Toon posts:

internet delen wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe server geplaatst, maar kan internet niet meer gedeelt krijgen. Gebruikte altijd sygate, wat goed beviel.
maar nu lukt het dus niet meer.

Ik heb al van alles doorgezocht hier en geprobeert, maar kom er niet uit.

Client: windows 98se met een nic als volgt ingesteld:
ip 192.168.0.3
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
dns van me provider

server: windows xp pro met 2 nics
nic internet: ip, subnet, gateway en dns van me provider
nic netwerk
ip 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 GEEN gateway en de dns van me provider.

En hierop draait dus sygate 4.2, oudere versies konden internet connectie niet vinden en dergelijke, deze wil wel online komen, diagnostics doorloopt die zonder problemen
nic voor intern en extern opgegeven en geen enkele optie aangevinkt, DHCP, dns forwarding e.d.

Wat doe ik verkeerd??????

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
probeer het eens door toch DHCP aan te vinken, en dan alle PC's op het netwerk ip op automatich

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

dat prob hadden wij eerst ook, gewoon met dhcp doen

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Topicstarter
ok gaat het meteen proberen, maar volgens mij al eerder gedaan en geen resultaat.

de client heeft wel verbinding, want ik kan pingen en ook outlook maakt verbinding.

u hoort nog :)

Verwijderd

Topicstarter
Andere opties????

ik heb nu van alles geprobeerd met dhcp, maar geen resultaat.

het delen van internet met xp zelf is ook geen optie, ook al geprobeerd, kom ik ook niet uit, allerlei vage instellingen

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op donderdag 09 mei 2002 16:41 schreef 106-Racer het volgende:
Andere opties????

ik heb nu van alles geprobeerd met dhcp, maar geen resultaat.

het delen van internet met xp zelf is ook geen optie, ook al geprobeerd, kom ik ook niet uit, allerlei vage instellingen
Hangt er vanaf, wat voor verbinding gaat het om? Als het gaat om mxstream (ADSL dus) is het "upgraden" van je modem een goeie, heb ik sinds gisteren ook, bevalt me erg goed...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier om chello

heeft altijd goed gewerkt totdat ik een andere "server" kreeg.

ik krijg het nu niet gedeelt, heb al van alles geprobeerd, maar ik zie het ff niet meer hoor

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op donderdag 09 mei 2002 16:47 schreef 106-Racer het volgende:
het gaat hier om chello

heeft altijd goed gewerkt totdat ik een andere "server" kreeg.

ik krijg het nu niet gedeelt, heb al van alles geprobeerd, maar ik zie het ff niet meer hoor
check trouwens ook dit eens: http://forums.sygatetech.com/showthread.php?s=150ea09f74f504d61aa490e8cc571bf6&threadid=141
misschien dat dat wat is?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Ik heb het zo en het werkt goed:

Client: Ip=192.168.0.3 / subnet=255.255.255.0 / gateway=192.168.0.1 / dns=192.168.0.1

Server:
Internet NIC: DHCP
LAN NIC: IP=192.168.0.1 / subnet=255.255.255.0 / geen gateway en dns

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op donderdag 09 mei 2002 15:54 schreef 106-Racer het volgende:
ik heb een nieuwe server geplaatst, maar kan internet niet meer gedeelt krijgen. Gebruikte altijd sygate, wat goed beviel.
maar nu lukt het dus niet meer.

Ik heb al van alles doorgezocht hier en geprobeert, maar kom er niet uit.

Client: windows 98se met een nic als volgt ingesteld:
ip 192.168.0.3
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
dns van me provider

server: windows xp pro met 2 nics
nic internet: ip, subnet, gateway en dns van me provider
nic netwerk
ip 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 GEEN gateway en de dns van me provider.

En hierop draait dus sygate 4.2, oudere versies konden internet connectie niet vinden en dergelijke, deze wil wel online komen, diagnostics doorloopt die zonder problemen
nic voor intern en extern opgegeven en geen enkele optie aangevinkt, DHCP, dns forwarding e.d.

