Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Kortom 2e parameter is zowel in als outParameters
lpBuffer
[out] Pointer to a buffer that receives a null-terminated string containing the computer name. The buffer size should be large enough to contain MAX_COMPUTERNAME_LENGTH + 1 characters.
lpnSize
[in/out] On input, specifies the size, in TCHARs, of the buffer. On output, receives the number of TCHARs copied to the destination buffer, not including the terminating null character.
1
2
3
4
5
6
7
| Sub PakComputerNaam
Dim S As String * 255, L As Long
L=255
GetComputerName S, L
txtComputerName.Text = Left(S, L)
End Sub |
Ik Werkt nooit met dit soort dingen maar dus bedankt! Zo kan ik weer verder met mijn programma.
Verwijderd
Waar andersOp donderdag 09 mei 2002 14:59 schreef LauPro het volgende:
Waar hal je dat stukje uit? MSDN?
1
| txtComputernaam.Text = Environ$("computername") |
werkt trouwens ook prima hoor.
Exact expert nodig?
Verwijderd
Ow dat API viewer zit bij mij in Visaul Basic als plugin. Nog een vraag:Op donderdag 09 mei 2002 15:09 schreef Yarvieh het volgende:
Ik bedoelde 't meer van 't is een api call, waar ga je dan kijken 'n random web page of de documentatie die ms zelf aaleverd...lijkt me een redelijke inkopper toch?
1
2
3
4
5
6
7
| Public Declare Function SetComputerName Lib "kernel32" _
Alias "SetComputerNameA" _
(ByVal lpComputerName As String) As Long
Sub SetComputerNaam
SetComputerName txtComputerName.Text
End Sub |
Werkt ook niet, of moet ik de computer herstarten hierna. Ik zal is kijken op MSDN.
Verwijderd
Wat zou je er van vinden om EERST es op msdn te kijken en dan pas hier te vragen?Op donderdag 09 mei 2002 15:11 schreef LauPro het volgende:
Werkt ook niet, of moet ik de computer herstarten hierna. Ik zal is kijken op MSDN.
idd, maar ik gaf je meteen antwoord op je vraag waar ik die API-call vandaan haaldeOp donderdag 09 mei 2002 15:15 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Wat zou je er van vinden om EERST es op msdn te kijken en dan pas hier te vragen?
Verwijderd
Oke! Oke! Mare ik heb het al gevonden en die API viewer is alleen om te zien welke functie er (bijna) allemaal zijn en MSDN geeft er een ook nog uitleg bij. Maar dat wist je al denk ik?Op donderdag 09 mei 2002 15:19 schreef Yarvieh het volgende:
De api viewer heeft niets met msdn te makengoed alle api die in dat lijstje staan vind je terug op je msdn cd'tjes maar thats about it.
Verwijderd
Ik zou je niet beledigen maar weet je misschien ook hoe je een beschrijving van een computer op het netwerk kan pakken? Ik heb al eerder hierna gezocht maar nog niks gevonden.Op donderdag 09 mei 2002 15:25 schreef Yarvieh het volgende:
Euhh nu ga je mij vertellen waar msdn voor is?Ehh wordt tijd om af te haken hier voor mij geloof ik
![]()
Welk OS is dat?Op donderdag 09 mei 2002 15:09 schreef Yarvieh het volgende:
Ook op 9x?
Heb ik niet meer draaien, maar ik weet wel van toen ik nog wel ergens 9x tot m'n beschikking had, een hoop Environ$ settings daar ook prima op werkten.
Exact expert nodig?
Verwijderd
met NetServerGetInfo een SERVER_INFO_101 struct opvragen.Op donderdag 09 mei 2002 15:30 schreef LauPro het volgende:
Ik zou je niet beledigen maar weet je misschien ook hoe je een beschrijving van een computer op het netwerk kan pakken? Ik heb al eerder hierna gezocht maar nog niks gevonden.