[Photoshop] bepaalde kleuren naar andere verandere

Pagina: 1
Acties:

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Nou komen er regelmatig topics voorbij van photoshop waar mensen een bepaald deel van een plaatje een andere color geven zoals bij deze

origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.delirium.lu/users/jhilbert/ED%20airforce%20jsf.jpg

naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.boronline.nl/jsfnl.jpg

Ja ik ben een zware n00b, maar hoe selecteer je zo'n bepaalde kleur dat je hem kan veranderen in (hier dan) roze???

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Gewoon selectie maken, en dan die layer vullen met een transparante kleur ... dan kan je dit effect geven...

otherwise als de bron al een kleur is een selectie maken, en hue saturation aan passen ( ctrl + u ) ...

kan ook

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 15:02 schreef drLiter het volgende:
Gewoon selectie maken, en dan die layer vullen met een transparante kleur ... dan kan je dit effect geven...

otherwise als de bron al een kleur is een selectie maken, en hue saturation aan passen ( ctrl + u ) ...

kan ook
nee met een transparante kleur verlies je contrast e.d.

makkelijkste om het goed te doen is een selectie maken van dat vliegtuig. kleur kiezen, brush op color zetten en kladderen maar. blend% desnoods een beetje aanpassen.

Je kan ook met een gewone brush kleuren op een nieuwe laag en die op color zetten. net wat praktischer is.

• Evilernie933
hoe maak je dan zo'n gedetailleerde selectie.. :+

tampert, kriminalpolizei

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:41

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 09 mei 2002 15:18 schreef Evilernie het volgende:
Met het handje. Veel inzoomen en handmagisch je selectie maken.

• Zamorano
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 15:18 schreef Evilernie het volgende:
Het handigste is met de lasso of met een snelmasker. Meestal wat je zelf het lekkerst vind werken.

Daar zijn best goeie tutorials ook over te vinden lijkt me.

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je moet een nieuwe layer aanmaken, die je op Luminance of Color zet.
Nu pak je een brush, een uit het bovenste rijtje (weinig fade, strakke rand), grootste of één na grootste. Daarmee ga je heel ruwweg het vliegtuig roze kleuren. Maakt niet uit als je uitschiet. Door de layer mode die je hebt gebruikt, zie je dat de kleur meteen op het vliegtuig afgestemd wordt.

Vervolgens pak je de gum, je zoomt in en je gaat alle overbodige stukken weggummen. Omdat je dus in een layer erbovenop zit, gum je niet de originele plaat weg.

succes er mee :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Evilernie933
thx iedereen, maar die luminace of color kan ik niet vinden

tampert, kriminalpolizei

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op donderdag 09 mei 2002 16:15 schreef Evilernie het volgende:
Color brush ben ik in Photoshop 5.5 iig nog nooit tegen gekomen, maar als je op de Layer tab
(zo'n menuutje met Layers, Channels en Paths) even kijkt...dan zie je in welke layer je bezig bent. Normaliter in Layer 1. Van elke layer kun je bovenaan het menuutje de Layer mode instellen, dus op Color, Luminance etc. en ook de Opacity, hoeveel hij dus moet doorschijnen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op donderdag 09 mei 2002 16:15 schreef Evilernie het volgende:
onderaan bij layerblends

<net te laat... :) >

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op donderdag 09 mei 2002 16:22 schreef mpegernie het volgende:

[..]

onderaan bij layerblends

<net te laat... :) >
Staat dat menuutje bij jou onderaan? Bij mij staat ie juist bovenaan, dat is met Photoshop altijd maar de eigen keus van de gebruiker ;)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op donderdag 09 mei 2002 16:36 schreef Dark Blue het volgende:

[..]

