Ik wil een grotere HD in mijn laptop. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb een Compaq Armada 100S laptop en sinds dat ik hem van 32 MB naar 160 MB intern geheugen geupgrade heb ben ik er helemaal aan verslingerd..

Mijn probleem alleen is dat het apparaat een HD van slechts 5 GB heeft en het water staat me al bijna aan de lippen.. Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor schoolzaken maar daarvoor moet ik geregeld nieuwe software erbij zetten en in 9 van de 10 gevallen zijn dat pakketten van een paar 100 MB..

Aangezien ik er zelf al meer geheugen bij heb kunnen prikken (was effe een speurtocht maar dan heb je ook wat :)) vroeg ik me af of het ook mogelijk is je HD te vervangen in een laptop en dan specifiek het model wat ik heb...

Alvast bedankt.. :D

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Ja hoor.
Je kunt gewoon een andere 2,5" hdd halen (laptop-hdd)

Ik heb nog schijven zitten wisselen in 386 laptops :P

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
hmm.. sounds interesting alleen vrees ik dat ik dan weer een soortgelijke speurtocht binnen mijn laptopje (geen 386 maar K6-2 533 Mhz :D) moet gaan maken naar waar de HD zih bevindt als ik destijds met mijn SO-dimm geheugen moest doen.. ik heb ook als gezocht naar tenten die die HD's verkopen maar ik ben nog niks tegengekomen en een prijsindicatie zou gezien mijn studentenbudget niet verkeerd zijn...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk is het wel zo dat met een compaq je moet zorgen dat je op de hdd de bios moet hebben staan (tenminste, dat is bij een van mijn compaqs zo)..
dus daar moet je even rekening mee houden.
Maar in principe kan er gewoon een andere hdd in, als je bios het ondersteund.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 09 mei 2002 16:35 schreef judgem het volgende:
hmm.. sounds interesting alleen vrees ik dat ik dan weer een soortgelijke speurtocht binnen mijn laptopje (geen 386 maar K6-2 533 Mhz :D) moet gaan maken naar waar de HD zih bevindt als ik destijds met mijn SO-dimm geheugen moest doen.. ik heb ook als gezocht naar tenten die die HD's verkopen maar ik ben nog niks tegengekomen en een prijsindicatie zou gezien mijn studentenbudget niet verkeerd zijn...
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/50

gewoon even zoeken op 2.5" schijven. :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En als je een IBM wilt dan moet je kijken naar de travelstar modellen.

Deze 2.5" schijven zijn wel iets duurder dan normale IDE schijven

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Ik ben al onderweg.. Dank u!! Afbeeldingslocatie: http://www.zwaremetalen.com/image/bier.gif

Pagina: 1