Toon posts:

ISO Maken van Mac HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit het goede forum hier (Non-Windows Operating Systems) is.
Wat ik probeer is van een 1,2 GB IDE hardisk waar een volledig MacOS op staat met allerlei belangrijke data te kopieren naar een HFS CD. Ik heb die hd nu uit de Macintosch gehaald, en zit nu in een linux computer. Maar met dd kom je niet veel verder. Maar is het ook mogelijk om er een ISO van te maken, en dan ook nog eens dat ie 650 MB is zodat ie op CD zou passen ? Of moet dit op en andere manier worden opgelost.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

je kan met Disk Copy (zie je system cd) een compressed image maken en die file @ cd fikken.
Of dat past (1.2 -> 650) is nog de vraag, maar goed.

edit: maar dat kan alleen als je MacOS draait; hoe je dat @ linux doet weet ik ook nie

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Linux 2.4 heeft support voor compressed iso filesystems, ik weet niet of de Mac dit formaat ook ondersteund

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... De hardisk komt uit een Preforma 5200 waar System/MacOS 7.6 bij geleverd zit. Dit draait dan ook op die hardisk :+
Alleen is het dan niet wat lastig om :
1. Een geboot systeem te kopieren. (Het systeem wt dan gekopieerd wordt is op dat moment actief, Windows zou hiermee problemen hebben :D)
2. Het bestand te exporteren. Ik heb die Mac. niet aan een netwerk hangen of aan een seriele kabel. Daarom heb ik die hd ook uit de Mac. gehaald zodat dat iets makkelijker werkt.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

je wil dus feitelijk de data die OP de HD staat backuppen als ik het goed begrijp, met dien verstande dat de data vanaf een linux bak gelezen moet worden?

maak er dan een .tar.gz van en fik die op cd. Op een/de mac kan je dat gewoon uitpakken etc.

Of begrijp ik je verkeerd?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Ohw, maar die CD hoeft dan niet in HFS formaat te zijn ofzo ?
Ja ik wil een zo goed mogelijke backup maken (van een Mac. hd die in een linux bak zit) van die hardisk. Die in iedergeval met elke Macintosh te lezen is, (zodat zelfs de programma's er van te lezen zijn) en als het eventueel kan, dat de documenten ook te lezen zijn op een gewone PC.
(Of is dit teveel :?)
Pagina: 1