Zoals de topic-titel zegt: kan iemand heel in 't kort even zeggen hoe je een clay golem (in planar sphere) verslaat? Krijg 'm geen haartje gekrenkt.
Verwijderd
Weet niet meer precies, maar volgens mij kan het maar met 1 type soort wapen, dus of blunt of piercing of slashing
Clay Golems versla je met blunt wapens: Blessed Hammer en sterke maces doen wonderen. Ik geloof dat ook staffs pijn doen...
Forget your fears...
...and want to know more...
Die is HEEL simpel, als je die in de grot bij de rode draak bedoelt. Lok hem met een ventje naar je toe. (ik pakte Jaheira), en dat ventje moet een staff +4 hebben (Staff of Rynn bevoorbeeld, zie adventurer's mart), Als ie voor de ingang staat kan ie niet verder. Laat een ventje hem aanvallen. De staff heeft een grotere range als de vuisten van de golem. Hij blijft staan, en langzaam mep je hem dood.Op donderdag 09 mei 2002 15:14 schreef ReV3rEnD het volgende:
dat wordt leuk tegen de adamantine (ofzo) golems
Pas wel op, op zijn gasaanval. Als je daar geen immunity voor hebt: Wegwezen. (is een poison aanval)
Forget your fears...
Verwijderd
1:
2:Dwarven Hammer
There is one item in the game that works very well vs. golems. It is the Dwarven Thrower, a throwing war hammer that returns in hand and that has a bonus vs. giants. It can be bought in Trademeet as far as I remember after you have killed Faldorn and saved the city. Once you have it, just attract an Iron Golem or an Adanamite Golem to a tight passage where they will never be able to pass(because of their size). Preferably, use a fighter with Boots of Speed to attract them. Once you entered the passage, just use your Dwarven Thrower on the golem. It will drop dead in no time and you'll get a lot of exp. This strategy also works well in Suldanesselar: there is a house at the south-eastern portion of the city that is surrounded by a tight passage. You just have to attract those adanamite golems to it and use the Dwarven Thrower(Korgan is very good at it
Golems have easy to hit armor class, the best way to kill these babies is to cleric spell slay living. First cast magical resistance with your cleric, then cast lower resist with your mage (1 or 2 times), cast greater malison. Have your cleric cast slay living. You may have to hit it a second time if it doesn't die on the first attempt.
The use of the slay living spell can also be used in almost every combat where you are facing a tough-to-beat opponoent.
Just give your cleric a girdle of strength cast the cleric spell that improves his thac0.
With this strategy, I kill dragons, demons, golems and other baddies.
Ah yes, natuurlijk! Moest gewoon even Minsc met z'n Flail of Ages vooraan zetten. Makkie. Thnx.
Dat is wat ik deed, gaat prima.Op donderdag 09 mei 2002 16:02 schreef ThePriest het volgende:
Ah yes, natuurlijk! Moest gewoon even Minsc met z'n Flail of Ages vooraan zetten. Makkie. Thnx.
Het wordt lastiger als er 3 adamantium golems tegenover je staan
Verwijderd
Ik denk dat ie Animal summoning bedoelt met beertjes
Alhoewel een beer er ook altijd wel ingaat tijdens BG II
Jaa... Dat was ook mijn strategie met ietwat moeilijke gevechten: Jaheira en nog een cleric (viconia of... eh, naam kwijt, die do-gooder) casten vrolijk wat beestjes (minimaal 4, meestal wel 5), en dan beestjes voorop, en meppen maar.
Maar wat meestal ook lekker werkt: Cloudkill en dan een deurtje dichtgooien
Forget your fears...
Verwijderd
zo kreeg ik die Shadow Dragon dood, echt 5 webs, 5 cloudkills, en 5 stinking clouds, en dan magic missileOp vrijdag 10 mei 2002 00:45 schreef Aetje het volgende:
Jaa... Dat was ook mijn strategie met ietwat moeilijke gevechten: Jaheira en nog een cleric (viconia of... eh, naam kwijt, die do-gooder) casten vrolijk wat beestjes (minimaal 4, meestal wel 5), en dan beestjes voorop, en meppen maar.
en mijn computer ging tering langzaam lopen
Verwijderd
ik weet wel hoe het moet, maar adam. is sterker dan clay, en als hij daar al probs mee heeftOp donderdag 09 mei 2002 15:20 schreef Aetje het volgende:
[..]