Wat doe ik verkeerd??????
maar wat doet he wel en niet??
ik zag dat je het al over outlook had dat die gewoon de mail binnen haalde.
maar wat doen msn messager, icq, en internet explorer.

ik zit namelijk zelf ook met een vaag internet delen probleem.
[topic=453583]

en daar heb ik het probleem met zowel internet delen van windows, winproxy en analogxproxy.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in ieder geval die andere versie gedownload, wrk hier inderdaad met realtek, het werkt nog niet, maar ga weer het eea instellen

op de client waar ik het over heb komt geen messenger en icq enzo
puur de mail wat dus wel werkt en explorer die niet werkt AAAARRRGGGHHH :'(

moet dns forwarding ook aan staan in sygate of niet? want hoe weet de client andrs een dns

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op donderdag 09 mei 2002 17:20 schreef 106-Racer het volgende:
ik heb in ieder geval die andere versie gedownload, wrk hier inderdaad met realtek, het werkt nog niet, maar ga weer het eea instellen

op de client waar ik het over heb komt geen messenger en icq enzo
puur de mail wat dus wel werkt en explorer die niet werkt AAAARRRGGGHHH :'(

moet dns forwarding ook aan staan in sygate of niet? want hoe weet de client andrs een dns
van dat dns zou ik niet weten want ik heb hier thuis gewoon internet delen van windows draaien en op mijn laptop voor tijdens school projecten heb ik analog x proxy draaien. het voordeel van die analogx is dat je niks hoeft in te stellen behalve bij de clients de de server op poort 3600 (of iets in die buurt) internet deeld. en dan werkt dat perfect.

ow je dat andere probleem wat ik aangaf dat is bij een familie lid waar ik het zooitje werkent moet zien te krijgen.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
geloof dat ik nou al weer alles geprobeert heb wat hierboven staat en nog meer en je raad het al

GEEN RESULTAAT :?

Iemand anders een oplossing?

Ligt ahet aan xp zelf, ergens een instelling, sygate misschien?
Wat is een goed simpel alternatief

Verwijderd

Topicstarter
wat voor ping opdrachten kan ik eigenlijk uitvoeren om te kijken wat er wel enniet werkt

pingen naar eigen ip's werkt gewoon paar ik kan niet pingen naar bijvoorbeeld tweakers.net

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op donderdag 09 mei 2002 18:38 schreef 106-Racer het volgende:
geloof dat ik nou al weer alles geprobeert heb wat hierboven staat en nog meer en je raad het al

GEEN RESULTAAT :?

Iemand anders een oplossing?

Ligt ahet aan xp zelf, ergens een instelling, sygate misschien?
Wat is een goed simpel alternatief
ik ga het probleem dat ik bij mijn oom heb proberen op te lossen door een andere pc internet te laten delen maar ik weet niet of dat dat voor jou een goede oplossing is??

• -Skyhawk-
  • Niet online
dns van me provider => 192.168.0.1 , Dan moet het werken

Waarom sygate en die andere programma`s? De internetshare van windows doet het goed genoeg.

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:28
Heel stom hoor maar heb je misschien een firewall draaje op je systeem zo jah, zet hem uit en probeer t nog eens vooral kut met DHCP, tis heel stom maar ik heb ook weleens nachten gezocht

Verwijderd

Ja precies. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik heb hier nu een Win2K server draaien, maar heb het eerst ook allemaal goed draaiend gehad op n XP Pro bak met allerlei verschillende Windhoos clients. Werkt perfect.

Ik zou zeggen pleur eerst dat Sygate er eens af en kijk dan nog eens of het werkt. Zo ja, dan weet je gauw genoeg waar het aan ligt...

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
probeer eens dns van je provider in te vullen bij de clients als dns server.

Verwijderd

Het is natuurlijk ook zo dat als je met een DHCP server werkt je wel alles goed in moet vullen anders geeft ie het ook niet aan de clients door.

Geef je clients lekker een statisch IP en geef lekker alleen een gateway op. Moet werken en anders ligt t aan jezelf.

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST 8-)

Het instellen in xp kreeg ik al helemaal niet voor mekaar, tig opties enzo, maar ik heb het nu werkend.
Als volgt ingesteld

server: nic internet, al me gegevens van chello er in, wekt nog met vast ip enzo
dus ip, subnet, gateway en dns ingesteld
nic netwerk alleen ip en een subnet, geen dns en gateway

client een ip, subnet en gateway (naar server) ingestel;d. dns van me provider

sygate op de server met dhcp aan en het werkt

bedankt voor de tips iig

mzzl
Pagina: 1