[oc] Erg lage temps...

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:26

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu mijn XP 1700+ op 1661Mhz/1900+ lopen op mijn EpoX 8HKA+

fsb 146..

Maar nu wordt volgens MBM5 mijn CPU maar 49 graden als koetje al 10min lang draait!!

Si dat niet erg laag? Ik heb een coolermaster AMD Cooler tot 1900+.

Ik heb 1 extra outtake fan in mijn case gemonteerd

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ow ja, de case wordt 29 graden.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je kan de CPU ventilator uitschakelen als je 49 een te lage temp vindt hoor :)

Wat ook wel eens wil helpen is om een stuk karton tussen de koeler en de core te persen. Je kan natuurlijk ook gewoon de hele heatsink verwijderen.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 14:46 schreef XTerm89D het volgende:
Je kan de CPU ventilator uitschakelen als je 49 een te lage temp vindt hoor :)

Wat ook wel eens wil helpen is om een stuk karton tussen de koeler en de core te persen. Je kan natuurlijk ook gewoon de hele heatsink verwijderen.
nee, maar ik bedoel, kan het niet zijn dat mijn sensoren een beetje afwijken?

want 49graden stressed is niet veel toch?

Verwijderd

Maar 49 graden?? Heb hier een XP1600+ op 1750Mhz draaien en wordt 44 graden (stressed wel te verstaan met een kamertemp van 24 en case temp van 28).
Idle wordt hij 39.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 14:49 schreef Fewture het volgende:
Maar 49 graden?? Heb hier een XP1600+ op 1750Mhz draaien en wordt 44 graden (stressed wel te verstaan met een kamertemp van 24 en case temp van 28).
Idle wordt hij 39.
wat voor een koeler heb je dan?

Verwijderd

mijn duron met spire koeler voor durons loopt op 800@992
temps mbm5info[System: 17°C, CPU 47°C] Stressed cpu :)

8x124 >:)
8x133 doet meneer niet :(

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 15:00 schreef Snow_King het volgende:

[..]

wat voor een koeler heb je dan?
Gepolijste Alpha 8045 + Delta HP @7v + AS3 >:)

Verwijderd

mijn AMd XP 1800 draait stressed op 42 graden met een kamertemp van 20 graden dus over die temps hoef je neit te klagen. cpu is dan niet geoced.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 15:16 schreef Jiver het volgende:
mijn AMd XP 1800 draait stressed op 42 graden met een kamertemp van 20 graden dus over die temps hoef je neit te klagen. cpu is dan niet geoced.
dus hem nog wat verder gooien kan best? >:)

Verwijderd

ik vind het best wel een hoge temp maar goed ik ben een w.c met tec dus ja maar waar gaat dit topic nu eigenlijk over?

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 15:07 schreef Fewture het volgende:

[..]

Gepolijste Alpha 8045 + Delta HP @7v + AS3 >:)
Helpt polijsten veel dan? Volgens mij is die Alpha van zichzelf al behoorlijk glad :)

Verwijderd

Mijn XP1700+ draait stressed op zo'n 35° C. Heb een TT Volcano7 op m'n CPU en 2 Papst 92mm fans. Klik op de volgende link om test resultaten te bekijken van extra fans in je case te plaatsen:

[topic=490449/1/25]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 16:54 schreef camelt0sis het volgende:
Mijn XP1700+ draait stressed op zo'n 35° C. Heb een TT Volcano7 op m'n CPU en 2 Papst 92mm fans. Klik op de volgende link om test resultaten te bekijken van extra fans in je case te plaatsen:

[topic=490449/1/25]
dat is wel zeer netjes, ik heb nu een extra intake geplaatst en nu komt ie op 50 graden@1650Mhz...

maar die intake en de bestaande outtake zijn brakke fans..

nu heb ik 20 euro's wat kan ik dan het beste halen om die twee fans te vervangen?

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 17:24 schreef Snow_King het volgende:

[..]

dat is wel zeer netjes, ik heb nu een extra intake geplaatst en nu komt ie op 50 graden@1650Mhz...

maar die intake en de bestaande outtake zijn brakke fans..

nu heb ik 20 euro's wat kan ik dan het beste halen om die twee fans te vervangen?
Bij m'n lokale elektronicahandel verkopen ze 92mm en 120mm Papst fans voor 10€ 't stuk. Probeer er zo'n te vinden... zéééér stil en zéér effectief. Hoor nu enkel nog m'n case lichtjes zoemen en is perfect gekoeld. :9~

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 17:50 schreef camelt0sis het volgende:

[..]

