabiel? :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Wel min of meer stabiel, na een tijdje(paar uur) gebruikte hij enorm veel geheugen maar bleef wel draaien(zij het traag). Toen starte ik hem opnieuw.
Ik vind het spijtig dat er geen Opera 6 komt voor BeOS, dat gebruik ik namelijk op zo goed als elk platform en is zo'n beetje mijn lievelingsbrowser. :)
Als Mozilla 1.0 der komt voor BeOS ga ik Be nog eens opnieuw proberen, maar voorlopig vind ik mijn andere OSen toch relaxter om mee te surfen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 17:09 schreef Duracell het volgende:
Wel min of meer stabiel, na een tijdje(paar uur) gebruikte hij enorm veel geheugen maar bleef wel draaien(zij het traag). Toen starte ik hem opnieuw.
Ik vind het spijtig dat er geen Opera 6 komt voor BeOS, dat gebruik ik namelijk op zo goed als elk platform en is zo'n beetje mijn lievelingsbrowser. :)
Als Mozilla 1.0 der komt voor BeOS ga ik Be nog eens opnieuw proberen, maar voorlopig vind ik mijn andere OSen toch relaxter om mee te surfen.
Heej.. dat was mooi, vond ik me daar ineens 2 BeOS system updates....

Nu lijkt Mozilla 0.99 aardig stabieler... *klop* *klop* ff afkloppen ;)

(en toevallig crasht ie weer na het posten)

• dottyflowers
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
Heb je die zogenaamde developer-Beos al geinstalleerd (die zou als 6 worden gereleased maar Be ging over de kop voor ie uitkwam)? Die is *MuY!* stabieler..

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*

Verwijderd

Mozilla 0.9.9 crasht bij mij steeds..
Nu draai ik sinds gisteren Mozilla 1.0 RC1 en deze lijkt een stuk stabieler :)
Toch wel heel leuk dat er nog steeds BeOS gebruikers zijn hier!

• TheNose
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 21:12
Op vrijdag 10 mei 2002 16:15 schreef dottyflowers het volgende:
Heb je die zogenaamde developer-Beos al geinstalleerd (die zou als 6 worden gereleased maar Be ging over de kop voor ie uitkwam)? Die is *MuY!* stabieler..
Als je Dano bedoelt, die is dus echt niet stabieler! Het is alpha/beta software en zo voelt het ook aan.
Tot OpenBeOS goed ontwikkeld is, kun je beter BeOS 5.03 gebruiken, of de BeOS 1 Developer Edition downloaden van www.beosonline.com, die gebaseerd is op de freeware versie,inclusief extra drivers en software, maar wel op een eigen partitie geïnstalleerd kan worden.

De laatste Mozilla, die ik geprobeerd heb was RC1.0, maar deze crashed toch nog wel heel erg vaak, als je hem rigoreus aan het werk laat.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

• dottyflowers
Die bedoelde ik idd :) Nou heb ik de gelukkige pech dat ik mag meehelpen aan openbeos maar we hebben bez wel een eind te gaan nog.. Mijn BeOSje loopt prima hoor, niks geen alpha/beta geneuzel.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 16:59 schreef TheNose het volgende:

[..]

Als je Dano bedoelt, die is dus echt niet stabieler! Het is alpha/beta software en zo voelt het ook aan.
Tot OpenBeOS goed ontwikkeld is, kun je beter BeOS 5.03 gebruiken, of de BeOS 1 Developer Edition downloaden van www.beosonline.com, die gebaseerd is op de freeware versie,inclusief extra drivers en software, maar wel op een eigen partitie geïnstalleerd kan worden.

De laatste Mozilla, die ik geprobeerd heb was RC1.0, maar deze crashed toch nog wel heel erg vaak, als je hem rigoreus aan het werk laat.
Ik gebruik 5.03..

BeTheme is ook zeer nuttig om te hebben ( www.bebits.com ), het lijkt misschien overbodig maar een windows/mac omgeving werkt imho stukken beter en de snelheid gaat er niet op achteruit. :)

1 ding snap ik nog niet helemaal, BeOS kan geen Swap file aanmaken om het Virtuele geheugen te verdubbelen. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Volgens de FAQ zou er geen voldoende ruimte zijn maardat gaat bij mij niet op (ik heb ruim 17 GB aan vrije ruimte).

• TheNose
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 21:12
Op vrijdag 10 mei 2002 19:02 schreef dottyflowers het volgende:
Die bedoelde ik idd :) Nou heb ik de gelukkige pech dat ik mag meehelpen aan openbeos maar we hebben bez wel een eind te gaan nog.. Mijn BeOSje loopt prima hoor, niks geen alpha/beta geneuzel.
:) Ik zei ook niet, dat hij niet goed zou werken, je merkt alleen, dat hij nog niet af is. De interface bevat nog wat slordige foutjes, Bone is niet erg goed geïntregeerd, zodat er problemen met inbellen voor modems kunnen voordoen. Een ander probleem is, dat hardware OpenGL broken is in deze "versie" >:)
Het grote voordeel van Dano vond ik toch vooral het strippen van de vernieuwde drivers voor 5.0.3 en Developer Edition. :)

Dottyflowers, aan welk gedeelte van OpenBeOS werk je eigenlijk mee als ik vragen mag? Volg de ontwikkelingen ervan namelijk op de voet.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

• dottyflowers
:) Documentatie en vertaling van de documentatie. Wat betreft 'je merkt dat het nog niet helemaal af is' heb je wel gelijk, er mist het e.e.a.. maar toch.. bij mij draait ie lekker hoor :)

Pagina: 1