Staat dat menuutje bij jou onderaan? Bij mij staat ie juist bovenaan, dat is met Photoshop altijd maar de eigen keus van de gebruiker ;)
huh? ik heb hem nog nooit (PS 5, 5.5, 6, 7) bovenaan gehad?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Wie zei daar snelmasker?? Quickmask dus :P de meeste hebben hier een engelse versie >:)

enfin, selectie maken kan ook met paths. Kan heel precies zijn als je het goed doen. Ik adviseer trouwens om de Photoshop 6 Bible ergens te down.... eeh kopen

• Zamorano
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 16:39 schreef Flaman het volgende:
Wie zei daar snelmasker?? Quickmask dus :P de meeste hebben hier een engelse versie >:)

enfin, selectie maken kan ook met paths. Kan heel precies zijn als je het goed doen. Ik adviseer trouwens om de Photoshop 6 Bible ergens te down.... eeh kopen
hehe ik juist ff vertalen naar snelmasker omdat ik dacht dat ie misschien de ned. versie had. Had eigenlijk beter moeten weten.

Maar ff weer naar de topicstarter gericht.
Er zijn vele wegen die naar rome leiden.
Photoshop bible of een hoop tutorials doen, dan kun je zelf gaan beslissen wat de lekkerste methodes/technieken voor jouw doel zijn.
That is, als je natuurlijk graag Photoshop wil leren. maar wie wil dat nou niet? (retorische vraag, dus hier hoef ik geen antwoord op hoor) :P

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Op donderdag 09 mei 2002 16:38 schreef mpegernie het volgende:
huh? ik heb hem nog nooit (PS 5, 5.5, 6, 7) bovenaan gehad?
Ik heb em ook bovenaan hoor? Schermschiet (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dont.do.this/crap/schermschiet.gif

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op donderdag 09 mei 2002 16:51 schreef Booster het volgende:
ow wacht ff, ik bedoel dus onderaan bij de layerblends. waar je dat palet neerpleurt maak niet uit natuurlijk.... (lekker zooitje wordt dat af en toe btw)

Verwijderd

Quickmask (sneltoets Q)...

• Evilernie933
die Luminance was dus gewoon Luminosity....Dan krijg ik wel een gare kleur, maar goed. Dan maar een selectie maken...

Ik zit er idd al een tijdje over te denken om een boek te kopen, maar de meesten zijn boven de 45 euro. Moet ik weer sparen :(

tampert, kriminalpolizei

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op donderdag 09 mei 2002 17:38 schreef Evilernie het volgende:
die Luminance was dus gewoon Luminosity....Dan krijg ik wel een gare kleur, maar goed. Dan maar een selectie maken...

Ik zit er idd al een tijdje over te denken om een boek te kopen, maar de meesten zijn boven de 45 euro. Moet ik weer sparen :(
Nee inderdaad... ik heb het straks ff met PSP geprobeerd (laadt sneller) en je zou de layer modus in mijn theorie dus op Color moeten zetten... Op Luminosity kreeg ik inderdaad ook hele vreemde kleuren ;)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op donderdag 09 mei 2002 17:38 schreef Evilernie het volgende:

je kunt een boek kopen, tis wel mooi maar ik hoorde dat je de photoshop bijbel ook kunt downen, das een mooi naslag werk. Zelf heb ik photoshop mezelf aan geleerd en een heel enkele keer een tutorial gedaan. Hetzelfde voor 3Ds MAX en illustrator.

Wat wel erg mooi is als boek zijn die dingen die wat verder gaan als naslag. ik heb zelf hier "Photoshop, Studio Secrets" liggen en daar staan profs in die vertellen hoe (tot aan de sneltoetsen toe) ze photoshop stukken maken. (oa. Eric Chauvin, die digitale mattes heeft gemaakt voor Star Wars en elke episode van Babylon 5)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 14:25
aub meer info over het boek

en daarnaast
ik doe dergelijke dingen altijd met Variations

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:41

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 10 mei 2002 10:14 schreef party42 het volgende:
aub meer info over het boek
Wat dacht je ervan om zelf een keer naar de Donner te lopen, dat boek van een plank te halen en het eens door te bladeren?
Pagina: 1