Bij m'n lokale elektronicahandel verkopen ze 92mm en 120mm Papst fans voor 10€ 't stuk. Probeer er zo'n te vinden... zéééér stil en zéér effectief. Hoor nu enkel nog m'n case lichtjes zoemen en is perfect gekoeld. :9~
en waar is die lokale handel en hoe heten ze?

Ik moet dus 2 fans hebben van 8*8cm....

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 17:53 schreef Snow_King het volgende:

[..]

en waar is die lokale handel en hoe heten ze?

Ik moet dus 2 fans hebben van 8*8cm....
De 'lokale handel' is in Antwerpen, België.

De 92mm fans zijn: Papst Multifan 3314
De nummer van de 120mm fans heb ik hier niet bij de hand.

Kijk ook eens bij Pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/55

Verwijderd

m'n CPU koeler draait nu iets sneller: 3125rpm en m'n CPU (XP1700) is zo'n 29.9° C stressed... :9~ :9~ :9~ Wow, die fans zijn echt goed.

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
En wie zit er steeds te kloten met zijn 77 graden. :'(

Precies ik :(

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 21:22 schreef Mpdrichel het volgende:
En wie zit er steeds te kloten met zijn 77 graden. :'(

Precies ik :(
andere fan+heatsink, helpt echt.

• Mpdrichel
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb er nou 1 van coolermaster en die schijnt tot 1,8ghz te kunnen. Overigens heb ik nog 2 coolers op mijn HD en 1 op mijn videokaart gezet. En ik zet er binnenkort nog een case fan bij.

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 16:22 schreef ThunderBert het volgende:

[..]

Helpt polijsten veel dan? Volgens mij is die Alpha van zichzelf al behoorlijk glad :)
Polijsten i.c.m. AS3 scheelde 11 graden ofzo.. Zeker de moeite dus. De Alpha heeft "ringen" aan de onderkant. Nu niet meer, als een spiegel is ie :9

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 16:54 schreef camelt0sis het volgende:

[topic=490449/1/25]
Als ik mijn sys terug klok naar 1400 (=standaard) komt hij stressed niet boven de 28 graden. Nu met het warme weer zal dat wel niet lukken, maar ja.. De fan staat dan wel vol open natuurlijk (80CFM). Ik word alleen gek van de herrie dus draait hij op 7v (maakt ook nog best lawaai).

Edit: Heb even je topic gelezen. Temps zijn wel ok, maar dat is echt door die papst fans.

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 21:43 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

andere fan+heatsink, helpt echt.
Denk het niet. Of er moet een P1 heatsink opzitten nu. 77 graden.. Das gewoon een verkeerd gemonteerde heatsink/geen koelprut/kapotte sensor (kies maar). Whahaha, met 77 graden gaat mijn comp niet eens aan, want dat durf ik niet aan. Meteen de stekker eruit..

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

het gaat hier wel om de EpoX 8HKA+ .. en epox geeft ivm andere mbfabrikanten wat lagere temps weer. Er zit ook geen temperatuur"plasticje" onder de cpucore... maar de lucht onder de core wordt gemeten. Ik heb nu mijn 1470 stressed op 43 graden lopen.. zalman 5100cu en silent! ik heb een epox 8kta3+

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

mijn tb 1400 blijft rond 35 graden en net boven de 1600MHZ met hogere v-core komt ie max 42 graden.

En die tbirds werder veel warmer dan de xp's.

WHat can I say? WATERCOOLING ROCKS!!!! 8-)

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 15:40 schreef Snow_King het volgende:

[..]

dus hem nog wat verder gooien kan best? >:)
jahoor makkelijk. kan hem op 1700 mhz gooien en dan word hij 2 graadjes warmer meer niet :9 :9 :9

Verwijderd

Xp'tjes worden niet zo heet hoor , die van mij blijft ook makkelijk in de 42 43 graden , Silverado koeler stressed...

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 22:44 schreef Shaggy het volgende:
Xp'tjes worden niet zo heet hoor , die van mij blijft ook makkelijk in de 42 43 graden , Silverado koeler stressed...
hhmmmm, ik kom nu stressed aan de 52 graden....

ik heb nu echt twee brakke coolers als intake en outtake geplaatst...

ga morgen maar ff twee coolermasters of spires halen..

Papst is niet te verkrijgen in Amersfoort... :'( en die krengen zijn duur en als ik meer dan 20 euro uitgeef kan ik aan het eind van de maand mijn monitor niet kopen en dat wil ik wel kunnen..