Die is HEEL simpel, als je die in de grot bij de rode draak bedoelt. Lok hem met een ventje naar je toe. (ik pakte Jaheira), en dat ventje moet een staff +4 hebben (Staff of Rynn bevoorbeeld, zie adventurer's mart), Als ie voor de ingang staat kan ie niet verder. Laat een ventje hem aanvallen. De staff heeft een grotere range als de vuisten van de golem. Hij blijft staan, en langzaam mep je hem dood.
Pas wel op, op zijn gasaanval. Als je daar geen immunity voor hebt: Wegwezen. (is een poison aanval)
Nah... niet echt. Het was meer een kwestie van "hoe ook alweer", want ik ben nu voor de 2e keer begonnen met BG2 maar vroeg me af (met een sterke party) waarom ik niets raakte. En al mijn fighters werken met zwaarden en dan begin je (ook met magie) NIETS tegen clay golems. Maar ondertussen is het dus duidelijk. Thanks.Op vrijdag 10 mei 2002 22:27 schreef ReV3rEnD het volgende:
[..]
ik weet wel hoe het moet, maar adam. is sterker dan clay, en als hij daar al probs mee heeft
Dat draakje zag me niet... Gewoon Jan en Yoshimo zo'n 100 traps omheen laten leggen. Dan 1 x meppen, draakje wordt hostile: BLAM! (en alle traps slaan dicht: Draak dood.)Op vrijdag 10 mei 2002 21:39 schreef Caspian het volgende:
[..]
zo kreeg ik die Shadow Dragon dood, echt 5 webs, 5 cloudkills, en 5 stinking clouds, en dan magic missile
en mijn computer ging tering langzaam lopen
Dit gaat snel met de thief truc: Een thief die geen traps meer kan zetten, kick je uit je party, dan vraagt ie of je eht zeker weet. Laat hem terugkomen. Kan ie weer nieuwe traps zetten. ZEER effectief tegen maffo's die niet gelijk hostile worden (red en shadow dragon, ook Jon Irenicus.)
Forget your fears...
Verwijderd
Yoshimo!
Laat em een zooi traps leggen en lok em er naartoe, werkt bij alles.
Zo heb ook de draken aangepakt.
Hoezo lokken? Die draken kun je de traps -letterlijk- onder de voeten leggen. Gaan pas af als ie hostile wordt.Op zaterdag 11 mei 2002 03:29 schreef Yoozd het volgende:
Yoshimo!
Forget your fears...
heb je in dat geval nog wat tips tegen draconis? in zijn human form is ie nog best te doen maar zodra hij een draak wordt gaan al mijn teamies doodOp zaterdag 11 mei 2002 03:38 schreef Aetje het volgende:
[..]
Hoezo lokken? Die draken kun je de traps -letterlijk- onder de voeten leggen. Gaan pas af als ie hostile wordt.
TMAXTINT
Draconis? Wiesda? Heb ik geloof ik nooit tegen gevochten... Probeer 'm op range te verslaan... is die BG2?
Wat over het algemeen goed tegen draken werkt is electric damage -> draakjes kunnen daar slecht tegen. Heavy crossbow met lightning bolts / lightning spell en dat soort ongein...
Wat over het algemeen goed tegen draken werkt is electric damage -> draakjes kunnen daar slecht tegen. Heavy crossbow met lightning bolts / lightning spell en dat soort ongein...
Forget your fears...
die zit in throne of bhaalOp zaterdag 11 mei 2002 21:51 schreef Aetje het volgende:
Draconis? Wiesda? Heb ik geloof ik nooit tegen gevochten... Probeer 'm op range te verslaan... is die BG2?
TMAXTINT
Pagina: 1