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 22:39 schreef Overdrive_AMD het volgende:
mijn tb 1400 blijft rond 35 graden en net boven de 1600MHZ met hogere v-core komt ie max 42 graden.

En die tbirds werder veel warmer dan de xp's.

WHat can I say? WATERCOOLING ROCKS!!!! 8-)
Zeker waar! Ik ben aan het sparen voor een wc setje+nieuwe kast. Tis alleen wel duur allemaal.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 23:00 schreef Fewture het volgende:

[..]

Zeker waar! Ik ben aan het sparen voor een wc setje+nieuwe kast. Tis alleen wel duur allemaal.
bij de conrad hebben ze nu een compleet set voor 259 euro.

ik kan het allen niet vinden op de site van ze...

Maar ik heb geen koelpasta tussen mijn koeler en cpu, dat maakt denk ik wel veel uit he!? zal ik dat dan ook maar eens halen morgen?

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 12:03
Op donderdag 09 mei 2002 14:49 schreef Snow_King het volgende:

[..]

nee, maar ik bedoel, kan het niet zijn dat mijn sensoren een beetje afwijken?

want 49graden stressed is niet veel toch?
Had iemand al gezegd dat wanneer je koetje draait je CPU lang niet stressed is? Probeer CPU-Burn eens ofzo... (Genome@Home is al beter, maar nog niet 100% stressed volgens mij)

...

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 23:08 schreef Bas_f het volgende:

[..]

Had iemand al gezegd dat wanneer je koetje draait je CPU lang niet stressed is? Probeer CPU-Burn eens ofzo... (Genome@Home is al beter, maar nog niet 100% stressed volgens mij)
CPU Burn? Ik heb wel de Burn in wizard van SiSoft sandra gedaan.. en daar kwam ie op 52 graden....

maar ff een indeling van mijn case:
Afbeeldingslocatie: http://duck.ath.cx/case.JPG

nu ga ik die intake voorin vervangen door een coolermaster of spire en die outtake onder de voeding ook..

is het raadzaam om daar boven mijn cpu tussen de voeding en cdrom drives een outtake te plaatsen?

Maar dan kom ik met een probleem, mijn kast van mijn pc staat in een soort kast waarvan de achterkant open is en er ongeveer 25cm ruimte boven de case is, dus er gat zich dan allemaal warme lucht ophopen onder het bureau/kastdak..

dus dan moet ik ook weer fans in die kast plaatsen die die warme lucht uit die kast weghalen toch?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Mijn amd xp 1700+ wordt met een Coolermaster HHC-001 idle 38c, en stressed 41c. Dus jou temps zouden best kunnen kloppen

iStockphoto

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 23:03 schreef Snow_King het volgende:

[..]

bij de conrad hebben ze nu een compleet set voor 259 euro.

ik kan het allen niet vinden op de site van ze...

Maar ik heb geen koelpasta tussen mijn koeler en cpu, dat maakt denk ik wel veel uit he!? zal ik dat dan ook maar eens halen morgen?
Ik ga voor een BlackIce Etreme+Eheim. Waterblokje(s) ben ik nog niet uit. Moet ff wat meer lezen nog.

Als je koelpaste ertussen gaat doen haal dan meteen AS3 en zie je temp dalen..

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 03:23 schreef Fewture het volgende:

[..]

Ik ga voor een BlackIce Etreme+Eheim. Waterblokje(s) ben ik nog niet uit. Moet ff wat meer lezen nog.

Als je koelpaste ertussen gaat doen haal dan meteen AS3 en zie je temp dalen..
Bij Conrad zijn de onderdelen van Eheim..

ik probeer mijn koeler nu van mijn CPU af te krijgen, maar dat ding zit er vast! ik durf er niet hard op de drukken, ivm de core.

Iemand tips om de koeler los te halen?

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:00
Op vrijdag 10 mei 2002 09:51 schreef Snow_King het volgende:

[..]

Bij Conrad zijn de onderdelen van Eheim..

ik probeer mijn koeler nu van mijn CPU af te krijgen, maar dat ding zit er vast! ik durf er niet hard op de drukken, ivm de core.

Iemand tips om de koeler los te halen?
Een half uurtje in de vriezer leggen (in electrostatisch zakje) en dan moet ie er makkelijk van af gaan. Tenminste dat lukt bij mijn cooler van mijn Geforce 1 DDR wel, en die zit echt wel heel veel vaster dan een zelf gemonteerde cooler.

* sjares acht zich niet verantwoordelijk voor enige schade, zowel aan de processor als de vriezer :7

• Jesse99
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

Mijn AMD Athlon XP 1900+ met Coolermaster HHC-001 loopt momenteel op 2000+ (1680 Mhz, FSB=140), komt niet boven de 49 graden uit. 'k heb 'm al op 2100+ draaien gehad, maar dan issie wel eens geneigd te crashen (vermoed voltage probleem), echter de temp komt weer niet boven de 49 uit!
Nou vertrouw ik die onboard sensors toch niet zo, dus daar gaat straks nog ff een multimeter met sensor tussen, 'k wil 't effe zeker weten! 8-)

New pc under construction...

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
AMD XP1900 @ fsb 154 - temp full stressed na CPU burn = 41 8-)

• Jan Laros
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

TB 1200 @ 1430 zeer stressed met BurnK7 en }:O op 43 graadjes :)

Verwijderd

Die WC set van Conrad heeft alleen niet echt een mooie radiator, beetje lomp volgens mij. Bij mij moet alles in mijn midi tower worden geprompt. Verder is de conrad duur. Je hebt wel een complete set, maar die is echt niet goedkoop. Bij xxlcases kun je al die zooi ook los krijgen en dan zit je op ongeveer dezelfde prijs.

• Jesse99
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

Op vrijdag 10 mei 2002 13:03 schreef internetinfo het volgende:
AMD XP1900 @ fsb 154 - temp full stressed na CPU burn = 41 8-)
Wat voor koeler??

New pc under construction...

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 11:04 schreef sjares het volgende:

[..]

Een half uurtje in de vriezer leggen (in electrostatisch zakje) en dan moet ie er makkelijk van af gaan. Tenminste dat lukt bij mijn cooler van mijn Geforce 1 DDR wel, en die zit echt wel heel veel vaster dan een zelf gemonteerde cooler.

* sjares acht zich niet verantwoordelijk voor enige schade, zowel aan de processor als de vriezer :7
der zit geen lijm tussen ofzo, maar die beugel waarmee de koeler aan de socket zit, die is zo irri om los te krijgen en ik ben bang voor beschadigingen aan de core

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 13:26 schreef Jaydee het volgende:

[..]

Wat voor koeler??
das laag, maar zo'n orb van thermaltake werkt dat lekker?

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik ben alweer een weekje luchtgekoeld (ff waterkoeling modden), en mijn XP2000+ draait rocksolid op 92 graden :).
8896 3Dmarks en geen crash, ben er nog nie uit wat het is, maar of de sensor is kaduk of MM snapt een Epox 8K3A+ niet.

One of the animals has left its cage today.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 14:05 schreef mrknowitall het volgende:
Ik ben alweer een weekje luchtgekoeld (ff waterkoeling modden), en mijn XP2000+ draait rocksolid op 92 graden :).
8896 3Dmarks en geen crash, ben er nog nie uit wat het is, maar of de sensor is kaduk of MM snapt een Epox 8K3A+ niet.
92 graden is wel arg warm zeg, ik zou hem ff tijdelijk terug klokken imho..

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 18:57 schreef camelt0sis het volgende:
m'n CPU koeler draait nu iets sneller: 3125rpm en m'n CPU (XP1700) is zo'n 29.9° C stressed... :9~ :9~ :9~ Wow, die fans zijn echt goed.
En dat moet ik geloven??

Pics..

Verwijderd

XP 1800+ van een makker van me is 40 idle, soms zelfs 38 :9 AMD XP rulez *D

Verwijderd

Is het normaal dat een P4 1400 Mhz niet geclockt
maar 24° is ?

Of kan het zijn dat mijn sensoren afwijken.

Als dit zo is kan ik hem gemakkelijk een stukje sneller laten draaien niet?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 20:24 schreef digichris het volgende:
Is het normaal dat een P4 1400 Mhz niet geclockt
maar 24° is ?

Of kan het zijn dat mijn sensoren afwijken.

Als dit zo is kan ik hem gemakkelijk een stukje sneller laten draaien niet?
dan kan je hem zeker een stukke oc'en...

maar mensen een vraag; als ik de fsb op 150 zet dan gaat de prestatie van mijn geheugen in SiSoft Sandra ACHTERUIt ipv vooruit, ik haal maar 1586MB/sec en normaal 2432MB/sec

Ik heb een Epox 8HKA+ met 256Mb DDR PC2100 Kingstong cas 2.5

Verwijderd

mijn amd athlon xp 1900+ clocked op 2200+ wordt stressed (dus na mohaa en koetje aan) 41 graden :9
Idle wordt ie 31 graden :)
Pagina: 1